PDA

View Full Version : looking for a cheap guitar



g-love
25 september 2002, 17:42
Ik speel sinds kort een beetje gitaar ,akoustisch.
Nu bevalt het wel maar ik wil het ook eens electrisch proberen maar mn budget is niet zo geweldig dus ben ik op zoek naar een leuk electrisch gitaartje voor een leuk prijsje en versterker natuurlijk . wie helpt mij deze winter door thanks already

BLOK182
25 september 2002, 17:50
wat is je budget?

Ic3gl0vE
25 september 2002, 18:48
nou g-love, ik zou langer doorgaan met akoestisch spelen en ondertussen hard sparen voor een goeie gitaar met goeie versterker!

g-love
26 september 2002, 11:03
mn budget isongeveer 150 tot 200 eurootjes

BLOK182
26 september 2002, 13:20
nou daar heb je misschien een tweedehands squier setje voor. Conclusie: speel nog een jaar akoustisch en spaar door!

Fenisi
26 september 2002, 13:23
Je moet ook nog een versterker en kabels he vergeet dat niet!

guvnor
26 september 2002, 13:27
Zo'n Squier setje moet inderdaad kunne, 2e hands dan. Je geeft zelf al aan "de winter door". Zolang moet je er wel plezier van kunnen hebben. Daarna ga je verlangen naar meer en verkoop je dit setje zonder al te veel verlies.

Tja, why not?

g-love
27 september 2002, 10:14
heeft er mischien iemand een goed adres op internet waar ik wat meer informatie hierover kan vinden?
Maar het is inderdaad de bedoeling dat ik later een duurdere koop maar het komt nu even niet zo goed uit om gelijk 5 of 600 euro uit te geven.
als het een paar maanden speelt is het voor mij goed dan heb ik weer wat gespaard en kan ik op mn gemak kijken voor een betere gitaar
suggesties zijn altijd welkom .

Anders Destium
27 september 2002, 10:46
De grotere winkels hebben meestal wel een startersset liggen, de ene keer een Squier, dan weer een Washburn, dan een Ibanez, dan een Epi...maar dit ligt ook aan de winkel

g-love
27 september 2002, 10:58
Ik woon wel in zeeland hoor heeft er iemand enig idee of er hier in de buurt een fatsoenlijke winkel in de buurt is waar ik zo een startersset kan scoren?
õf heeft er iemand een idee of het verstandig is zoiets via internet te kopen,ik vertrouw dat denk ik niet zo.
thanks

Anders Destium
27 september 2002, 11:02
Als je in vlaanderen woont misschien Antwerpen, er zit ook een redelijke winkel in Middelburg.

g-love
27 september 2002, 11:26
thanks antwerpen ligt in de buurt ik woon inderdaad in vlaanderen toevallig geen naam van die zaak in middelburg?
je bent er wel snel bij ik had het berichtje net geplaatst en nu al een reactie ging alles maar zo snel!

Fenisi
27 september 2002, 12:17
tweedehands kopen is cool.. kijk op http://www.marktplaats.nl stond een squier starterset voor 100 euro

Fenisi
27 september 2002, 12:19
http://www.marktplaats.nl/printbody.php3?g=muziek&u=elektrgitaren&ID=5026&av =&fv=&fo=&rv=15&pv=&zoek=&oudei=0&ref=&style=

of deze..

g-love
27 september 2002, 14:52
bedankt voor de tips marktplaats is echt een ccole site met megaveel gitaartjes.
hier moet ik er vast wel een kunnen vinden.
heeft er iemand ervaring met het kopen van een gitaar van internet, is dat een beetje betrouwbaar? wat een belachelijke prijzen zijn dat daar trouwens!!!!

BLOK182
27 september 2002, 14:55
Je bedoelt de intershops zoals musicians friend enzo? Idd zeer lage prijzen, maja ze zitten zowat allemaal in het buitenland, dus daar komt nog invoerrechten en btw enzo overheen.

AutoStatic
27 september 2002, 14:57
Met Marktplaats moet je wel natuurlijk een afspraak maken en de boel checken. Wat mij betreft werkt het prima, ook al heb ik tot nu toe alleen maar spul verkocht en weinig gekocht.
Maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat zolang je DUIDELIJKE afspraken maakt met de eventuele (ver)koper (hier ga ik denk ik een aparte topic aan wijden) Marktplaats een absolute aanrader is.

AutoStatic
27 september 2002, 15:00
Prijzen van Internetshops zijn vaak inc. BTW en nagenoeg alle EU landen hanteren dezelfde BTW tarieven. Ander voordeel van de EU is dat je geen invoerrechten betaald, alleen als het spul van buiten de EU komt.

BLOK182
27 september 2002, 15:04
ja maar als je spul van een e-shop buiten de EU koopt moet je er alsnog btw over betalen.

AutoStatic
27 september 2002, 15:06
Je betaald sowieso BTW, of het nou van binnen of van buiten de EU komt. En dat heb ik ergens uit een vergelijkbare thread.

michielv
27 september 2002, 15:32
Zeker wanneer je "een" gitaar wilt hebben (ipv een heel specifieke, of een collectors' item oid) zou ik gewoon naar een zaak in de buurt gaan waar ze je vanalles kunnen leren over je instrument.

Een tweedehandsje kopen is ook geen probleem maar het is in deze situatie een beetje overkill om een instrument uit de VS ofzo te importeren denk ik.

Tip: probeer een redelijk instrument te kopen wat een beetje waarde houdt. Dus bijvoorbeeld een redelijke strat/tele/les paul/sg ofzo. Die kun je evt altijd nog verkopen en zijn voor een hoop dingen toch vrij bruikbaar.

In een andere thread staat een opmerking van ik dacht Anders Destium over een Squier Telecaster van 170 euro en dat die best goed was (maar wel afgesteld). Wat je zou kunnen proberen is zo'n soort instrument te kopen en in plaats van een korting dat ding goed afgesteld te krijgen (als die dat nog niet is). Dan nog voor 100 euro ofzo een versterkertje kopen en je bent klaar om de buren te pesten :wink:

Volgens mij is iedereen hier op het forum best bereid je te helpen als het een beetje in de buurt is. Vraag of diegene misschien een keertje mee wil een beetje goed instrument uit te zoeken.

Ik woon in Barendrecht, bij Rotterdam, voor het geval dat ..

BLOK182
27 september 2002, 15:34
hehe die telecaster was mijn topic. Wil er misschien wel eentje rond mun verjaardag kopen, tis gewoon leuk voor erbij. En idd, als korting zou ik hem dan ook een keertje goed laten afstellen ja.

Fenisi
27 september 2002, 16:58
ik heb al mijn gitaarspul tweedehands behalve 1 kabeltje van me en een tuner.. allemaal van internet gehaald.. heel fijn en je hebt ook veel plezier van het zoeken ernaar.. :smile:

g-love
27 september 2002, 17:03
what a nice people indeed!
ik ga het inderdaad maar zoeken bij een shop hier in de buurt maar iedereen bedankt voor de reacties en als ik jullie hulp nodig hebt
dan horen jullie het wel .
maar als er nog iemand wat in de aanbieding heeft hoor ik het graag. Fijn dat er mensen zijn die er verstand van hebben,wie weet ben ik over een paar jaar ook zo ver,
thanks g-love

Fenisi
27 september 2002, 17:06
ik zou internet doen hoor gewoon naar winkel gaan en gitaar uitkiezen en die dan tweedehands kopen heb ik ook gedaan.. ghehe.. :grin:

BLOK182
27 september 2002, 17:07
hehe paar jaar, volgens mij al je hier alle topics een beetje in de gaten houdt ben je over een paar maanden al veeeel wijzer.

Fenisi
27 september 2002, 17:13
jah man ik heb mijn electische pas 2/3 week of zo

g-love
27 september 2002, 17:15
die fenisi is zo dom nog niet

DE TIP VAN DE WEEK!!!!
nou moet ik zeggen dat jullie er steeds wel erg snel bij zijn met tips en advies
werkeloos of zo hahaha



maar bedankt

Fenisi
27 september 2002, 17:29
nee man me is smart.. :grin:

er staan nu weer twee setjes online op marktplaats..

g-love
27 september 2002, 17:44
wat voor een gitaar heb jij dan nu?

Anders Destium
27 september 2002, 17:49
Tip g-love, je kan bij de meeste mensen klikken op het gitaartje onder het bericht, staat de persoonlijke info van mensen op...