PDA

View Full Version : Qua waarde, wat zou jij kiezen?



Angel
15 november 2005, 16:42
a) Gibson Deluxe Goldtop van '72

b) Fender Stratocaster Sunburst van '73

Beide in goede staat en origineel!!

wytz
15 november 2005, 16:52
a) Gibson Deluxe Goldtop van '72

b) Fender Stratocaster Sunburst van '73

Beide in goede staat en origineel!!

heb jij niet al een deluxe goldtop...?

wytz
15 november 2005, 16:52
a) Gibson Deluxe Goldtop van '72

b) Fender Stratocaster Sunburst van '73

Beide in goede staat en origineel!!

heb jij niet al een deluxe goldtop...?

Anders Destium
15 november 2005, 16:54
De Gibson, de waarde van die gitaren ligt stelselmatig hoger dan die van Fenders.

Angel
15 november 2005, 16:55
heb jij niet al een deluxe goldtop...?
Ja, maar ik wou nu eens weten welke van de twee het meeste waard was en naar de toekomst toe ook.

Snaar'n Bennie
15 november 2005, 17:00
Persoonlijk ga ik voor de Fender. Het is toch een strat met grote kop? Echt vet die gitaren!! Moeten ze kosten als ik vragen mag?

Neals
15 november 2005, 17:09
Als je al een goldtop hebt, neem die Fender.

Een gitaar is een instrument, geen museumstuk

Orpheo
15 november 2005, 17:36
als investering: geen van beiden.


voor spelen: les paul.

Les Paul
15 november 2005, 18:14
Voor dat geld koop ik liever een nieuwe uit een Custom Shop. De Fenders en Gibsons uit die tijd zijn niet echt de beste gitaren (al zitten er best goede exemplaren tussen). De huidige CS modellen zijn over het algemeen een stuk beter.

Neals
17 november 2005, 12:31
Voor dat geld koop ik liever een nieuwe uit een Custom Shop. De Fenders en Gibsons uit die tijd zijn niet echt de beste gitaren (al zitten er best goede exemplaren tussen). De huidige CS modellen zijn over het algemeen een stuk beter.

Daar heb je een punt mee, maar moet zeggen dat een ouwe afgeragte strat sowieso iets magisch heeft.

marc_o
18 november 2005, 14:01
Ligt er veel aan wat je ervoor moet betalen...

Les Pauls zijn over het algemeen wat duurder, maar dat zijn ze nieuw natuurlijk ook al.

Strats zijn wel wat populairder en mogen daarbij ook nog eens wat meer afgeragd zijn.

Agent_Smith
18 november 2005, 14:26
Voor dat geld koop ik liever een nieuwe uit een Custom Shop. De Fenders en Gibsons uit die tijd zijn niet echt de beste gitaren (al zitten er best goede exemplaren tussen). De huidige CS modellen zijn over het algemeen een stuk beter.

Hier ben ik het dus niet mee eens. Altijd die crap over de 70s LPs! Kheb er toevallig zelf drie tussen '70 en '74: geweldige dingen. Pure rockpower. En kheb er nog veel meer hiervan in mijn handen gehad. Niks mis mee.
Okee, misschien wat zwaar; geen probleem. Andere specs dan de 50s LPs; I don't care.
Nee ik heb een 91er gehad. Dat was pas echt brandhout.
Nee, alle jongere LPs die ik heb gehad of gespeeld waren minder dan die fijne early 70s Les Pauls. :lp:
Maar goed, da's slechts mijn mening en mijn ervaringen. Dat zal voor een ieder misschien ander zijn.
Over Fenders weet ik weinig.

Qua waarde denk ik dat deze twee gitaren in kwestie weinig voor elkaar onder doen tegenwoordig. De waarde van de 70s Fenders lijkt de laatste tijd echt gestegen.

Luca P
18 november 2005, 14:48
http://www.rocknrollvintage.com/prodimages/1973%20gibson%20les%20paul%20deluxe%20guitar%20s.j pg

Deze is uit 1973.
Daar kan toch geen Vendex tegen op?