PDA

View Full Version : Dit wilde ik jullie niet onthouden :-)



Dirtypool
14 november 2005, 20:23
http://www.guitarplayer.de/_band/video_clips.html check de clips out, ze zijn te gek.
Ik had nog niet eerder van de man gehoord :???:

grtz Richard

grayfink
14 november 2005, 20:28
Ik ken hem ook niet, hij heeft wel een mooie sound. Al doet dat eerste nummer wel heeeeeeeeel erg aan little wing denken. Nah ja, beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen :D

jpb
14 november 2005, 20:30
Eerste clip vind ik erg goed, de rest matig - dertien in een dozijn
Thomas Bloek?/Bluck?/Blook? Nooit van gehoord (maar dat zegt niks)

Jax
14 november 2005, 20:38
Eerste clip vind ik erg goed, de rest matig - dertien in een dozijn
Thomas Bloek?/Bluck?/Blook? Nooit van gehoord (maar dat zegt niks)

Blug :wink:

Dirtypool
14 november 2005, 20:39
Knap hoor, jullie kunnen in 5 minuten 20 min video bekijken.. :o
Hij speelt iig stukken beter dan ik, maar ik draag dan ook nr 14 :cool:

AlterEgo
14 november 2005, 21:01
Klinkt erg lekker (eerste filmpje tenminste, rest nog niet gezien). Goede verhouding tussen melodie en shredderigheid.

screamindemon
14 november 2005, 21:01
en ik maar denken dat die H&K amps voor vette metal waren :???: wat een sound!

...rock...
14 november 2005, 21:26
en ik maar denken dat die H&K amps voor vette metal waren :???: wat een sound!
Is 3 doors down dan 'vette metal' ? :-?

Scali
14 november 2005, 21:39
H&K is heerlijk, beetje ondergeschoven merk helaas.
Een paar weken geleden een Edition Blue 60 gekocht met een vriend, en wat een heerlijke warme klank zat daarin zeg! Ook absoluut geen metal-versterker, was niet zo heel veel gain aanwezig op het overdrive-kanaal.
Tubemans zijn ook heel fijn, en ook absoluut geen metal.

Die Blug speelt trouwens ook best aardig, al is het niet helemaal mijn stijl.

...rock...
14 november 2005, 21:42
H&K is heerlijk, beetje ondergeschoven merk helaas.
Een paar weken geleden een Edition Blue 60 gekocht met een vriend, en wat een heerlijke warme klank zat daarin zeg! Ook absoluut geen metal-versterker, was niet zo heel veel gain aanwezig op het overdrive-kanaal.
Tubemans zijn ook heel fijn, en ook absoluut geen metal.

Die Blug speelt trouwens ook best aardig, al is het niet helemaal mijn stijl.
+1 !!

Monty
15 november 2005, 11:59
Heb erg genoten van vooral het eerste filmpje. Lekkere sound en iemand die ook z'n vintage trem durft te gebruiken :) Volgensmij is dat Thijs van Leer op orgel????

Dirtypool
15 november 2005, 12:02
Ja, is Thijs van Leer.

Dirtypool
15 november 2005, 12:15
Ja, is Thijs van Leer.

Stratman70
15 november 2005, 12:25
Heb ook wel genoten van het eerste filmpje (de rest nog niet gezien) en idd gaaf om weer eens een gitarist te zien die het met een vintage trem doet.

Ik vond zijn geluid nou eigenlijk niet zo geweldig noemenswaardig bijzonder hoor. Het was oké, maar m.i. ook niet meer dan dat! Ik vond het zelfs soms wat dunnetjes! Een strat moet dikker kunnen klinken als dat!

Dirtypool
15 november 2005, 12:30
Hallo, hij speelt op een originele strat door een rits effecten.
Ik vind m te gek klinken voor een strat :-D
Is een '62er of zoeits, daar gooi je geen Seymour Duncans meer in en dan moet je je doen met echte vintage output.
Ik zag Gary Moore op de Strat Pack DVD en zijn strat uit hetzelfde tijdperk klonk pas nergens naar imho.
:razz:

Rock&Roll
15 november 2005, 12:32
Is het echt een volledig originele strat? Ik vond het brugelement namelijk nogal 'vol' klinken. Dacht aan een HS3 ofzo, dat zou je op het eerste gezicht toch niet merken?

Dirtypool
15 november 2005, 12:34
Volgens meneer Blug zelf is zn strat 'pretty much stock'

LordRiffenstein
15 november 2005, 12:39
Hallo, hij speelt op een originele strat door een rits effecten.

Wah, whammy en een quadraverb in de loop voor delays en heel af en toe reverb noem ik geen rits effecten.

ieme
15 november 2005, 12:43
welke H&K amp heeft ie eigenlijk? triamp of niet?

Dirtypool
15 november 2005, 12:47
Nu moeten we niet vergeten dat het files van de DVD zijn en dat er waarschijnlijk wel wat mastering aan te pas is gekomen..

LordRiffenstein
15 november 2005, 12:52
Nu moeten we niet vergeten dat het files van de DVD zijn en dat er waarschijnlijk wel wat mastering aan te pas is gekomen..

Wel, zag hem op de musikmesse met diezelfde strat, een wah (dacht George Dennis) en een H&K Replex de Trilogy demonstreren en hij klonk net hezelfde. Die man heeft HET gewoon.

Dirtypool
15 november 2005, 13:06
Dat ben ik met je eens, goed geluid, goede timing, smaak, uitstraling en ik denk dat meneer van Leer zorgt voor de wankele momentjes die in de files hier en daar aan de opervlakte komen.
Ik vermoed dat Thijs daar nog niet zolang meedeed.
Ik ben iig bezig hem naar de Noot in Hoogland bij Amersfoort te krijgen en ik weet zeker dat ik vooraan sta. :-)

Bigfoot414
15 november 2005, 13:10
Hallo, hij speelt op een originele strat door een rits effecten.
Ik vind m te gek klinken voor een strat :-D
Is een '62er of zoeits, daar gooi je geen Seymour Duncans meer in en dan moet je je doen met echte vintage output.
Ik zag Gary Moore op de Strat Pack DVD en zijn strat uit hetzelfde tijdperk klonk pas nergens naar imho.
:razz:
Maar Gary Moore klinkt ook het best met een Les Paul!

screamindemon
15 november 2005, 13:13
Is het echt een volledig originele strat? Ik vond het brugelement namelijk nogal 'vol' klinken. Dacht aan een HS3 ofzo, dat zou je op het eerste gezicht toch niet merken?

Alleen de middelste is niet origineel dat is een 'reverse wound '66 strat pickup by kloppman' zie:

http://www.guitarplayer.de/gear_frame2.html

als je met de cursor over de gitaar gaat zie je sommige specs.

ieme
16 november 2005, 14:35
http://www.guitarplayer.de/pix/floorboard.jpg
Footswitch for Triamp
Hughes&Kettner Tube Replex
George Dennis Wah
Rheusenzehn Daniel D Tube booster
Small stone phaser

Random_hero
16 november 2005, 14:44
H&K is heerlijk, beetje ondergeschoven merk helaas.
Een paar weken geleden een Edition Blue 60 gekocht met een vriend, en wat een heerlijke warme klank zat daarin zeg! Ook absoluut geen metal-versterker, was niet zo heel veel gain aanwezig op het overdrive-kanaal.
Tubemans zijn ook heel fijn, en ook absoluut geen metal.


+1
Ik heb een H&K Tour Reverb en IMO de beste (en betaalbare) non-buizenbak die ik ken.

ieme
16 november 2005, 14:46
het is een beetje zo nu en dan, tijdje geleden stond er een duotone te koop voor 900 en die stond er tijden!
Nu staan er zo'n 4 GEZOCHT ads voor die amps!

Jax
16 november 2005, 15:00
Heerlijk, zowel zijn tone, als zijn spel, als de muziek zelf. Ik kan hier echt van genieten. Zorgt wel voor een beetje opkomende gas voor een strat... :oops:

ieme
16 november 2005, 15:21
Zorgt wel voor een beetje opkomende gas voor een strat... :oops:

dat had ik nou ook voor een witte strat met 3 singlecoils en rw toets!

Orpheo
16 november 2005, 15:43
deze muziek doet me nogal denken aan sommige steve vai songs....niet verkeerd hoor, maar toch....

Jax
16 november 2005, 15:47
deze muziek doet me nogal denken aan sommige steve vai songs....niet verkeerd hoor, maar toch....

Het gekke is dan dat Steve Vai met niet echt kan boeien, terwijl deze gast me echt weet te vermaken.

Jax
16 november 2005, 15:48
Zorgt wel voor een beetje opkomende gas voor een strat... :oops:

dat had ik nou ook voor een witte strat met 3 singlecoils en rw toets!

Zo snel als gas kan onstaan.... :)

screamindemon
16 november 2005, 16:01
mijn gas heb ik keihard de kop in gedrukt met een reissue van deze gitaar (ok sorry had ik al gezegd in ander topic maar het moest even) :D

Jax
16 november 2005, 16:08
mijn gas heb ik keihard de kop in gedrukt met een reissue van deze gitaar (ok sorry had ik al gezegd in ander topic maar het moest even) :D

Bedankt, daar maak je mijn gas-aanval echt beter mee, droplul :evil:

:wink: :lol:

Franc
16 november 2005, 16:15
deze muziek doet me nogal denken aan sommige steve vai songs....niet verkeerd hoor, maar toch....

Maar toch....Gaaaaaaaaaaap... Vai maakt er dan in ieder geval nog een show van om naar te kijken.

Jax
16 november 2005, 16:19
deze muziek doet me nogal denken aan sommige steve vai songs....niet verkeerd hoor, maar toch....

Maar toch....Gaaaaaaaaaaap... Vai maakt er dan in ieder geval nog een show van om naar te kijken.

Je kan het ook anders zien, Vai moet er een show van maken, wil hij de muziek nog enigzins interessant houden :)

Franc
16 november 2005, 16:30
deze muziek doet me nogal denken aan sommige steve vai songs....niet verkeerd hoor, maar toch....

Maar toch....Gaaaaaaaaaaap... Vai maakt er dan in ieder geval nog een show van om naar te kijken.

Je kan het ook anders zien, Vai moet er een show van maken, wil hij de muziek nog enigzins interessant houden :)

En dat zou deze man ook moeten doen, wil hij mij langer dan 30 seconden naar zijn filpmjes laten kijken.

Maar genieten jullie er lekker van hoor, over smaak valt niet te twisten, maar ik vind het doodvervelend gepriegel.

Dirtypool
16 november 2005, 20:30
Tuurlijk Franc :roll: we hebben het toch niet over het behalen van een graad in de exacte wetenschappen, he?
Volgens mij maakt de man bovengemiddeld gitaarmuziek.
Ik had het eigenlijk ook gepost ter lering ende vermaeck van degene die het wel leuk vindt en is het je ding niet, scroll je toch verder...lekker belangrijk.. :-?

Franc
16 november 2005, 21:22
Sorry hoor, ik wist niet dat je je persoonlijk aangevallen voelde :-?
Je begon je topic met "dit is te gek"...vind ik dus wat tegenvallen.
Ik zal ook niet zeggen dat het muzikaal gezien niet bovengemiddeld is, maar spannend is anders.

screamindemon
16 november 2005, 21:27
Franc,

Gooi je nog een berichtje op het forum als 'ie in denoot komt? wellicht kom ik langs

Orpheo
16 november 2005, 21:31
Sorry hoor, ik wist niet dat je je persoonlijk aangevallen voelde :-?
Je begon je topic met "dit is te gek"...vind ik dus wat tegenvallen.
Ik zal ook niet zeggen dat het muzikaal gezien niet bovengemiddeld is, maar spannend is anders.

+1

Dirtypool
16 november 2005, 21:32
Als ie in de Noot komt, laat ik dat wel weten.

Ik voel me niet persoonlijk aangevallen Franc maar de beste man speelt stukken beter dan ik en ik neem aan ook dan jij, anders hadden we waarschijnlijk naar clips met Franc in de hoofdrol zitten kijken.
En inderdaad, op dansles heeft hij waarschijnlijk niet gezeten :)

Jax
17 november 2005, 07:06
Als ie in de Noot komt, laat ik dat wel weten.

Ik voel me niet persoonlijk aangevallen Franc maar de beste man speelt stukken beter dan ik en ik neem aan ook dan jij, anders hadden we waarschijnlijk naar clips met Franc in de hoofdrol zitten kijken.
En inderdaad, op dansles heeft hij waarschijnlijk niet gezeten :)

Waarom komt iedereen altijd met het argument: "Nou, hij is nog altijd beter dat jij, DUS jij mag niks over hem zeggen, behalve lovende woorden"?

screamindemon
17 november 2005, 08:41
Als ie in de Noot komt, laat ik dat wel weten.



o jah, ik bedoelde dirtypool ipv Franc natuurlijk...

Dirtypool
17 november 2005, 13:39
Laat maar, helemaal niet belangrijk.
Over het algemeen komt zulke kritiek nogal hooghartig op mij over.
Ik lees zulk kritiek hier vaker, in de zin van : mijn lul is groter dan de jouwe' (er komt hier overigens geen verborgen complex aan de oppervlakte :-D )
Zoeits als dat iemand een nieuwe Epiphone weetikveel heeft gekocht en er blij mee is en iemand anders reageert dan met: 'Ja maar ik heb liever een Gibson'..snapst? :wink:

Sebman
14 december 2005, 03:06
beuh..ik vind het kil

volgens mij bestaan er binnen de vijf jaar pc's die dit soort muziek kunnen maken

het lijkt me echt zo'n kerel die pakweg jimi beluistert en zich enkel maar verwondert omwille van de techniek en niet omwille van de schoonheid van de muziek. daar draait het toch om

ik ben absoluut niet vies van techniek, maar waarom zegt dit me niks en krijg ik kippenvel als ik bv. 'i wanna be your dog' hoor? muziek zit in het bloed, niet (enkel) in de vingers me dunkt

voor alle duidelijkheid: alle respect voor zij die het wel goed vinden uiteraard

Sebman
14 december 2005, 03:08
beuh..ik vind het kil

volgens mij bestaan er binnen de vijf jaar pc's die dit soort muziek kunnen maken

het lijkt me echt zo'n kerel die pakweg jimi beluistert en zich enkel maar verwondert omwille van de techniek en niet omwille van de schoonheid van de muziek. daar draait het toch om

ik ben absoluut niet vies van techniek, maar waarom zegt dit me niks en krijg ik kippenvel als ik bv. 'i wanna be your dog' hoor? muziek zit in het bloed, niet (enkel) in de vingers me dunkt

voor alle duidelijkheid: alle respect voor zij die het wel goed vinden uiteraard