PDA

View Full Version : Micro amps?



telecastermaster
14 november 2005, 14:02
Wie heeft er hier zo'n micro amp zaols b.v zo'n Marshall MS-2 of Fender Micro twin? Wat doen jullie er zoal mee? Waar gebruik je 'm voor? Komt daar nog een acceptabel geluid uit?
thx

http://www.thomann.de/prodbilder/marshall_ms2_pimx_104122.jpg

http://www.thomann.de/prodbilder/fender_minitonemaster_egitarrencombo_pimx_166955.j pg

MoserCustomShopDotCom
14 november 2005, 15:23
Ik heb er vrijdag eentje gehaald (die MS2)

Ziet er gewoon schattig uit :D en het is handig om mee te nemen naar mn vriendin ofzo, dan kan ik ergens anders ook gewoon gitaar spelen.

Er komt geen super deluxe geluid uit uiteraard, maar het is een redelijk geluidje hoor!

E-J
14 november 2005, 16:12
Ik heb al meer dan een half jaar zo'n halfstack Marshall (MS-2 dus).
Gekocht om mee te nemen op vakantie. Heel veel pret mee gehad, lekker in Italie buiten gitaar gespeeld 8-)

Qua geluid...tsja, eerlijk gezegd komt er op zich best een grappig geluidje uit, het klinkt zelfs een pietepeuterig beetje als mijn Marshall Valvestate.
Met de overdrive ingeschakeld kan hij wel een flink stuk harder trouwens dan als je hem op clean zet.

En zoals moserblablabla (lange naam :razz: ) al zei, het is geen superdeluxe geluid, maar het apparaatje is echt handig om mee te nemen. Batterijtje erin (of adapter gebruiken), en spelen maar wanneer en waar je maar wil.

MoserCustomShopDotCom
14 november 2005, 16:25
En zoals moserblablabla (lange naam :razz: )

Long live copy/paste :lol:

Bins
14 november 2005, 16:25
Ik zag laatst een video van die nieuwe Roland microcube, net een slagje groter (en duurder) dan deze 2, maar kan ook op batterijen, en klonk helemaal niet verkeerd.

Fumi SG
14 november 2005, 17:53
Ik zou best zo'n ding willen hebben, gewoon voor de fun. Hoe lang gaat zo'n batterijtje ongeveer mee??

Is er trouwens nog echt verschil in karakter tussen bijv. de MS-2 en de MS-4 of die Fender?? :razz: :)

E-J
15 november 2005, 10:01
Ik zou best zo'n ding willen hebben, gewoon voor de fun. Hoe lang gaat zo'n batterijtje ongeveer mee??

Is er trouwens nog echt verschil in karakter tussen bijv. de MS-2 en de MS-4 of die Fender?? :razz: :)

De MS-2 heeft 1 speaker en de MS-4 weer 2 speakertjes geloof ik ( stereo? :D ), die Fender heb ik trouwens nog nooit gezien. Lijkt me wel een grappig ding, wie wilt em ruilen tegen mijn Marshall :razz:
Over de batterij, die gaat best lang mee ( gewoon een oplaadbare gebruiken of anders gewoon een adapter in het apparaatje prikken ), al is het klepje waar die batterij onder ligt wel erg gammel, die dondert de hele tijd eruit.

gitarist17
15 november 2005, 14:14
je hebt schijnbaar ook van die miniamps;

smokey of zo ze zien er iig uit als een sigaretten doosje en je kunt ze ook aansluiten op een cab geloof.
Heb ook gehoord dat er profs zijn die ze onstage gebruiken door een cab en dan in de pa weet je wel

maar allemaal van horen zeggen...

groeten erice

amon
15 november 2005, 14:24
Ik heb die MS2
Neem hem altijd mee op vakantie als actieve speaker voor mn mp3speler ofzo. Ik neem altijd akoustische gitaar mee op vakanties, dus nooit elektrische, verder dus overbodig.

Thuis gebruik ik hem als test amp... Als ik iets gesoldeerd heb waarvan ik niet zeker weet of het werkt, of ik wil even snel mn kabel controleren op brom of tonesuck, zonder mn buizenbak eerst op te laten warmen.

Batterij gaat aardig lang mee tot mijn verbazing. De batterij die er nu bij mij in zit zit er zeker al een paar maanden in en dan is hij 2 weken meegeweest naar Frankrijk en nog 5 dagen mee op een zeilboot waar hij vaak aangestaan heeft.

Magic Bean
15 november 2005, 14:38
Ben niet zo'n fenderfan, maar toch vind ik die fender er een stuk beter uitzien dan die marshall. Meer detail, mooiere afwerking, betere verhouding. En die smokey amps schijnen idd erg gaaf te zijn, maar nog nooit gehoord...

Jeroenvanhulsteijn
15 november 2005, 17:17
Ik heb de MS2. Ligt uit elkaar. Heb het ding nooit leuk gevonden.

rocker_71
16 november 2005, 09:52
Ik heb de MS2. Ligt uit elkaar. Heb het ding nooit leuk gevonden.

Ik ben er ook niet echt kapot van. Is plastic en dat hoor je.
Het is mer een gadget en ja idd je kan hem om je broeksriem hangen en dan ben je een walking concert :-D

Ben je echt van plan om zo'n kleintje aan te schaffen, probeer dan de Microcube eerst eens, da's echt een tof ding met een prima geluidje.

rocker_71
16 november 2005, 09:52
Ik heb de MS2. Ligt uit elkaar. Heb het ding nooit leuk gevonden.

Ik ben er ook niet echt kapot van. Is plastic en dat hoor je.
Het is mer een gadget en ja idd je kan hem om je broeksriem hangen en dan ben je een walking concert :-D

Ben je echt van plan om zo'n kleintje aan te schaffen, probeer dan de Microcube eerst eens, da's echt een tof ding met een prima geluidje.
[/i]

Mr.Bluesbreaker
16 november 2005, 14:13
Heb de MS-4 maar gebruik het zelden.
Afgelopen zomer was het wel een aardig ampje voor mijn mp3 speler zoals iemand hier ook al had gezegd. Verder resoneert het kl%&teklepje vaak mee en andere onderdelen als je hard speelt.