PDA

View Full Version : Elementen Strat



Oviv
25 september 2002, 17:19
Ik heb (eindelijk) een Strat gekocht, en wel een Amerikaan. Ik blij, want ik heb hem altjd al willen hebben. Hij speelt geweldig en er zit een goede sound in.

1 maar; als ik de elementen bekijk zitten de magneten allemaal op verschillende hoogtes. Terwijl bij mijn andere gitaren alle magneten op dezelfde hoogte zitten.

Kan je of je moet je deze nog afstellen, zoja hoe ga ik dat doen. Of moet ik zoiets laten doen?

PeArLjAm
25 september 2002, 17:36
Deze zogenaamde 'staggered polepieces' zitten niet op elke strat maar wel op sommige (modellen weet ik niet uit mijn hoofd) en zijn bedoeld om de balans beter te maken, zeg maar dat het volume van de onderlinge snaren gelijk is.

sash
25 september 2002, 18:48
Daar heb, zelfs ik, niets aan toe te voegen :smile:

Kjiratsiekoedel
25 september 2002, 19:16
Ok weet ik dat ook weer.

Hoe weet je eigenlijk wat voor elementen je op je strat hebt zitten. Of is er een soort fender-single-coil-standaard-element

ik heb een mex uit '96

sash
25 september 2002, 19:37
Als het niet op de onderkant staat is het ook niet na te trekken denk ik. Ik ben nooit een serienummer of wat dan ook tegengekomen.

In mexican made strats zitten gewoon standaard mexican made elementen. Zelfde als usa, alleen door pepe gemaakt.

nozem
25 september 2002, 19:46
Klopt, op mijn Hotrodded USA strat zien de elementen er ook zo uit. Ik ben er zelf nog niet aan gaan frutselen hij klinkt zo prima.. Op mijn Strat zitten trouwens wel Texas Specials..

sash
25 september 2002, 19:54
Fender zegt dat door die staggered poles het geluid beter wordt, merk ik eigenlijk niet veel van. Probeer maar eens een seventies strat. Klinkt veel lekkerder.

Oviv
27 september 2002, 09:11
Bedankt voor de info allen. En even ter info; gisteren vertelde iemand mij dat de jaren 60 modellen deze staggered poles hadden. En dat vanaf de jaren 70 modellen alles "flat" werden.