PDA

View Full Version : distortion pedaal voor cube30



john.3001
15 november 2005, 13:39
Ik ben op zoek naar een pedaaltje waarmee ik een fatsoenlijk rock-gitaar geluid mee uit m'n cube30 kan halen. Ik weet, er zit een marshall-simulatie op de cube, maar die klinkt kut in mijn oren. Ik gebruik alleen het cleane kanaal, en daar gooi ik dan meestal een Boss superoverdrive voor als ik bluesy rock speel of rolling stones of franz ferdinand achtige shit, bloc party, hives e.d. Daar gebruik ik m'n strat voor en dat klinkt super. Nu speel ik ook graag wel eens iets stevigers (ACDC, Motorhead, Datsuns, QOTSA, you get the picture), en daar heb ik toendertijd een big muff voor aangeschaft. Prima pedaal voor QOTSA in mijn ogen, maar voor die andere dingen is het te fuzzy (ja, gek he).
Nu, zie ik jullie denken, gebruik de zoekfunctie lul! Welnu, ik wil dus een stevig overstuurd geluid uit een cube30 halen met een epiphone lp. Andere versterker is voorlopig geen optie.
Ik heb een aantal mogelijkheden op een rij gezet:
- marshall jackhammer (schijnt niet echt gebruiksvriendelijk te zijn, en ook eigenlijk niet zo geweldig te klinken op een solid state amp)
- digitech hot head (lekker goedkoop, kopie van boss ds1)
- boss ds1 (een klassieker, maar de oude zijn beter dan de pedalen die ze nu maken?)
- een fatsoenlijke eq kopen (MXR 6-band ofzo) en die dan voor m'n big muff zetten...?

Ik dacht zelf vooral aan die digitech, omdat ik er laatst een goede review van heb gelezen in de gitarist of guitar magazine (weet ik ff niet meer). Dat pedaal kost maar 35 euro nieuw, dus als het een beetje redelijk klinkt is het een koopje denk ik...

wat denken jullie?