PDA

View Full Version : iemand ervaring met rocktron velocity 100 eindtrap



rupke
15 november 2005, 11:19
Hoi,

Ik ben op zoek naar een eindtrap om mijn pod xt live mee uit te versterken en ik heb nu in de repetitieruimte een valvestate 8008 liggen waar ik wel tevreden mee ben. Nu wil ik nog een eindtrap er bij kopen voor bij mijn andere band en voor thuis. Ik kan een Rocktron velocity 100 kopen. Ze adverteren met het feit dat het een "tube feel" heeft (dus zelfde concept als de valvestate volgens mij). Maar ik weet dus niet hoe die klinkt op lag een hoge volumes en wat voor klankleur deze eindtrap heeft en ik kan hem ook nergens uitproberen omdat ik hem kan kopen vanuit Duitsland.

Heeft iemand ervaring met de rocktron velocity 100.

Dan hoor ik graag wat de ervaringen zijn.

Oh ja hij is dus 2 x 50 watt stereo en de valvesttae 2 x 80 watt en ik vraag me ook af of 2 x 50 watt wel voldoende zal zijn.

Nou ik hoor graag van jullie.

Groetjes Rupke

kokeleko
15 november 2005, 12:24
Ik heb ze allebeide, de Rocktron klinkt beter.
2x40 watts met 8 ohm 2x12" klinkt hard zat.
De 8008 lijkt het meeste op de Velocity als de Valvestate op liniair staat, maar de Rocktron is minder harsh.
Beide heb ik a/b getest met een pod2 en podpro.

rupke
15 november 2005, 12:59
Hoi Kokeleko

Ik vind de marshall valvestate juist zo lekker klinken als die op de valvestate versie staat. Kan ik uit jouw verhaal opmaken dat de Velocity minder warm klinkt dan de 8008 als die op vlavestate stand staat?

Alvast bedankt.

Groetjes Rupke