PDA

View Full Version : Pimp My Amp



Johannes
14 november 2005, 10:52
Ik had een idee om mn saaie, lelijke Peavey Rockmaster te pimpen. Het frontje wordt van gepolijst RVS of alu, met zwarte opdruk. Er komen leds bij de kanalen, andere knoppen en andere schakelaar etc. Wat vinden jullie ervan, en pimpen jullie ook wel eens amps/ gitaren?

http://www.gitaar.net/forum/download.php/7,665/haunting%20demon%20%2B%20rockmeister%20copy.jpg

Excuses voor het veel te grote plaatje. :oops:

BartL
14 november 2005, 11:03
Lijkt me opzich erg vet 8-)

ieme
14 november 2005, 11:05
SATAN!!! :evil:

Izegrim
14 november 2005, 12:57
Erg vet en origineel hoor! Vraag is of je die amp zeker weten wilt houden. Ik zou zeggen: doen!

Ik pimp helemaal niks trouwens. Mod een beetje m'n gitaren en hang hooguit een slayervlag over m'n combo. 8-)

Izegrim
14 november 2005, 12:57
Erg vet en origineel hoor! Vraag is of je die amp zeker weten wilt houden. Ik zou zeggen: doen!

Ik pimp helemaal niks trouwens. Mod een beetje m'n gitaren en hang hooguit een slayervlag over m'n combo. 8-)

Johannes
14 november 2005, 13:01
Bah er zitten nog een paar foutjes in het ontwerp :evil:

Izegrim
14 november 2005, 14:08
Ja, zoals dat je demonize met een Z schrijft. Ben ik 100% zeker van. ;)

cesco
14 november 2005, 14:26
Ja, zoals dat je demonize met een Z schrijft. Ben ik 100% zeker van. ;)

Amerikaans-Engels wel. Maar in het Engels-Engels (huh ;) ) is het wel degelijk met een s.

gitarist17
14 november 2005, 16:01
euh...

beetje lelijk... beetje veel

sorry en groeten erice

BLOK182
14 november 2005, 16:27
Ik heb mijn Engl Powerball halfstack overgespoten, van tralie-grijs naar mooi satijnglans zwart, en wat extra blauw lichtwerk ingebouwd:-)

Ritch
14 november 2005, 16:28
SATAN!!! :evil:

:evil:

Nielsje
14 november 2005, 16:31
verdorie m'n post is weggevallen...

nah goed.. ik vind het soms wel gaaf om te 'pimpen' zo vind ik die marshall zonder tolex erg gaaf.

maar tja.. dit is mijn smaak niet, het is dat je oude faceplate erbij hebt, anders kan ik niet begrijpen wat je met de 'kreten' onder knoppen bedoelt..

Fumi SG
14 november 2005, 17:51
...het is dat je oude faceplate erbij hebt, anders kan ik niet begrijpen wat je met de 'kreten' onder knoppen bedoelt..

+1, Ik zat ook al raar te kijken.

Wat ik wel heel vet gedaan vind zijn die strepen, lijkt cool met je ledjes. Ik zou alleen de 'kreten' aanpassen. Verder erg vet! En eumh.... pics posten heh! :)

AART
14 november 2005, 18:03
lelijk, sorry.

Wormaap
14 november 2005, 22:07
Op zich wel'n leuk idee, maar ik vind dit nogal erg euhm... 'KIJK MIJ EVIL ZIJN !!!11ONEONEONELEVEN' overkomen :p

chennie
14 november 2005, 22:30
evil ?
ik vind dit eigenlijk heel erg humoristisch =) maar ik moet ook altijd wel lachen als ik mensen/muziek zie/hoor met dit soort demonische, spirtuele stuff. Kom op...ach iedereen kent de cliches wel =)

Als je het leuk vind om te doen, doen. Al idee om de ledjes enzo in te bouwen in het circuit zonder het signaal aan te tasten ?

hoofd
14 november 2005, 22:56
Ik vind het wel vet, ik zou alleen dat lullige pentagrammetje 'Spirit' weglaten, evanals het oogje onder 'Seek' en de zeis onder 'Scythe'....het past imho niet echt in het ontwerp en het komt vrij 'slipknot'erig over :wink:

Verder wel gaaf, ik ben benieuwd hoe het eindresultaat eruit zal zien.

Johannes
15 november 2005, 00:16
Thnx voor de reacties! Ik kan jullie vertellen dat het ontwerp niet serieus "kijk mij evil zijn" bedoeld is :-D, wat denken jullie wel niet van mij. Ik zit ook nog te denken aan een industrieel thema, of misschien een My Little Pony versie :razz: . Toch denk ik dat ik wel bij het "Horror" thema blijf, daar vind ik nog wat humor in zitten, al twijfel ik ook wel het meest aan de tekstjes onder de knoppen enz. Het komt niet helemaal tot zn recht op een of andere manier. (lees: is niet altijd grappig :wink: )

@chennie: is het echt lastig om leds in te bouwen zonder het signaal circuit te verstoren? Ik ga dat niet zelf doen trouwens, maar een kennis die ervaring heeft met het modden van amps.

Uiteindelijk gaat de Rockmaster paralel werken met de pre-amp van een ENGL powerball, G-major als effecten, en dan alles door de eindtrap van de powerball. :dance:

Magic Bean
15 november 2005, 14:30
Waarom eigenlijk die LED's? Die zitten al in de footswitch, en ik denk niet dat je constant naar achter zal kijken tijdens een optreden om te kijken welk kanaal actief is...

Is het niet veel vetter om een transparante voorkant te maken en daarachter dan licht te maken? Beetje H&K meets Framus Dragon met rood licht om de knoppen o.i.d.
Buizen zitten te ver naar achter om dat licht te gebruiken.

Btw, als je de rockmaster pimpt moet je de footswitch natuurlijk ook in dezelfde stijl hebben... :evil:

Johannes
15 november 2005, 15:50
@Magic Bean: Hij gaat in een rack gebruitk worden en Midi geschakeld, daarom leken me leds wel handig. Een plexiglas voorkant... op zich ook geen gek plan, lekker flashy met licht erachter.
Wel een leuk idee trouwens, om de footswitch ook onder handen te nemen :)

chennie
15 november 2005, 16:47
@chennie: is het echt lastig om leds in te bouwen zonder het signaal circuit te verstoren? Ik ga dat niet zelf doen trouwens, maar een kennis die ervaring heeft met het modden van amps.


het lijkt mij het makkelijkst om een led te plaatsen rond in serie met de trap als die aanstaat of parallel. Dan gaat de led aan wanneer die trap )kanaal) in gebruik is. Wat ik met mn beperkte kennis van electronica weet is dat je iig een spannigsval hebt over de diode (led=light emitting diode) en bij parallel ook nog eens een stroom deling. Je hebt dus een kleine vermogen (ten grootte wat door de led gaat) nodig, dus dat moet ergens vandaan komen en gekoppeld zijn aan je kanaal. Ach, zo moeilijk zal het wel niet zijn.