PDA

View Full Version : wat kan ik het beste doen



SkullKid
13 november 2005, 21:04
hey ik wil graag gitaar gaan spelen maar wat kan ik het beste nemen om te beginnen ??

Negative K3 fan
13 november 2005, 21:09
je hond ofzo??

Walternativo
13 november 2005, 21:15
Zoek een muziekschool op en maak een afspraak voor lessen (hoop dat je niet op een wachtlijst komt te staan). De muziekschool waar ik les heb geeft nieuwe leerlingen zonder eerdere ervaringen de optie een gitaar te huren.
Doe navraag! Praat met je nieuw gevonden leraar!

Ikzelf speel elektrische gitaar.
Aangezien je in de Elektrische Gitaren sectie post, zal ik ervan uitgaan dat jij dit ook wilt. Mijn gitaartje is de Ibanez GRX140: die zit ook in het respectabele Ibanez Jumpstart pakket. Dit wordt over het algemeen als een prima startersgitaar gezien. Andere budgetgitaren waar ik goede dingen over heb gehoord zijn de volgenden:

- Dean Vendetta
- Yamaha Pacifica
- Richwood Les Paul
- London City Telecaster

succes!

Walternativo
13 november 2005, 21:15
Zoek een muziekschool op en maak een afspraak voor lessen (hoop dat je niet op een wachtlijst komt te staan). De muziekschool waar ik les heb geeft nieuwe leerlingen zonder eerdere ervaringen de optie een gitaar te huren.
Doe navraag! Praat met je nieuw gevonden leraar!

Ikzelf speel elektrische gitaar.
Aangezien je in de Elektrische Gitaren sectie post, zal ik ervan uitgaan dat jij dit ook wilt. Mijn gitaartje is de Ibanez GRX140: die zit ook in het respectabele Ibanez Jumpstart pakket. Dit wordt over het algemeen als een prima startersgitaar gezien. Andere budgetgitaren waar ik goede dingen over heb gehoord zijn de volgenden:

- Dean Vendetta
- Yamaha Pacifica
- Richwood Les Paul
- London City Telecaster

succes!

Jax
14 november 2005, 07:13
je hond ofzo??

:seriousf:

Maar even weer on-topic. Wat moet je nemen... Zoek eerst eens uit wat voor muziek je wilt gaan spelen, dan kunnen wij (met de nadruk op NegK3Fan :D ) er wat zinnigers over zeggen.

dejohan
14 november 2005, 10:39
Gratis gitaar leren:

Stap 1: 'Leen' die oude accoustische gitaar van je oom-die-nog-rocker/hippie/punker-is-geweest, of van je nichtje die nog op muziekschool heeft gezeten maar het al snel beu was.

Stap2: Zoek vrienden die gitaar spelen, en probeer er zo veel mogelijk van te leren.

pimmetje
14 november 2005, 11:32
Ik zou ook eerst ff de manier kiezen van een gitaar lenen... of evt een aardige (akoestische) gitaar 2eHands scoren. Dan houd je de investering eerst klein (die 2eHands krijg je ook weer iets voor terug).

Dan een gitaarleraar zoeken. Dit kan idd eerst gewoon een vriend zijn, maar een privé-leraar is vaak ook wel te vinden. Gewoon een of andere gek die een beetje zwart bijschnabbelt.

Muziekschool ben ik persoonlijk niet zo dol op. Vaak wordt daar in groepen les gegeven. Bij privé les kan je toch beter je eigen tempo (en programma) bepalen en de leraar heeft gewoon al z'n tijd voor jou om op te letten of je jezelf geen rotte (hou)dingen aanleert.

In zo'n groep is de kans groot dat er één in zit die zo veel beter is dan jij dat je er al snel de ziekte in hebt en één of twee die zo traag zijn dat je er al snel moe van wordt :D.

Als je een beetje je best doet, denk ik wel dat je binnen een maand of drie wel 's aan een electrische moet gaan denken. Over leuke gitaren en versterkers in verschillende prijs-categorieën, zijn hier voldoende onderwerpen te vinden.

Uiteraard kan je ook direct electrisch gaan, maar dan is de investering wel iets hoger. Vooral als je iets wilt waarmee je - als je 't dus vol gaat houden - nog ff vooruit kan.

amon
14 november 2005, 14:00
neem blokfluitlessen

Maiden Michiel
14 november 2005, 14:55
neem blokfluitlessen

+1, heb ik ook gedaan.

dejohan
14 november 2005, 15:27
Koop wel een blokfluit van BC Rich.

Walternativo
14 november 2005, 15:33
Nee man een Fender Fluitocaster! Die heersen.

BassAgent
14 november 2005, 16:11
Is de Gibson Les Flute niet beter?

Walternativo
14 november 2005, 16:19
Ieder zn ding is t enige wat ik daarop kan zeggen.

dejohan
14 november 2005, 17:39
Ach ga gewoon naar de fluitenwinkel en test alle fluiten, en koop dan diegene die je het beste ligt.

BassAgent
14 november 2005, 17:48
Bij de weg, klik ook even op deze link (http://www.blokfluitpagina.nl/) om je beter te laten adviseren.[/url]

dejohan
14 november 2005, 17:51
De blokfluiten equivalent van de full stack: :D

http://www.blokfluitpagina.nl/blokgifs/adriana.jpg
Dat is nog eens compensatiegedrag.

Nova
14 november 2005, 18:52
zij kwam niet helemaal aan haar trekken.... met de nadruk op kwam :-D