PDA

View Full Version : Iemand ervaringen met Ltd gitaren ?



EpiCenturiesAWAy
14 november 2005, 22:34
Hallo, in m'n zoektocht naar m'n nieuwe gitaar wou ik 'ns iets anders dan een les paul! Ik wil nu een 'superstrat' dingetje!
Ik heb de voorkeur nu voor een LTD!
Heeft iemand ervarigen met: - SC 200
- H 400
??????
dankje !

robert-gitarist
14 november 2005, 22:38
Ik heb ervaring met LTD :)
Ik heb zelf de Viper nu en heb vaak op andere LTD's gespeelt en geleend.
Ik kan je zeggen,ik vind het erg goeie gitaren,vind e erg fijn spelen en snel spelen.Ibanez RG hals is snel maar erg dun en plat..LTD heeft ook snelle halzen maar gelukkig niet zo plat.De prijs van LTD is ook erg gunstig.Elementen klinken ook wel okee.Maar toch gooi er EMG's in echt het klinkt geweldig.Ik ben zéér te spreken over LTD.Wil absoluut nog keer een 2de LTD er bij aan schaffen en word waarschijnlijk de Viper Deluxe of iets van een Eclips serie...kan niet kiezen :P vind ze bijna allemaal erg mooi (op de F serie na dan)

EpiCenturiesAWAy
14 november 2005, 23:09
Ja, der zitten veel mooie tussen :d
Maar die H 400 is met seymour duncan's denk ik!
Zijn die dan ook niet goed ? :)

robert-gitarist
14 november 2005, 23:22
Nou ik vind ze wel super klinken...kwestie van smaak denk ik..ik ben meer een EMG liefhebber ;)
Maar SD's scheuren ook als de ziekte in die LTD's
Ik heb tijdje geleden gespeelt op die ESP(dus geen LTD :P ) Max Cavalera signature en daar zit een SD SH-6 in en echt gruwlijk mooi geluid..scheurde echt lekker...kwestie van smaak dus..

Balthazar
15 november 2005, 00:22
ik heb een ex-400. en ik moet zeggen dat de 400 serie ontzettend chill is. bij mij zitten er emg 81's in, en ja dat kan natuurlijk niet mis gaan. ik shred behoorlijk op dat ding en ik ben te lui om een tuner te kopen maar ik heb bij shows nog geen tuner nodig gehad omdat de gitaar perfect gestemd blijft !. heerlijk snel halsje en een top geluid voor een scherpe prijs. ideaal dus als je het mij vraagt.

EpiCenturiesAWAy
15 november 2005, 17:15
alleen voordelen lijkt me :) iemand slechtte verhalen ? :D

RedBuell
15 november 2005, 17:34
alleen voordelen lijkt me :) iemand slechtte verhalen ? :D

Ja, het schijnt dat ze niet makkelijk te vinden zijn, ff proberen in de buurt wordt dus een beetje moeilijk.

Hashiriya
15 november 2005, 19:58
ook hier een zeer tevreden ex 400 eigenaar! ;)

zie dat je van België bent? Bij Piens in Deurne (dacht ik) en bij Jacky Claes in Hasselt en Genk hebben ze verschillende LTD's liggen, klaar om uitbundig getest te worden! dus ga er gerust es enkele proberen... :razz: ik kan er ook echt niets dan goeds over vertellen!

de enige tip die ik wel kan geven is, koop geen budget-model, die zijn dan weer niet zo schitterend... maar laat ons zeggen, alles boven de €500 is meer dan zen geld waard! :wink:

EpiCenturiesAWAy
15 november 2005, 20:21
Ja dat was ik van plan! Iets van rond de 700 euro zou toch te doen moeten zijn :)

Gitaro
15 november 2005, 21:26
Ik heb ook een EX400 (emg 81 en 60). Lekkerste gitaar waar ik ooit op heb gespeeld, man. Als je ooit een stinkend rijke metalgitarist ziet die met een EX400 speelt ben ik dat waarschijnlijk

Lock en Load
15 november 2005, 22:22
Ik heb een Viper 400. Speelt erg goed IMO. Goede afwerking en echt zeer veel bang for the buck. Hoewel de 400 serie niet super goedkoop is. Maar ze staan dus bekend om hun goede kwaliteit voor de prijs.

Jammer vind ik wel dat het echt metal planken zijn. Ik ga er (wanneer de funds er zijn) SD's in gooien omdat ik toch meer naar rock neig dan naar metal met spelen. Nu wou ik dus dat ik toch de sunburst versie had gekocht... Dus als iemand wilt ruilen :-D

Plaguebearer
21 november 2005, 09:53
Ik heb een LTD KH603 (kirk hammett signature). Prachtige gitaar, neck-through en dikke emg 81's. Ik heb hem nu te koop staan.
Hij is mij te heftig :D Zoek toch iets meer met een rock sound.

casper innosence
21 november 2005, 13:04
Heb in winkels meerder LTD's bespeeld en bevielen me zeer goed. Ben toch voor een echte ESP gegaan van wege de set thru hals en ebony toets. maar de Vipers scheuren zoiezo als n gek. Heb bij de mijne ook de EMG;s vervangen door SD's en dat is voor mij veel beter voor de sound.

op de brug een SD- duncan custom sh5 en op de neck een sd 59 een gouden combi. en ik wil er zeker nog een ltd 400 viper bijkopen als backup op shows en evt voor een tour (wil gewoon dat er nix met mn esp standard gebeurd) en evt wil ik die 400 wat customizen

casper innosence
21 november 2005, 13:07
Heb in winkels meerder LTD's bespeeld en bevielen me zeer goed. Ben toch voor een echte ESP gegaan van wege de set thru hals en ebony toets. maar de Vipers scheuren zoiezo als n gek. Heb bij de mijne ook de EMG;s vervangen door SD's en dat is voor mij veel beter voor de sound.

op de brug een SD- duncan custom sh5 en op de neck een sd 59 een gouden combi. en ik wil er zeker nog een ltd 400 viper bijkopen als backup op shows en evt voor een tour (wil gewoon dat er nix met mn esp standard gebeurd) en evt wil ik die 400 wat customizen

Lock en Load
22 november 2005, 16:52
Heb in winkels meerder LTD's bespeeld en bevielen me zeer goed. Ben toch voor een echte ESP gegaan van wege de set thru hals en ebony toets. maar de Vipers scheuren zoiezo als n gek. Heb bij de mijne ook de EMG;s vervangen door SD's en dat is voor mij veel beter voor de sound.

op de brug een SD- duncan custom sh5 en op de neck een sd 59 een gouden combi. en ik wil er zeker nog een ltd 400 viper bijkopen als backup op shows en evt voor een tour (wil gewoon dat er nix met mn esp standard gebeurd) en evt wil ik die 400 wat customizen

Wat zou jij aan de Viper 400 willen customizen? Ik wil de mijne meer rock maken en eerst viel ik voor zilvere hardware maar nu denk ik dat ik het laat bij zwarte SD's.

RedBuell
22 november 2005, 18:56
Vandaag ff bij dirk witte gekeken of ze die LTD's die ze zouden gaan verkopen al binnen hadden.

Die verkoper was er net 2 aan het ophangen, een Viper 400 black satin en een EC 400, man wat een mooie gitaren :o :o !!

Vond bv het plaatje van die Viper niet zo mooi maar in het echt is het echt een mooi ding, vaak is het andersom, een super mooi plaatje, super lekkere video chat meid en in het echt :-? valt het tegen. Beide kosten daar € 695,- weet niet of dat een mooie prijs is maar ik ga ze zeker een keertje proberen.

Bij de weg zijn XJ fret hetzelfde als jumbo frets?

A3
22 november 2005, 20:11
ltd gitaren zijn zeer goede gitaren voor de prijs die je ervoor betaald. de 400 en de 1000 serie zijn de meest interessante maar de 200 of 250 reeks zijn ook al de moeite waard.

EpiCenturiesAWAy
22 november 2005, 20:30
Ja maar kga toch liever voor de 400 serie, dan weet je dat je kwaliteit hebt zonder er nog kosten aan te moeten doen.

EpiCenturiesAWAy
22 november 2005, 20:32
Ja maar kga toch liever voor de 400 serie, dan weet je dat je kwaliteit hebt zonder er nog kosten aan te moeten doen.

casper innosence
22 november 2005, 20:41
XJ fretten staat toch voor extra jumbo???anyway de 400 en 1000 series zijn redelijk vergelijkbaar alleen de kleuren en die verschrikkelijke abalone inlays overal (neck en body binding) maar de 1000 is wel n stuk prijziger.


Wat zou jij aan de Viper 400 willen customizen? Ik wil de mijne meer rock maken en eerst viel ik voor zilvere hardware maar nu denk ik dat ik het laat bij zwarte SD's.

ik heb pas op de officiele esp site een "mockup" van de viper laten doen. niet heel veel speciaals. maar deze mockup had een silverburst finish, wat ik op zich wel n vet idee vondt, maar mn standard viper zou ik er niet aan wagen.

verder wil ik een SG - special -achtige slagplaat maar dan maar met 1 element (alleen de brug). omdat dit toch alleen een live gitaar word en ik alleen maar het brug element gebruik (en ik vind het hals element een beetje in de weg zitten). wellicht blackchrome hardwear, maar de standard zwarte hardwear is ook prima.

Lock en Load
22 november 2005, 21:31
XJ fretten staat toch voor extra jumbo???anyway de 400 en 1000 series zijn redelijk vergelijkbaar alleen de kleuren en die verschrikkelijke abalone inlays overal (neck en body binding) maar de 1000 is wel n stuk prijziger.


Wat zou jij aan de Viper 400 willen customizen? Ik wil de mijne meer rock maken en eerst viel ik voor zilvere hardware maar nu denk ik dat ik het laat bij zwarte SD's.

ik heb pas op de officiele esp site een "mockup" van de viper laten doen. niet heel veel speciaals. maar deze mockup had een silverburst finish, wat ik op zich wel n vet idee vondt, maar mn standard viper zou ik er niet aan wagen.

verder wil ik een SG - special -achtige slagplaat maar dan maar met 1 element (alleen de brug). omdat dit toch alleen een live gitaar word en ik alleen maar het brug element gebruik (en ik vind het hals element een beetje in de weg zitten). wellicht blackchrome hardwear, maar de standard zwarte hardwear is ook prima.

Duur grapje :lol: .Kun je die foto hier posten of de link plaatsen. Ik heb dat topic gemist omdat ik (als ik er al zit) alleen in de equipment section zit...

Lock en Load
22 november 2005, 21:32
XJ fretten staat toch voor extra jumbo???anyway de 400 en 1000 series zijn redelijk vergelijkbaar alleen de kleuren en die verschrikkelijke abalone inlays overal (neck en body binding) maar de 1000 is wel n stuk prijziger.


Wat zou jij aan de Viper 400 willen customizen? Ik wil de mijne meer rock maken en eerst viel ik voor zilvere hardware maar nu denk ik dat ik het laat bij zwarte SD's.

ik heb pas op de officiele esp site een "mockup" van de viper laten doen. niet heel veel speciaals. maar deze mockup had een silverburst finish, wat ik op zich wel n vet idee vondt, maar mn standard viper zou ik er niet aan wagen.

verder wil ik een SG - special -achtige slagplaat maar dan maar met 1 element (alleen de brug). omdat dit toch alleen een live gitaar word en ik alleen maar het brug element gebruik (en ik vind het hals element een beetje in de weg zitten). wellicht blackchrome hardwear, maar de standard zwarte hardwear is ook prima.

Duur grapje :lol: .Kun je die foto hier posten of de link plaatsen. Ik heb dat topic gemist omdat ik (als ik er al zit) alleen in de equipment section zit...

Lock en Load
22 november 2005, 21:35
XJ fretten staat toch voor extra jumbo???anyway de 400 en 1000 series zijn redelijk vergelijkbaar alleen de kleuren en die verschrikkelijke abalone inlays overal (neck en body binding) maar de 1000 is wel n stuk prijziger.


Wat zou jij aan de Viper 400 willen customizen? Ik wil de mijne meer rock maken en eerst viel ik voor zilvere hardware maar nu denk ik dat ik het laat bij zwarte SD's.

ik heb pas op de officiele esp site een "mockup" van de viper laten doen. niet heel veel speciaals. maar deze mockup had een silverburst finish, wat ik op zich wel n vet idee vondt, maar mn standard viper zou ik er niet aan wagen.

verder wil ik een SG - special -achtige slagplaat maar dan maar met 1 element (alleen de brug). omdat dit toch alleen een live gitaar word en ik alleen maar het brug element gebruik (en ik vind het hals element een beetje in de weg zitten). wellicht blackchrome hardwear, maar de standard zwarte hardwear is ook prima.

Duur grapje :lol: .Kun je die foto hier posten of de link plaatsen. Ik heb dat topic gemist omdat ik (als ik er al zit) alleen in de equipment section zit...

casper innosence
22 november 2005, 21:47
heb nog niet naar prijzen gekeken (ook niet van de ltd zelf ;)) t zijn nog maar ideeen voor als ik geld te veel heb. Viper silverburst http://img.photobucket.com/albums/v222/kingjaymz/silverburstViper.jpg

denk wel dat het silverburst idee nog wat mooier gespoten kan worden, dit is maar n snelle mockup, maar het idee is duidelijk. hoe ik dat met de slagplaat ga oplossen weet ik nog helemaal niet. [/url]

Lock en Load
22 november 2005, 21:53
OMG. Ziet er erg goed uit. Ik zou er geen slagplaat op doen, maar dat is mijn mening maar en dat is alleen maar voorkeur van hoe de plank eruit moet zien :P Ik ben beniewd naar de kosten...

casper innosence
22 november 2005, 22:05
ja over die slagplaat twijfel ik ook nog. maar ik denk dat het wel mooi kan zijn.. (nog maar n keer n mockup laten doen :P

RedBuell
22 november 2005, 22:13
OMG. Ziet er erg goed uit. Ik zou er geen slagplaat op doen, maar dat is mijn mening maar en dat is alleen maar voorkeur van hoe de plank eruit moet zien :P Ik ben beniewd naar de kosten...

+ 1


Kan iemand mij trouwens het verschil tussen LTD en ESP vertellen, is het vergelijkbaar met Gibson en Epiphone.

casper innosence
22 november 2005, 22:34
ja is indd vergelijkbaar. al schijnen LTD en dan met name de 400 en de 1000 series wel beter te zijn dan n goeie Epiphone.

verder worden ESP's in Japan gemaakt (ja de standard, de custom en de customshop) en LTD's in Indonesie en Korea.

Lock en Load
22 november 2005, 22:34
OMG. Ziet er erg goed uit. Ik zou er geen slagplaat op doen, maar dat is mijn mening maar en dat is alleen maar voorkeur van hoe de plank eruit moet zien :P Ik ben beniewd naar de kosten...

+ 1


Kan iemand mij trouwens het verschil tussen LTD en ESP vertellen, is het vergelijkbaar met Gibson en Epiphone.

Zoeits. LTD is gemaakt in korea (althans.. mijn 2004 LTD Viper is dat). En ESP custom is gemaakt in Japan. Ik denk dat de standaard ESP's ook in Japan worden gemaakt. Een paar jaar geleden was er ook nog een beperkte USA lijn (onder andere een USA Mirage, Jeff Hanneman heeft een USA custom met Kahler en omhoogstaande kop net als Kirk Hammett, het is die zwarte Mirage met een lijntje witte symbolen en woorden op de body), maar die USA lijn is discontinued...

Ik weet niet hoe het zit met de kwaliteit van Epiphone gitaren vs. Gibson dus daar zal ik geen uitspraken over doen.

Orpheo
22 november 2005, 22:39
en hoe is edwards? ik heb gehoord esp-kwaliteit, alleen in japan legaal te koop...

is edwards kwa kwaliteit te vergelijken met nieuwe burnys? of de ouden... want die ken ik wel, en die vond ik heel goed.

casper innosence
22 november 2005, 22:46
de verhalen die ik op het ESP msb lees over edwards zijn positief in iedergeval.

verder HAD esp vroeger inderdaad nog een productie afdeling in de USA, maar tegenwoordig word alles in Japan gemaakt.

RedBuell
22 november 2005, 23:17
Ik ga volgende maand naar Thailand, daal ook velklijgbaar voor special plice????? :-D :-D
Of andele gitaal spulletjes..... :P :wink:

casper innosence
24 november 2005, 18:34
zodra ik er meer over weet pleur ik et hier wel neer ;)