PDA

View Full Version : Peavey KB 3 + V-Amp OF Cube 15 ???



bart123
14 november 2005, 15:24
Ik ben van plan binnenkort een elektrische gitaar (Squier aff. fat strat) aan te schaffen. Daarbij hoort natuurlijk een versterker. Ik heb al een Peavey KB-3 keyboardversterker, 60 watt, 12 inch, en full-range. Nu zou ik 2 dingen kunnen doen:
Een goedkope versterker (cube 15, frontman 15: iig iets rond 100 €uro) kopen, of voor hetzelfde geld iets als een V-Amp 2, en die aansluiten op m'n Peavey. Wat zouden jullie doen, de V-Amp lijkt me wel leuk (I know: Behringer is geen topkwaliteit), en die peavey heb ik toch al voor m'n keyboard.

Grtz.
Bart

Helter Skelter
14 november 2005, 15:29
die V-amp klinkt volgens mij wel ok over full-range-speakers dus ik zou die Peavey houden als ik jou was

bart123
14 november 2005, 15:32
die peavey wil ik ook zeker houden, maar de vraag is of ik met de V-Amp en m'n peavey een leuk resultaatje krijg, wat dan toch even duur is als een beginnersversterker.

crapton
15 november 2005, 22:25
Ik heb een V-Amp 2 gehad en voor dat geld is het een heel leuk ding. Er zijn vast betere versterkers enz enz voor de puristen met buizen en zo, maar voor flexibiliteit en eenvoud zijn die modelers ideaal. Als je covers speelt of veel van sound wisselt perfect.

In principe hoeft de amp/speaker die erna komt niet veel meer toe te voegen aan het geluid, dat wordt immers in de V-Amp gemaakt (incl speakersim). Dus een full range set-up zou goed moeten zijn. Enige wat ik niet weet is hoe een evt tweeter reageert op de distortions. Kzou zeggen eens proberen in een muziekzaak.

Bins
15 november 2005, 23:45
ik heb de cube 15 hier bij mn moeder staan en de v-amp2 in mn eigen huis. De cube klinkt zeker niet verkeerd, maar de v-amp2 door mn el-cheapo dvd set klinkt gewoon beter. Je hebt met de v-amp ook veel meer geluiden tot je beschikking, editen/downloaden van patches via midi, direkt opnemen in je pc, en hij is ook nog eens goedkoper.
Ik zou als ik jou was dus voor de (2ehands) v-amp gaan.