PDA

View Full Version : Preamp selector / audio looper



tnijland
13 november 2005, 20:34
Hoi,

Wat is een een goede en betaalbare audio looper om tussen mijn meerdere (3) preamps te kunnen schakelen. Ik heb ergens iets gelezen over lehle maar twijfel of dat iets voor mij is :???: . Ik heb persoonlijk liever een 19" aparaat dat ik in mijn rack kan bouwen.

Ik zat eraan te denken om eventueel de aux in of de pre-loop functie van de Ernst Rover (geweldig apparaat overigens) hiervoor te misbruiken. Dat is namelijk al een keertje uitgezocht op dit forum :-D .

Een prijzig alternatief is om mijn G-major voor een G-system in te ruilen.

Suggesties?

Preamps: Soldano SP-77, Rover & Triaxis (ik mis nog de CAE :-( ) verder ben ik een relatief tevreden mens.....

srv-man
13 november 2005, 21:09
Leuk setje preamps heb je :D

Ik neem aan dat je het zaakje via midi wilt kunnen schakelen en dat de preamps niet tegelijk aan hoeven staan (vaak ook lastig ivm faseverschillen).
Je zou kunnen kijken naar een Axess GRX4, die moet het klusje wel klaren. Ze worden momenteel niet geproduceerd, maar af en toe duikt er een 2ehandsje op.

tnijland
13 november 2005, 21:42
Heeft me al met al veel geld gekost maar dat is nou juist het leuke van zoeken van dit soort gear op het net. Je betaald wel veel maar het blijft wel waardevast spul. Ik heb trouwens nog veel meer gear maar ja je moet toch wat nietwaar :???:

Voordat ik de Rover kocht heb ik overigens zowel een CAE3+ als een CAE3+ SE geprobeerd (was echt in nieuwstaat maar die ik vond hem iets te heftig qua gain terwijl de Rover ideaal klonk voor clean, blues crunch en het melodieuze lead solowerk. Ik heb toen gekozen voor de Rover. De CAE3+ had wel een waanzinnig mooi clean kanaal. Als ik ooit geld over heb dan wordt die CAE3+ oude versie erbij aangeschaft, die had ook een machtig mooi gecompressed Soldano-achtig lead geluid maar dan wat voller. Die CAE's hebben allemaal wel een beetje een wat rafelige vervorming (Wel mooi hoor) t.o.v. een blues vervorming.

Om de hele pruttel te schakelen wordt momenteel door mezelf gedaan (ompluggen dus :D ). Ik ga binnenkort wel een tijdje neuzen naar zo'n Access switcher. Mischien is dat wel wat voor mij.

Wat is jouw gear???? :)

srv-man
13 november 2005, 21:51
:-D Nou, dat klinkt allemaal wel bekend. Na heel veel omzwervingen heb ik een paar jaar terug een Rover gekocht. Erg mooi, maar de scheur was uiteindelijk niet heftig genoeg voor me, dus toen ben ik op een CAE3+SE overgeschakeld. Op een gegeven moment heb ik die weer verkocht (tja....) en ben met een Engl top aan de gang gegaan.
Bij toeval ben ik daarna tegen een CAE3+ (de originele) aangelopen en tot op heden heb ik nog geen preamp gevonden lekkerder klinkt.....

tnijland
13 november 2005, 22:00
Ja dat is nou precies mijn ervaring. Ik had helaas niet genoeg overredingskracht bij mijn vriendin om beide tegelijk aan te schaffen :-(

Maar ik moet zeggen dat ik enorm heb zitten twijvelen tussen die Rover en de CAE3+. De doorslaggevende reden voor de Rover was dat de CAE er nogal afgeragd uitzag :razz:

Afijn heb ik nog wat te wensen. Het gekke is dat ik wel met combo's en top heb zitten experimenteren maar dat ik als geluidspurist toch altijd weer terugkom op een stereo rack. Volgens mij is zo'n top meer het back to basics gevoel dan het geluid want dat is bij een stereo rack volgens mij nog steeds het beste...

Het grappige dat ik in mijn bigband (jawel extra hobby en ervaring met andere muziekstijlen) vaak optreed met een PODXt.................... Het publiek hoort dat toch niet :-D

srv-man
13 november 2005, 22:45
Het grappige dat ik in mijn bigband (jawel extra hobby en ervaring met andere muziekstijlen) vaak optreed met een PODXt.................... Het publiek hoort dat toch niet

In de bigband zal je gitaar niet erg op de voorgrond treden en hoort het publiek het inderdaad toch niet of je met de pod of een megarack aan het spelen bent. Maar zodra het gitaargeluid wat nadrukkelijker op de voorgrond is zullen misschien een aantal mensen in het publiek toch merken dat je met wat meer sophisticated spul staat (hoop ik dan maar). :-D

Tot slot: altijd eerst kopen en dan pas met het thuisfront bespreken (nee schat, nu hoef ik echt nooit meer wat anders....... nou ja, behalve....)

Tubefreak
14 november 2005, 12:52
Wat je ook kunt doen is een goede splitter gebruiken, zodat alle drie de preamps altijd geluid krijgen. En dan een switcher gebruiken om alleen tussen de outputs te schakelen.... Hierdoor heb je naar alle waarschijnlijkheid minder last van tikgeluiden bij het schakelen. Overigens werkt het het best als de outputs die niet worden gebruikt naar aarde gaan.

MRtn