PDA

View Full Version : hoe komen julie aan liedjes om te spelen.....



felsie
14 november 2005, 15:36
ik speel nu 2 jaar ofzo ZONDER les gitaar. ik kan het nog niet heel goed maar ik doe het voor mijn lol. nu is mijn grote probleem: welke liedjs moet is spele :???: ik weet dat nooit en daarom speel ik niet veel gitaar. ik zit op een niveau dat ik de basics van akkoorden wel ongeveer heb, en red hot chili peppers gemakkelijk speel. ik weet nie of je sultans of swing kent maar die kan ik ook een beetje na een tijd oefenen. hebben julie tips? ik download altijd een powertab en leer het daarmee, dat vind ik handig

felski

Harry
14 november 2005, 16:10
ehh.. stomweg muziek die je leuk vindt? Zo doe ik het eigenlijk, bewetje simpel misschien maar ik zou niet weten wat ik anders zou moeten spelen. Muziek die ik niet leuk vind heb ik geen lol in.

BassAgent
14 november 2005, 16:12
Jep, vooral de muziek spelen die je leuk vindt. Als je dingen gaat doen waar je geen donder aan vindt... dan vind je er geen donder aan :D (om het te spelen dan)

felsie
14 november 2005, 16:48
oeps ik denk dak het nie goed heb uitgeleght. ik weet wel welke muziek ik leuk vind, maar dat weet ik pas als ik het hoor. dus als ik een nieuw liedje wil gaan spelen dan ben ik vaak heel lang aan het zoeken in tab-archives enzo. maar ik dacht michien heeft er iemand een makkelijkere mannier om een nieuw liedje te vinden om te spelen.

Blijepanda
14 november 2005, 17:06
Deze gaat naar muzikanten-diversen.

BassAgent
14 november 2005, 17:29
Ik neem toch aan dat je wel meer dan 3 nummers leuk vind, ga gewoon al die nummers die je kent qua gehoor opzoeken en spelen!

Dick Wolkendeck
16 november 2005, 10:05
Of koop het tijdschrift "Total Guitar" (of zoiets). Van een 5 of 6-tal liedjes staan tabs in het blad, verschillende stijlen. Er zit een CD bij met de liedjes, voor sommige liedjes staat er ook een backingtrack op zodat je mee kan spelen. Succes.

hendrix1989
2 januari 2006, 15:37
Koop een album van Jimi Hendrix, moeilijk maar met een beetje oefening... heel leuk om te spelen by the way :D

E-J
3 januari 2006, 14:18
Hey Felsie,
Je kan dan een paar dingen doen, een paar bekende nummers leren te spelen (zijn altijd zat tabs van), een ander programma b.v. Guitar Pro proberen, of zelf je tabs maken van liedjes...

Thijs G
3 januari 2006, 14:41
Ja ik ken dat probleem waar je nu in zit, ik zal een rijtje artiesten geven en zoek daar maar shit van op, wat je bevalt ga je natuurlijk oefenen, en de rest vergeet je.

Tribal Tech
Rush
Deep Purple
Yes
King Crimson
Nevermore
Necrophagist
Frank Zappa
Jimi Hendrix
Stevie Ray Vaughan
Carlos Santana
Dream Theater
Yngwie Malmsteen
Guns N Roses
Joe Satriani
Eric Clapton
Steve Vai
ZZ Top

De dikgedrukte zijn een beetje ritme gitaar achtig wat jij zegt dat je al onder de knie hebt, alleen dan weer een stapje moeilijker, en errugg vette gitaarsolos. Die passen het meeste bij jou denk ik dus, maar probeer alles maar te luisteren voor minimaal 1x totdat je echt favorieten hebt.