PDA

View Full Version : hughes and kettner trilogy



mrg470
14 november 2005, 17:12
hey,

weet iemand van jullie waar ergens een h&k trilogy staat? liefst in de buurt van zwolle of enschede......

heb namelijk laatst de duotone geprobeerd, en dude :o ........
wat is dat een fijne en brute amp.
nou ben ik alleen nog erg benieuwd naar de trilogy aangezien tie wat meer mogelijkheden heeft en erg goed moet zijn.

dus mog ie wat weten, dan heel graag!

ciao

Orpheo
14 november 2005, 17:18
ik weet m te vinden in rotterdam iig. feedback. ik zou vor de duotone gaan. ik vond de trilogy vergeleken met de duo beetje slapjes. bij de trilogy is neit alles 100% bruikbaar, imo bij de duotone wel.

ieme
14 november 2005, 17:21
ik heb sinds kort de duotone en ben er ZEER tevreden over...

robert-gitarist
14 november 2005, 17:39
Staat er een in Apeldoorn bij feedback..
Heb er laatst op gespeelt en klinkt wel lekker vind ik :)
Hebben ze hem niet toevallig bij Big One in Zwolle dan?
Al tijdje niet meer geweest :oops:

Helter Skelter
14 november 2005, 17:46
hoef je je niet voor te schamen hoor :-?

zo'n Trilogy dat is toch een 'uitgeklede' Tri-amp of zit ik er nu naast?
Wel interesssante bakken (ook de Duotone), moet ik m'n licht ook maar eens over laten schijnen

Rewind
14 november 2005, 17:52
hoeft niet, dat licht zit al ingebouwd :wink:

mrg470
14 november 2005, 18:20
hey, thanx voor de reacties.

bij big one hebben ze weinig leuk spul, dus laat staan een trilogy :D , heb ik ook al geken hoor. ......maar dan ga ik binnenkort maar es ff naar apeldoorn.

ik denk dat ik ook mijn voorkeur voor de duotone blijf houden (zeker in verhouding tot alles wat ik tot nu toe gestest heb...en das heel veel).
maar ik zou het klote vinden als die trilogy me beter bevalt, voornamelijk vanwege de opties die erop zitten lijkt het me een ideale amp....

daarna alleen nog een carvin legacy testen, en dan ben ik er wel uit

robert-gitarist
14 november 2005, 21:41
Ik ben laatst bij Kay geweest in Enschede (American Guitar Shop) en die had ook hele zooi spullen staan dus ik weet niet of die ook die H&K hebben staan?
je kunt daar ff kijken eerst..

ieme
14 november 2005, 22:20
test ook de Framus dragon en cobra...
zeker een goeie prijs kwaliteit verhouding!

mrg470
14 november 2005, 22:33
ik heb bij kay de duotone getest, mijn opleiding zit namelijk 50 meter van zijn winkel af, dus ik kom daar heel veel, maar hij had helaas geen trilogy staan.

ik heb de framus cobra ook getest, en dat vond ik helemaal niets, veel te veel een metal amp IMO, maar misschien is de dragon wat meer een allround amp?

kokeleko
15 november 2005, 08:45
Ik heb die Duotone head een dik half jaar gehad, vond em te droog niet vloeiend genoeg.
Tis een Duitse Marshall getuned door amp goeroe Dirk Baldinger.
Doe mij mijn TOL100 maar :D

ieme
15 november 2005, 11:13
ik heb de framus cobra ook getest, en dat vond ik helemaal niets, veel te veel een metal amp IMO, maar misschien is de dragon wat meer een allround amp?

KLopt de cobra is een metal amp, de duotone is veel meer allround....

Lord Abortion
15 november 2005, 12:11
ik heb de framus cobra ook getest, en dat vond ik helemaal niets, veel te veel een metal amp IMO, maar misschien is de dragon wat meer een allround amp?

KLopt de cobra is een metal amp, de duotone is veel meer allround....

De Dragon bedoel je zeker? Is inderdaad een allround amp, ik ben er zeer tevreden van, maar toch ga ik binnenkort voor de Dragon, achja, metal blijft gewoon het coolste hé!

ieme
15 november 2005, 12:32
ik heb de framus cobra ook getest, en dat vond ik helemaal niets, veel te veel een metal amp IMO, maar misschien is de dragon wat meer een allround amp?

KLopt de cobra is een metal amp, de duotone is veel meer allround....

De Dragon bedoel je zeker? Is inderdaad een allround amp, ik ben er zeer tevreden van, maar toch ga ik binnenkort voor de Dragon, achja, metal blijft gewoon het coolste hé!

ja bedoel ik, ik heb 2 dragons gehad, zelf vind in de duotone beter...

Lord Abortion
15 november 2005, 12:33
Aaargh, zelf ga ik binnenkort voor de Cobra moest er staan.

mrg470
15 november 2005, 17:41
haha, lekker he al die benamingen van tops.

wat betreft de duotone, ik vind dat droge juist heerlijk, weet je waar je aan toe bent, en het verdoezelt je fouten niet (k*t wat moet ik dan weer gaan oefenen :oops: )

maar ik wil toch wel graag de trilogy testen....

en metal blijft heerlijk, maar ik heb gewoon een goede allround-amp nodig, en anders gooit ik er gewoon een sloot boost pedaalties tussen, moej dan 's horen

mrg470
15 november 2005, 19:51
oh ja......kwam op de duitse site van H&K op hele vette soundsamples v/d trilogy terecht, man wat een vette sound, van hendrix tot dikke metal!

www.hughesandkettner.com en dan de duitse kiezen :)

gerrekat
15 november 2005, 22:02
Ik vind de featured van de H & K's fantastisch voor het geld, maar god wat zuigen de distortions op de meeste H & K's, en daar koop ik een amp toch voor.

Koenk2
17 november 2005, 12:12
Bij Vriesse in Doetinchem hebben ze een trilogy...

Ik weet dat die daar lang staat en nu heel scherp geprijsd is..

mrg470
18 november 2005, 12:57
hey koenk2, thanx voor de reactie.

weet je wat ie daar ongeveer kost?
kan het niet vinden op de site namelijk

....oh ja gerrekat, ik vind de distortions van de duurdere h&k's juist heerlijk. daarom wil ik ook graag een h&k duotone, trilogy of carvin legacy...maarja smaken verschillen he :D

BLOK182
18 november 2005, 15:05
Skabouterse had een trilogy bij feedback getest, en hij vond em klote, misschien dat ie ff een reviewtje kan posten?

AART
18 november 2005, 18:32
hey koenk2, thanx voor de reactie.

weet je wat ie daar ongeveer kost?
kan het niet vinden op de site namelijk

....oh ja gerrekat, ik vind de distortions van de duurdere h&k's juist heerlijk. daarom wil ik ook graag een h&k duotone, trilogy of carvin legacy...maarja smaken verschillen he :D

bel ze ff.

let wel: als je er niet uitziet of je geld hebt doen ze heel bot, en als je dan toch echt geinteresseerd blijkt zijn ze ineens weer heel vriendelijk.... :-?

Koenk2
19 november 2005, 00:02
Volgens mij kosten die iets van 1400 Euro, dat is volgens mij ook zonder cab...

Ik denk dat dit niet veel is, maar kan mij vergissen.. Ik heb niet gekeken bij andere winkels.. Ik weet dat hij een tijd veel duurder is geweest, maar vanwege een verbouwing is afgeprijsd (een verbouwing aan de winkel, niet de versterker.. :razz: )

Het beste kan je langsgaan en misschien kan er nog wel wat van de prijs af.

Koenk2
19 november 2005, 00:07
haha, ik keek even waar je vandaan kwam,, aart.. Je bent er dus ook geweest...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu heel anders wordt behandeld, zeker omdat ik daar ook daadwerkelijk spullen heb gekocht..

PS: Aart, ik heb bij vriesse een mark IV gezien (+bespeeld) en zag in jouw profiel dat jij er ook één hebt.. Is die aan te raden? Ik kon niet bij de lead channels (hij stond hoog, tegen een muur en er was geen pedaal aangesloten), maar vond de clean samen met 'goedkope' fender strat echt geweldig klinken, puur buizen.. Is die ook wel wat simpel in de bediening?

mrg470
19 november 2005, 13:37
ik heb gebeld naar de feedback, en daar kost ie rond de 1300 nogwat...dus dat valt wel mee,

wel irritant dat de vriese ook zo'n typische "als je geen geld hebt motte we je nie" zaak is....

en aart, hoe is die mark IV trouwens?? ben wel benieuwd net als koenk2

AART
20 november 2005, 11:31
Kleine Mark IV revieuw dan.

Clean kan ik niet veel over vertellen, omdat ik een 5150 en marshall scheurbak als vergelijk heb gehad, maar het is zeker de beste clena die ik ooit heb gehad.

Crunch vind ik wel lekker, veel mids, strak laag, alleen een beetje penetrant hoog.

Lead channel is dus wat ik veel gebruik. Wel ontzettend veel tweakwerk om je sound te vinden(trek er maar een dag voor uit).
Het geluid is retestrak, maar heeft toch een eigen feel, wat veel van die modernere high gain bakken missen. Met de eq kun je ook veel verschillende sounds behalen.
Van bijna rectifier like tot 2c+ gaat allemaal zonder problemen.
Laag is zeer strak, mooi rond hoog, en met de eq de mids lekker scoopen, want hij heeft heel veel mids. Ook met de eq in de classic V kom je nog makkelijk door het bandgeluid heen.

Maar ik wist helemaal niet dat ze ene mark IV hadden bij vriese.

BTW: ze hebben nu uitverkoop(al 1,5 jaar) omdat ze tijdelijk gaan verhuizen omdat ze een grote winkel a la feedback laten bouwen.

En afdingen kan ook prima bij die lui(hoeveel kost ie? en wat moet ik betalen? :wink: ).

Hopelijk hebben jullie er wat aan.

Maar de mrk IV is zo veelzijdig dat je hem echt zelf moet testen, vooral dat lead kanaal icm de eq.

Koenk2
20 november 2005, 16:00
Ja, bij Vriesse hebben ze nu meerdere Mesa Boogie versterkers ingekocht... Ze zijn lekker bezig met mooie dingen kopen, ik vond de winkel vroeger wat saai, maar tegenwoordig voel ik me er prima thuis..

Het nieuwe gebouw van hun wordt volgens mij echt gaaf, drie verdiepingen en met veel ruimte per afdeling...

Ik zit nu zelf een beetje te twijfelen tussen verschillende versterkers, maar de Mark IV had zeker een lekker clean! Met een mooie fender strat klonk die echt strak..

Ik kon de andere kanalen niet aanzetten, dus heb eigenlijk geen flauw idee of ik echt voor de Mark IV zou willen gaan...

Vind je hem ook handig in de bediening? Op het pedaal staat ook een speciale knop voor de lead/EQ, waar is deze dan voor?

grt
Koen

AART
20 november 2005, 16:16
Ja, bij Vriesse hebben ze nu meerdere Mesa Boogie versterkers ingekocht... Ze zijn lekker bezig met mooie dingen kopen, ik vond de winkel vroeger wat saai, maar tegenwoordig voel ik me er prima thuis..

Het nieuwe gebouw van hun wordt volgens mij echt gaaf, drie verdiepingen en met veel ruimte per afdeling...

Ik zit nu zelf een beetje te twijfelen tussen verschillende versterkers, maar de Mark IV had zeker een lekker clean! Met een mooie fender strat klonk die echt strak..

Ik kon de andere kanalen niet aanzetten, dus heb eigenlijk geen flauw idee of ik echt voor de Mark IV zou willen gaan...

Vind je hem ook handig in de bediening? Op het pedaal staat ook een speciale knop voor de lead/EQ, waar is deze dan voor?

grt
Koen

De bediening is echt fijn, zeker de footswitch(was bij mij alleen kapot, word nu gemaakt).

Hij heeft heel veel functies, dus het is een echte tweak amp.

De footswitch geeft je de keuze tussen deze functies:

Rhy 1 - Clean
Rhy 2 - Crunch(soft-rock - hard-rock)
Lead - Moderne High Gain met een beetje een vintage feel erin
Lead + EQ - Lead kanaal met equalizer aan, geeft je extra soundshapingmogelijkheden.
EQ - EQ aan
FX - switchable fx loop aan(hij heeft er 2, een schakelbare en een normale.

Dit geeft je dus veel mogelijkheden zodat het een lekker veelzijdige amp is.

Ik woon trouwens niet ver van doetinchem, 10 kilometer ongeveer, als ik hem terug heb van Van Weelden kan je best een keer langskomen om hem hier ongestoort te testen, kan ik je gelijk wat uitleggen enzo over de amp.

skabouter
20 november 2005, 19:49
ik heb gebeld naar de feedback, en daar kost ie rond de 1300 nogwat...dus dat valt wel mee,

wel irritant dat de vriese ook zo'n typische "als je geen geld hebt motte we je nie" zaak is....

valt mee hoor, ik heb al diezel herberts, mesa`s en duotones en trilogy`s getest daar zonder een cent op zak, en zonder verder seriues op de aankoop in te gaan, gewoon voor het testen:) en dat vonden ze prima, zonder problemen, gewoon helpen met aansluiten enzo, en zelfs beetje erover babbelen. tot nu toe prima ervaringen met die winkel! maar ok, je moet dat soort dingen ook nie flikken als het druk is. gewoon beetje aan het eind, of als er nie veel mensen zijn!

@ blokkie182: die review heb ik gepost, maar wel in het andere topic! kijk daar maar ff, ben ff te lui voor C/Pen :D

AART
20 november 2005, 19:52
hmm, ok.12345

skabouter
20 november 2005, 19:59
ow foutje, ik had t over feedback :D

Bumper
20 november 2005, 20:38
Sorry dat ik me er mee bemoei, maar heeft iemand de ENGL SE uitgeprobeert? :-?

AART
20 november 2005, 20:45
Sorry dat ik me er mee bemoei, maar heeft iemand de ENGL SE uitgeprobeert? :-?

PM lord riffenstein maar eens.

Lock en Load
20 november 2005, 20:47
Of gebruik de zoekfunctie:

http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php

mrg470
21 november 2005, 14:20
jup, ook getest.....a

lles briljant lekker behalve clean kanaal (ontzettend zwak, geen punch...maarja ik hou van fender buizen clean)
en vrij fragiel gebouwd....te duur voor wat je krijgt die engl se...naar mijn idee :)

dat van feedback weet ik, relaxte lui wel (in apeldoorn, rotterdam i een ander verhaal.....), heb daar eerder wat dingentjes getest....

Koenk2
22 november 2005, 22:49
Hey Aart,
Bedankt voor de aanbieding om een keer langs te komen. Heb je een mail? dan bewaar ik die even voor het geval dat... De Mark IV is nieuw best duur, dus ik zal toch even moeten sparen... maar misschien in december of in januari..

Ik woon zelf in Zevenaar, dus ook lekker dichtbij....

Greetz KOen

AART
23 november 2005, 16:07
Mijn mail is: lamer 386 @ planet . nl

maar dan zonder spaties(ivm spam).

stata ook in mijn profiel.

en anders vraag je het aan michael, jullie bassist, woont hier op de hoek. :wink:

(zat ff bij de foto's van jullie band te kijken :wink: )

Koenk2
24 november 2005, 14:07
haha, is goed.. Thanks!

ieme
26 november 2005, 10:28
hij staat voor 1300 bij beyers!
als ik daar weer kom zal ik em zeker testen!