PDA

View Full Version : GFS ff vraagje



grayfink
14 november 2005, 20:23
Ik heb gisteren een setje GFS hotrails aangeschaft bij Guitarfetish.
Eerst even een Paypal/creditcard account aangemaakt, zodat ik direkt kon betalen. Als het goed is gaan ze dus vandaag of morgen op de post.
Hoe lang duurt zoiets voor het over is? En moet ik nog 19% btw en 3% invoerrechten betalen aan de postbode? (Belachelijk goedkoop, dus niet zo heel erg) Hoe werkt dat?
Iemand ervaring met GFS?

http://store.guitarfetish.com/

...rock...
14 november 2005, 21:38
Tom delonge had er zo'n in zijn strat steken als ik me niet vergis (voor zijn invaders) en die hadden een VETTE distortie !!

tomswaelen
14 november 2005, 22:33
Ik heb gisteren een setje GFS hotrails aangeschaft bij Guitarfetish.
Eerst even een Paypal/creditcard account aangemaakt, zodat ik direkt kon betalen. Als het goed is gaan ze dus vandaag of morgen op de post.
Hoe lang duurt zoiets voor het over is? En moet ik nog 19% btw en 3% invoerrechten betalen aan de postbode? (Belachelijk goedkoop, dus niet zo heel erg) Hoe werkt dat?
Iemand ervaring met GFS?

http://store.guitarfetish.com/

Ik ga er de hardware voor mijn Tele bestellen, en ga dan ook eens GFS pickups bestellen. Voor die prijs kan je alvast weinig mis doen. Ik heb hem de importkostenvraag gesteld, en hij zei dat ze op al hun pakjes een lage 'importwaarde' zetten. Ik weet niet hoe dat in NL zit, maar in Belgie zijn ze daar vrij streng op :-) Mijn bestelling zou een 160 USD zijn, dus dat kan al tellen...

tomswaelen
14 november 2005, 22:34
Verwijderd - dubbel

Falcon
14 november 2005, 22:34
Heb pas geleden een setje GFS strat elementen gekocht en heb verder geen BTW en invoerrechten hoeven te betalen. Duurde ongeveer een week voor ik ze binnen had.

tomswaelen
14 november 2005, 22:36
Heb pas geleden een setje GFS strat elementen gekocht en heb verder geen BTW en invoerrechten hoeven te betalen. Duurde ongeveer een week voor ik ze binnen had.

Hoe klinken ze?

aram
14 november 2005, 22:36
ik heb een setje j. Hendrix reverse staggered pups besteld en die waren er keurig binnen een week.
Pickups zijn o.k. maar niet schokkend goed, vergelijkbaar met duncan SSL's

Falcon
14 november 2005, 22:43
O ja, pakketje is verstuurd via USPS en de customs declaration value was laag.

@tomswaelen
Ik heb de Premium Overwound Alnico Strat PUs en ze klinken zeer goed. Zeker vergeleken met de mexicaanse standaard PUs. Wel even wennen want het is een veel "hotter" setje. Verder heb ik niet zoveel ervaring met andere duurdere PUs, dus daarmee kan ik ze niet vergelijken, maar mexicaanse stratje is er zeer op vooruit gegaan.

grayfink
14 november 2005, 22:57
Even een weekje geduld dus, moet lukken :-)
Vergelijkbaar met Seymour Duncan vind ik wel schokkend goed, als je bedenkt dat die al gauw 3x zo duur zijn...
Ik heb trouwens ergens gelezen dat GFS in Korea gemaakt wordt. Voor die lage prijzen kan het ook haast niet anders of het wordt in een lage lonen land geproduceerd. Maar goed, dat boeit ook niet, als het maar klinkt :wink:

Random_hero
14 november 2005, 23:26
Ik heb een p90 besteld tijdje terug, direct reply etc. HAd m na een weekje binnen en geen importkosten or whatsoever.
Sound weet ik nog niet, heb m nog niet ingebouwd :P

guvnor
15 november 2005, 09:21
Ik heb 3 weken geleden een setje Fat Pafs besteld. Had ze precies een week later thuis. Geen extra kosten gehad, zeer goed verpakt.

Ben van de kwaliteit zo onder de indruk dat ik overweeg bijna al mijn gitaren met GFS uit te rusten. Heb nog een Strat waar ik een set hotrails in wil hebben, een Jazzbak waar ik Dream 180's in wil hebben (die humbuckers met perloid afgewerkt, yum).

Ik vindt ze NIET beter dan Seymour Duncan maar wel bijna gelijkwaardig. Als het prijsverschil nou niet meer dan 10% was geweest zou ik gewoon voor SD gaan maar nu heb ik bijna 2 complete sets voor de prijs van 1 SD.

Tip: Guitarfetish verkoopt ook die Orange Sprague condensatoren. Heb ze voor de gein eens uitgeprobeerd en tot mijn verbazing hoorde ik het verschil !! Toonregeling reageert prettiger, niet meer zo abrupt van schel naar compleet dof.

Rock&Roll
15 november 2005, 12:23
Inderdaad, zoals iedereen zegt, ze zijn niet schokkend goed, maar wel een heel goed alternatief voor stock pickups. Ik heb er al betere gehoord, maar ook veel slechtere voor meer geld! Zeker het proberen waard! Ik ben niet teleurgesteld over mijn setje. Heb zelf ook maar een weekje moeten wachten en zero extra kosten gehad...Heel mooie service bij Jay, maar dat wist ik al.


:cool:

frekie
15 november 2005, 20:22
Heb zelf ook eindelijk maar eens een Paypal account genomen, heb een setje hot crunchy PAFs besteld voor op mijn RW LP. Heb al een RW stratje met GFS
vintage alnico staggered, klinkt niet slecht maar moet ik toch nog eens mee aan de gang.

Franc
15 november 2005, 20:34
Toevallig afgelopen zaterdag setje Crunchy PAFs besteld voor mijn RW LP.
Status stond wat lang op "will be shipped within 24 hours" dus even mailtje gestuurd met de vraag of er iets mis was.
Binnen 10 seconden een mailtje terug met het antwoord dat ie er druk mee bezig was.
Beloofd veel goed :) Benieuwd naar de sound.

Random_hero
15 november 2005, 20:50
Hij reageert idd heel snel (Y).

RS-Rik
15 november 2005, 21:25
Ik heb een keer een setje pups besteld bij die toko en dat was in 10 dagen binnen

ar250artist
16 november 2005, 11:45
Hoi,

Ik haak even in op dit topic. Ik wil mijn mex strat van andere pickups voorzien en de GFS pups hebben een mooie prijs/kwaliteit verhouding. Nu zoek ik elementen die het typische strat karakter overeind houden (tussenstandjes etc), maar wel een hogere output hebben. Ook moeten ze warmer en minder schel klinken dan de stock pups. Welk type zou het meest geschikt zijn? Ik zat te denken aan de staggered overwound pups.

tomswaelen
16 november 2005, 11:47
Hoi,

Ik haak even in op dit topic. Ik wil mijn mex strat van andere pickups voorzien en de GFS pups hebben een mooie prijs/kwaliteit verhouding. Nu zoek ik elementen die het typische strat karakter overeind houden (tussenstandjes etc), maar wel een hogere output hebben. Ook moeten ze warmer en minder schel klinken dan de stock pups. Welk type zou het meest geschikt zijn? Ik zat te denken aan de staggered overwound pups.

Mail hem even met die vraag he. Hij antwoord idd heel snel.

Zelf ga ik binnenkort voor een Classic Tele neck pickup gaan en heel waarschijnlijk een overwound Hot Tele bridge pickup.

Franc
16 november 2005, 11:47
Ik kreeg gisteravond een automatisch mailtje dat het pakket verzonden was, inclusief tracking nummer.
Netjes hoor!

guvnor
16 november 2005, 12:45
Ik kreeg gisteravond een automatisch mailtje dat het pakket verzonden was, inclusief tracking nummer.
Netjes hoor!

Dat tracking nummer deed bij mij echter helemaal niets...
Zelfs dagen nadat ik het pakketje binnen had stond er op de site dat het nummer onbekend was en dat ik het later nog eens moest proberen.

Franc
16 november 2005, 12:47
Ja dat zie ik nou ook :-D ach ja, je kunt niet alles hebben.
En dit wijt ik eerder aan USPS dan aan Guitarfetish.

Franc
19 november 2005, 14:42
Daarnet dus het pakketje ontvangen :D 1 week na bestellen dus, heel netjes.

Ze zien er in ieder geval mooi uit! Er zaten zelfs zwarte ringen omheen, die komen nog wel eens van pas, voor mijn LP gebruik ik creme.

Nu benieuwd hoe ze klinken. Maar voorlopig moet ik eerst nog verder fretten :D

Iemand suggesties voor de coiltaps die de Crunchy PAFs hebben? Kan ik daar iets leuks mee op een LP?

grayfink
19 november 2005, 16:37
Ik was net bij de intocht van Sinterklaas met de kids, toen ik thuiskwam lag het pakketje op de stoep. Zal dus wel op hetzelfde vliegtuig als die van Franc hebben gezeten. Mijn track en trace nummer deed trouwens ook niets. Op de customs declaration staat; Value: 9$ -"repair parts" en "May be opened officially" Daar hoef je dus niets meer overheen te betalen. Netjes geregeld.
Mijn "Lil' puncher's" zij ook coil tappable, maar daar ga ik voorlopig niets mee doen. Achteraf had ik misschien ook maar een push/pull pot en locking tuners mee moeten bestellen, kost geen drol daar. Maar goed, kan altijd nog een keer. Nu de soldeerbout maar eens ff opsporen.

Franc
19 november 2005, 16:49
Ik was dus ook Sinterklaas aan het binnenhalen, kom ik terug, is het bij de buren bezorgd :D wat een timing meneer TPG :-?

En inderdaad dezelfde vermeldingen erop.

Ik had nog een mailtje gestuurd omdat het tracking nummer niets deed, maar ik kreeg als antwoord dat dat klopt omdat bij letter post geen realtime tracking mogelijk is. Maar waar het nummer dan vandaan komt?
Naja....ik zal er nog wel eens meer bestellen denk ik zo :) eerst deze maar eens uitproberen.

grayfink
19 november 2005, 20:10
Ik was dus ook Sinterklaas aan het binnenhalen

Huh? Was jij ook in EmmerCompascuum dan :???: :???: :???: :???:

Enniewee, ze zitten er in. Review volgt na woensdag, dan ga ik met wat kameraden lawaai maken. Eerste indruk is wel goed, maar met een Guitarport klinkt alles wel goed. Zegt niet zoveel. Ik vond het wel erg dunne draadjes om te solderen, komt een beetje goedkoop over.

Franc
19 november 2005, 20:13
Nee, hier in Zwartewaal.
Was de echte.
Jij zal een hulpsinterklaas hebben gezien :-D

grayfink
19 november 2005, 23:34
Hulpsinterklazen :???: :???: :???: