PDA

View Full Version : Line 6 Spider II 212



M O P
15 november 2005, 16:25
Goedenmiddag,

Ik ben nieuw op dit forum, al kijk ik wel al maanden mee met de topics die hier staan. :) Nu heb ik ook een vraagstuk wat ik graag aan jullie zou voorleggen, en waar ik jullie mening over wil horen. Ik kan een tweedehands Line 6 Spider II 212 versterker kopen, ik heb er al op gespeeld, nieuw. Ik vond het op zich een lekkere versterker, kwa opties, mogelijkheden e.d. Ik kan de versterker tweedehands kopen, voor veel minder geld, ik kan hem eerst uitproberen, wat een must is natuurlijk. Nu is de vraag aan jullie, enige ervaring met de versterker? Soort versterker? Kan ie hard? Gaat ie lang mee?

Hier is de website btw, waar de versterker zelf op staat. http://www.line6.com/spiderii/212.html

Bij voorbaat dank.

Edit: Ik krijg er een footswitch bij, die bij de versterker hoort, om te wisselen tussen de verschillende presets.

spanky_franky
15 november 2005, 17:09
Het is toch erg opvallend om te zien dat 'beginners' op het gebied van gear (zo neem ik ook nu aan) 9 v.d. 10 keer óf Marshall (MG, VS) óf Line 6 (Spider) op het oog hebben.

Ik zeg: Roland Cube 30/60 of Roland Cube 30/60 of anders Roland Cube 30/60. Spider is er naar mijn mening niets bij.

screamindemon
15 november 2005, 17:12
Sowieso geeft deze versterker veel waar voor het geld, de 2x 12 blaast zeer hard voor een combo, bovendien heeft deze versterker een handjevol zeer bruikbare geluiden. Hoe lang 'ie meegaat? hangt er van af hoe je er mee om gaat. Als je die bak ook nog kunt krijgen voor minder dan de nieuwprijs heb je er een leuke versterker aan.

M O P
15 november 2005, 17:19
Beginner op gebied van gitaar, mwah.. Ik speel zo'n 5 jaar, maar vanwege mijn gebrek aan geld, ik ben student, speel ik nogsteeds op een 30 watt Marshall versterkertje. Met optredens gebruik ik die van mijn gitaarleraar, Line 6 flextone dacht ik. Maar ik kan m voor heel veel minder dan de nieuwprijs krijgen, daarom ook eerst even uitproberen en om te kijken of er niets mis mee is. Voor kleine ruimtenoptredens, kan ie hard genoeg denken jullie?

screamindemon
15 november 2005, 17:21
kan ie hard genoeg denken jullie?

zeker weten. 8-)

spanky_franky
15 november 2005, 17:22
Beginner op gebied van gitaar, mwah.. Ik speel zo'n 5 jaar, maar vanwege mijn gebrek aan geld, ik ben student, speel ik nogsteeds op een 30 watt Marshall versterkertje. Met optredens gebruik ik die van mijn gitaarleraar, Line 6 flextone dacht ik. Maar ik kan m voor heel veel minder dan de nieuwprijs krijgen, daarom ook eerst even uitproberen en om te kijken of er niets mis mee is. Voor kleine ruimtenoptredens, kan ie hard genoeg denken jullie?Kan in principe wel hard genoeg met 75w.. maar spiders staan erom bekend dat ze slecht door de mix komen. Dat kan problemen opleveren.

M O P
15 november 2005, 17:24
Hoe bedoel je goed door de mix komen? En wat voor problemen levert dat op?

spanky_franky
15 november 2005, 17:27
Hoe bedoel je goed door de mix komen? En wat voor problemen levert dat op? Dat je gitaargeluid in het overall bandgeluid niet goed naar voren komt. Dit heeft als probleem dus dat je slecht te horen bent.

Axelll
15 november 2005, 17:31
Ik heb in een band gezeten met een jongen die een roland cube 30 had en ik moet eerlijk zeggen dat mijn spider qua geluid hem der echt uitblies.
Ik vind het een erg veelzijdige amp, ook fijn dat je eigen geluiden kan maken en die op kan slaan.

Het 'enige' minpunt vind ik de clean maar ik weet niet wat voor muziek je speelt...

Hij gaat zeker hard, en ik vind het veel waar voor je geld.

:)

M O P
15 november 2005, 17:33
Dank jullie voor al jullie tips. :) Ik vind het ook een voordeel jah, je kan je eigen instellingen opslaan e.d. Geen pedalen om aan effecten te komen, die veelzijdigheid trekt mij ook wel aan. Iemand met nog meer ervaringen over deze versterker? Goede en/of slechte?

Bram159
15 november 2005, 18:20
Ik heb zelf ook de spider 2 212. Hij kan zeker hard, daar hoef je echt niet aan te twijfelen. Ik heb hem ook tweedehands en ik heb er nog geen problemen mee gehad. Deze amp is zeker handig vanwege de opties, ik gebruik ze bijna allemaal alleen de blues en twang gebruik in niet echt.

Satriani
15 november 2005, 18:40
Goedenmiddag,

Ik ben nieuw op dit forum, al kijk ik wel al maanden mee met de topics die hier staan. :) Nu heb ik ook een vraagstuk wat ik graag aan jullie zou voorleggen, en waar ik jullie mening over wil horen. Ik kan een tweedehands Line 6 Spider II 212 versterker kopen, ik heb er al op gespeeld, nieuw. Ik vond het op zich een lekkere versterker, kwa opties, mogelijkheden e.d. Ik kan de versterker tweedehands kopen, voor veel minder geld, ik kan hem eerst uitproberen, wat een must is natuurlijk. Nu is de vraag aan jullie, enige ervaring met de versterker? Soort versterker? Kan ie hard? Gaat ie lang mee?

Hier is de website btw, waar de versterker zelf op staat. http://www.line6.com/spiderii/212.html

Bij voorbaat dank.

Edit: Ik krijg er een footswitch bij, die bij de versterker hoort, om te wisselen tussen de verschillende presets.

Er bestaat zoiets als een zoekfunctie als je die zou gebruiken zou je tot de conclusie komen dat de meeste de spider ruk vinden en je veel beter voor een cube of vox kan gaan als je perse voor modelling wilt gaan.

M O P
15 november 2005, 21:04
Bedankt voor je aardige reactie, btw veel mensen die hier gereageerd hebben zijn wel over de Spider te spreken dacht ik zo. :-?

BlackSun
15 november 2005, 21:13
Voor de prijs best een leuke versterker, je kan er mee optreden ja. Je zal geen top-of-the-bill geluid hebben, maar veel mensen hier vergeten dat er mensen met een klein budget zijn. De Prijs/kwaliteits verhouding is toch wel goed bij die dingen.

Als je hem erg goedkoop kan krijgen zal je je er geen buil aan vallen.

M O P
15 november 2005, 21:42
Ik heb een afspraak met de beste man gemaakt om hem uit te proberen, en als ie bevalt, te kopen.:) Ik heb hem nieuw zien staan voor 450 Euro geloof, bij Big-One music Zwolle. Ik kan hem voor 300 euro krijgen, inclusief footswitch inclusief BTW, originele verkoopnota erbij zodat ik zeker weet dat hij een jaar oud is. Ik hoop dat het wat word! :-D

M O P
15 november 2005, 22:10
Weet iemand trouwens hoe ik het verschil tussen de 210 en de 212 kan zien? Voordat ik de verkeerde aangesmeerd krijg.:)

spanky_franky
15 november 2005, 22:17
Als je hem erg goedkoop kan krijgen zal je je er geen buil aan vallen.Hier sluit ik me bij aan, een buil zul je je er niet aan vallen. Voor het geld had ik een Cube gekocht maar goed dat zeg ik.