PDA

View Full Version : Fat Strat



guvnor
25 september 2002, 19:32
Heeft een Fat Strat het typische Strat-geluid of is er veel verschil? Met mijn huidige Squier Stratkloon gebruik ik het meeste de standen 2 (neck+middle) en 4 (bridge+middle). Klinkt positie 2 hetzelfde en is 4 dan vetter dan een gewone Strat of zijn er meer verschillen?

sash
25 september 2002, 19:34
Het enige verschil is dat er in de brug een humbucker zit. Voor de rest het authentieke strat geluid.

sweet
25 september 2002, 20:18
Wat ik klote vind is dat de toonregelaars op je gitaar niet werken op je humbucker, en volgens mij is dat bij een normale strat niet zo het geval met het brugelement. Nu kun je alleen je bas en treble instellingen veranderen met je versterker.
Ik vind wel (antwoord op de vraag) dat het geluid van de strat-humbucker niet is te vergelijken met het geluid van "humbucker-gitaren", dus eigenlijk wel een authentiek strat-geluid hebben ...

sash
25 september 2002, 22:01
Je hoort idd wel dat het een strat is.
Die toonregeling is gewoon een paar kabeltjes solderen. Op m'n rooie strat is de bovenste toonknop voor de neck en middle en de onderste voor de brug.

guvnor
26 september 2002, 08:41
Valt die humbucker ook te splitsen en zijn er mensen die dit reeds gedaan hebben? Of maakt dit te weinig verschil?