PDA

View Full Version : Radial Headbone: wie heeft 'm?



Helter Skelter
14 november 2005, 20:47
switch...

Helter Skelter
14 november 2005, 20:47
Ik A/B altijd tussen 2 heads op een 4X12 of 2X12 stereo kast. Op de 4X12 is dat geen probleem maar ik wil op de 2X12 tussen de heads kunnen schakelen en toch beide speakers gebruiken. 1 van de mogelijkheden is de Radial Headbone, die ziet er profi en betrouwbaar uit en is verkrijgbaar bij Erik v/d Haar voor €255,- en met de optionele 'Slingshot' vermijd je de gelukkig ook de 'spaghetti' op het podium.

Maakt er iemand hier gebruik van de headbone en wat zijn je bevindingen?

http://www.tonebone.com/tbone-headbone-vt.htm

Toaster
14 november 2005, 22:59
Wat bedoel je nu precies????

Dat je met twee amps op 2 boxen wil spelen?

Of met twee amps op één box???

In het laatste geval moet je de Radial Headbone gebruiken. Ik heb hem zelf nu 2 weken.

Is een fijn apparaat.

één nadeel. Als je echt twee versterkers in één nummer naadloos na elkaar wil switchen heb je toch nog pech. Dit kun je namelijk horen. duurt een volle seconde.

O ja tweede nadeel:
het aansluiten kost even concentratie, anders verpest je je versterkers alsnog, daarnaast moet je natuurlijk alle verbindingen die je maakt wel van hoogwaardige kwaliteit zijn want de keten is zo sterk als de zwakste schakel.

Je hebt het over 1 gitaarsnoer naar de Headbone, 2 gitaarsnoeren naar je versterker inputs, 2 speakerkabels naar je headbone en dan weer een speakerkabel naar 1 ! box.

ga je natuurlijk geen troep gebruiken.

Je moet ook precies weten hoever de verschillende onderdelen van je set-up staan. Anders heb je nog kilometers kabel.

De slingshot is een vereiste.


Ik heb hem met één optreden gebruikt nu en dat beviel goed.

op de één of andere manier maakt het soms live iets minder uit als je de schakeling kan horen.

Je geluid verzuipt dan in de rest van de band.









Ik vind wel dat al je 2 volledig verschillende versterkers gebruikt dit apparaat goed is. Anders is het wat betreft de oren van het publiek volledig weggegooid geld.



Ik gebruik hem om te schakelen van music man clean ( met vooral de heerlijke galm) naar koch scheurkanalen.

Niet omdat ik ontevreden ben over de koch, maar omdat het geluid van de MM een andere "dimensie" heeft.

Daarnaast klinkt mijn barber ss veel lekkerder over de MM.


Een lekker luxe probleem dus.

Helter Skelter
14 november 2005, 23:24
hey thanx!

maar als je de slingshot gebruikt kan je lengte van de kabels toch fors beperken of zie ik dat verkeerd?

kan het op deze manier? je legt de headbone b.v. bovenop je versterkers (of ernaast/erachter) sluit het hele spulletje aan zonder dat de kabels in de weg liggen want als de headbone al dicht bij je versterkers ligt heb je mijn inziens geen lange kabels nodig of zie ik iets over het hoofd? Vervolgens leg je de slingshot voor je voeten om te schakelen waardoor er maar 1 kabel over het podium loopt.

Dat de 'schakeltijd' 1 volle seconde duurt vind ik behoorlijk lang moet ik zeggen

Riffcrusher
15 november 2005, 21:57
Damn, meen je dat Toaster ? Ik bedoel: duurt het werkelijk een seconde om tussen de heads te switchen ??? Shit man...Daar had ik niet op gerekend. Ik wou mijn Uberschall en mijn Ultralead A-B'en voor solo's en zo... En daarom heb ik bij mijn Ultralead meteen zo'n headbone gekocht.

Maar wegens tijdgebrek nog steeds niet kunnen testen.

Die seconde zou toch jammer zijn... Damn...

Greetz...(vertwijfeld...)
Jo D.

Helter Skelter
15 november 2005, 22:14
@Riffcrusher: zou je zo vriendelijk willen zijn je bevindingen hier te posten?

robzilla
15 november 2005, 22:16
Een seconde is echt niet bruikbaar, zeker niet als je een clean/overdrive amp combinatie gebruikt..

Toaster
15 november 2005, 22:37
Nou ok een seconde is misschien overdreven.


Ik zal beschrijven wat je hoort:

Je trapt op je slingshot en daarna hoor je het geluid van je versterker A wegsterven, ff niks en dan hoor je het geluid opzwellen van je versterker B

voor je gevoel duurt het een seconde.

laten we het op een halve seconde of minder maar het is dus niet naadloos.

en dat kan dus soms een probleem geven.





Wat betreft de kabels. Je zet inderdaad de radial op je versterker. dus er loopt één lange kabel naar je headbone en twee kortere naar je versterker.

eventuele effecten moet je natuurlijk ook voor de headbone plaatsen.


Je moet gewoon niet te lange kabels gebruiken. want dat is niet goed voor je geluid.

En daar koop je dat ding in eerste instantie voor.

P.S. je hoort zelfs dat ding schakelen.
Dus het verhaal wat ik net vertelde duurt net zo lang als het woordje kllliiikkk :razz:

Riffcrusher
15 november 2005, 22:49
Hmmm... Als dat zo is, is dat jammer... Thx voor de info, Toaster !

Ik houd je op de hoogte Helter Skelter !

Greetz !
Jo D.

robzilla
15 november 2005, 23:10
Ben benieuwd naar je ervaringen.. :)

Helter Skelter
16 november 2005, 01:46
Ik houd je op de hoogte Helter Skelter !

okidoki, ik hou het in de gaten!

Riffcrusher
20 november 2005, 14:48
Wel, het is zover. Gisteren speakerkabeltjes gehaald en vanmorgen de VHT, de Bogner, het Mesa cab en de Headbone VT aangesloten.

Ik was een beetje bang omwille van Toasters beschrijving ivm dat wegsterven en opzwellen van de amps bij het schakelen, maar daar had ik helemaal geen last van. Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat het zonder slingshot was.

En wat die vertraging betreft: die was bij mij in ieder geval zodanig kort dat die verwaarloosbaar is voor wat ik ermee wil doen: de heads switchen van de ultrastrakke VHT naar de 'lossere' Bogner voor solo's...

Een keeper dus, die Headbone ! Al test je hem zelf best eerst nog eens !
Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

Oh ja, nu kan ik helemaal beginnen met pedaaltjes aansluiten, want naast mijn speakerkabeltjes heb ik nu ook een Ground Control System van Voodoolab: de GCX en de Ground Control Pro. Olé olé !!!!
Hehe.... 8-)

Riffcrusher
20 november 2005, 14:49
Wel, het is zover. Gisteren speakerkabeltjes gehaald en vanmorgen de VHT, de Bogner, het Mesa cab en de Headbone VT aangesloten.

Ik was een beetje bang omwille van Toasters beschrijving ivm dat wegsterven en opzwellen van de amps bij het schakelen, maar daar had ik helemaal geen last van. Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat het zonder slingshot was.

En wat die vertraging betreft: die was bij mij in ieder geval zodanig kort dat die verwaarloosbaar is voor wat ik ermee wil doen: de heads switchen van de ultrastrakke VHT naar de 'lossere' Bogner voor solo's...

Een keeper dus, die Headbone ! Al test je hem zelf best eerst nog eens !
Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

Oh ja, nu kan ik helemaal beginnen met pedaaltjes aansluiten, want naast mijn speakerkabeltjes heb ik nu ook een Ground Control System van Voodoolab: de GCX en de Ground Control Pro. Olé olé !!!!
Hehe.... 8-)

robzilla
20 november 2005, 17:28
Gaaf!

Mooie setup heb je nu :)

Foto's? :)

Riffcrusher
20 november 2005, 23:12
Foto's volgen nog, maar ik moet eerst nog een mooie flightcase zien te versieren... Het is dus 'work in progress'... Hehe...

Later dudes !
Jo D.

ieme
15 december 2005, 19:55
ik heb die headbone zondag getest, goed ding, maar zit ook lekkere midboost optie op!

Riffcrusher
16 december 2005, 12:57
Hmmm... Ieme, bedoel je niet de Switchbone JX-2 i.pl.v. de Headbone ? Die laatste heeft bij mijn weten geen midboost. De JX-2 wel. De Headbone is een A/B box speciaal voor twee heads en één cab. De JX-2 kan dat ook, maar heeft ook de 'y-functie'...

Anyway... Mijn rackje is bijna klaar om aan te sluiten - nog een Intelliverb erbij en het wordt knutselen geblazen met de George L's. In eerste instantie wellicht voorlopig ZONDER Headbone, ik test alles eerst eens met één amp. Misschien ga ik niet eens met twee heads werken, maar de Bogner als backup gebruiken.

Tja, luxeproblemen, het is wat ! Hehe...

Cheers !
Jo D.