PDA

View Full Version : flying V --> tot 600 euro?



Nova
15 november 2005, 11:45
hey, ik ben op zoek naar een mooie (liefst zwarte) flying V en dan niet al te duur. Ik vind de Moser V erg geil maar 900 euro is toch iets boven mijn budget. Ik ben wel een aantal V's nog tegengekomen, maar ik weet niet of dat kwaliteit is. Dus mijn vraag aan jullie: weten jullie een aantal V's tot 600 euro die mooi zijn (dat is een mening, ik weet het ;) ) en in ieder geval goed?
Een floyd rose is een vereisde..

harrie-beton
15 november 2005, 11:54
dit forum zelf heeft niet veel te koop, dat mag namelijk niet zo openlijk.

Kijk eens op e-bay of speurders of marktplaats

Misschien is de Flying V van Jimi Hendrix te koop die hij gebruikte op ISLE of WRIGHT 1970.

Nova
15 november 2005, 12:03
daar heb ik ook wel gekeken en kom dan dingen tegen als de Epiphone goth V en Jackons maar ik weet gewoon niet of die dingen goed zijn.. daarom vraag ik advies. Ik vraag niet of ik ze van iemand hier kan kopen :wink:

Lord Abortion
15 november 2005, 12:08
Doorsparen voor een Moser!

En anders misschien een tweedehands BC Rich NJ Jr-V en er nieuwe pickups in steken. Tweedehands Gibson Flying V is ook mogelijk, maar die vind ik niet zo mooi. Jackson King V misschien? Zijn allemaal wel goede instrumenten. Heb je een tremolo nodig?

Izegrim
15 november 2005, 12:23
Ik zou voor een mooie Jackson RX10D gaan. Dat is wel een Rhoads i.p.v. een normale V. Zit ook een redelijk goede trem op en is echt niet zo duur.

RX10D (http://www.jacksonguitars.com/gear/gear.php?op=3&partno=RX10D_Rhoads)

Nova
15 november 2005, 15:05
bedankt!

ja ik heb een tremolo nodig

ja een rhoads is ook goed, misschien wel juist waar ik naar op zoek was ;)

Iemand bekend met de gitaar van Alexi Laiho (Children of Bodom)?
lijkt me een Jackson RR5... maar dan zonder slagplaat en maar 1 humbucker.

Wormaap
15 november 2005, 15:39
bedankt!

ja ik heb een tremolo nodig

ja een rhoads is ook goed, misschien wel juist waar ik naar op zoek was ;)

Iemand bekend met de gitaar van Alexi Laiho (Children of Bodom)?
lijkt me een Jackson RR5... maar dan zonder slagplaat en maar 1 humbucker.
Is een ESP SV-model, maar dan als signiature model van Alexi. Hij lijkt trouwens meer op een RR1 dan op'n RR5 (die geen FR heeft)

Outrage
15 november 2005, 16:11
Jackson heeft naa mijn weten toch deftige gitaren. Kijk misschien wel naar een gitaar die niet in 2005 gebouwd is, er zouden wat kwaliteitsproblemen zijn met die gitaren.

Nova
15 november 2005, 16:45
ben net even naar EMI geweest, een van de 2 muziekwinkels hier. Een vriend van me dacht dat ze daar wel Jacksons hadden. Niet dus.. nouja.. 2. maar geen Rhoads modellen in ieder geval. Ik ga binnenkort nog even bij die andere winkel kijken.

hoe zit het met de balans van zo'n jackson? niet te kopzwaar?

Nova
15 november 2005, 16:46
ben net even naar EMI geweest, een van de 2 muziekwinkels hier. Een vriend van me dacht dat ze daar wel Jacksons hadden. Niet dus.. nouja.. 2. maar geen Rhoads modellen in ieder geval. Ik ga binnenkort nog even bij die andere winkel kijken.

hoe zit het met de balans van zo'n jackson? niet te kopzwaar?

Wormaap
15 november 2005, 16:51
Jacksons balanceren prima :)

MoserCustomShopDotCom
15 november 2005, 17:34
hey, ik ben op zoek naar een mooie (liefst zwarte) flying V en dan niet al te duur. Ik vind de Moser V erg geil maar 900 euro is toch iets boven mijn budget. Ik ben wel een aantal V's nog tegengekomen, maar ik weet niet of dat kwaliteit is. Dus mijn vraag aan jullie: weten jullie een aantal V's tot 600 euro die mooi zijn (dat is een mening, ik weet het ;) ) en in ieder geval goed?
Een floyd rose is een vereisde..

Let erop. Dit is de Moser V

http://www.nealmoser.com/images/1%20TGBW%20V%202-3-05.jpg

Zo eentje als ik heb is de Bastard V.

Ik zou zeggen:

Probeer alternatieven uit die je kunt vinden. En als je zeker bent dat je een Moser wilt.. Spaar dan door. Ik denk dat je spijt zult krijgen als je nu wat goedkopers neemt terwijl je eigenlijk liever wat anders wilt.

Dat had ik bijna met een Explorer. Ik had BIJNA een Richwood explorer gekocht. Toen vond ik net een aanbieding van iemand en nu heb ik een echte Gibson!

Als je voor een moser wilt gaan, kom dan ook op het forum kijken. Daar zit iemand die een officiele dealer (in de US) is die voor korting kan zorgen geloof ik. (ik weet niet hoeveel alleen)

Nova
15 november 2005, 17:49
importeren is gewoon te duur, de verzendkosten en importbelasting zijn vrij hoog. Als ik een Moser wil ga ik hem denk ik halen in Duitsland.

MoserCustomShopDotCom
15 november 2005, 18:29
Kan ook ;)

Nova
15 november 2005, 18:57
ja, maar custom is het niet meer :wink: helaas..

ik denk dat ik een Jackson wil (gezien de prijs), maar wil er eerst wat testen...

AlterEgo
15 november 2005, 19:09
You've got mail..

RS-Rik
15 november 2005, 21:27
Ik heb lekker een Gibbie V!

BassAgent
15 november 2005, 21:39
Rik, wat kan ons dat rotten :D Nova is naar zo'n ding op zoek, jij niet :razz:

Izegrim
15 november 2005, 22:29
bedankt!

ja ik heb een tremolo nodig

ja een rhoads is ook goed, misschien wel juist waar ik naar op zoek was ;)

Iemand bekend met de gitaar van Alexi Laiho (Children of Bodom)?
lijkt me een Jackson RR5... maar dan zonder slagplaat en maar 1 humbucker.

Graag gedaan! Mijn Rhoads is ook nog onderweg (Kevin Bond sig.). Alexi Laiho is overgestapt naar ESP omdat ze problemen hadden met hun endorsement. Zijn prima gitaren verder. Informeer eens op www.jcfonline.com ;)

Nickname
16 november 2005, 00:22
daar heb ik ook wel gekeken en kom dan dingen tegen als de Epiphone goth V en Jackons maar ik weet gewoon niet of die dingen goed zijn.. daarom vraag ik advies. Ik vraag niet of ik ze van iemand hier kan kopen :wink:

waarom probeer je ze niet gewoon ff?

MoserCustomShopDotCom
16 november 2005, 00:55
bedankt!

ja ik heb een tremolo nodig

ja een rhoads is ook goed, misschien wel juist waar ik naar op zoek was ;)

Iemand bekend met de gitaar van Alexi Laiho (Children of Bodom)?
lijkt me een Jackson RR5... maar dan zonder slagplaat en maar 1 humbucker.

Graag gedaan! Mijn Rhoads is ook nog onderweg (Kevin Bond sig.). Alexi Laiho is overgestapt naar ESP omdat ze problemen hadden met hun endorsement. Zijn prima gitaren verder. Informeer eens op www.jcfonline.com ;)

Ze nemen daar ook hun tijd he? :( (voor die Jackson van je)

Wormaap
16 november 2005, 02:36
Alexi is overgestapt naar ESP omdat Fender/Jackson de gitaren die hij wilde niet binnen een normale tijd konden maken (ze zouden er een jaar over gaan doen!) en ESP het binnen 3 maanden kon :)

Nova
16 november 2005, 07:16
daar heb ik ook wel gekeken en kom dan dingen tegen als de Epiphone goth V en Jackons maar ik weet gewoon niet of die dingen goed zijn.. daarom vraag ik advies. Ik vraag niet of ik ze van iemand hier kan kopen :wink:

waarom probeer je ze niet gewoon ff?

ja dat heb ik gister dus even gedaan, een epiphone goth V... en dat viel tegen! Zittend spelen is natuurlijk niet makkeliijk, dus ik denk ik ga staan. Een band erbij gepakt enzo, maar hij viel recht naar voren. Dat is net iets te kopzwaar voor mij :wink:

RS-Rik
16 november 2005, 11:05
die Epi's hebben zo'n uitsparing op de kopse kant waar dikke rubberen ribbels in zitten zodat je wel zittend kunt spelen. Hij zit dan wel vrij hoog.

Als je je band om houd kun je wel re-de-lijk zittend spelen op een V.

Izegrim
16 november 2005, 11:19
Ze nemen daar ook hun tijd he? :( (voor die Jackson van je)

Ja de verkoper had me al gebeld want er zijn 2 gitaren en die staan "ergens" maar ze weten niet waar in het bedrijf. Ze hebben inmiddels ook weer nieuwe besteld, dus het zal niet zo heel lang meer duren. Ben het wel gewend hoor. De vorige moest ik 3 maanden op wachten, maar toen kreeg ik €100 korting. Mij hoor je dan niet klagen. ;)

EDIT
Verdomd, ik krijg net een mailtje dat ze gevonden is en per direct verstuurd wordt. Met een beetje geluk is ze er vrijdag.