PDA

View Full Version : EQ pedaaltje



Izegrim
13 november 2005, 14:01
Welk EQ pedaaltje kunnen jullie me aanraden? Ik zoek iets om m'n Tri Metal (beste SS metal distortion pedaal IMO) te finetunen. Ik ben niet zo'n fan van Boss en dat puur om esthetische redenen. Misschien handig om te zeggen dat ik in B gestemt sta met de band. 8-)

P.S.
Wie valt het ook op dat in tegenstelling tot een paar jaar geleden niemand eigenlijk nog pedaal met een N (pendaal, ha ha) schrijft? :lol:

robert-gitarist
13 november 2005, 14:07
tsja ik blijf de Boss GE-7 erg goed vinden en 2de hands niet gek duur.
Ik heb zelf de Behringer EQ pedaal en die doet gewoon zoals een EQ het moet doen.En voor dat geld heb ik zelfs geen 2de hands iets.
MXR heeft ook nog paar EQ maar heb ik zelf geen ervaring mee..Wat ook goeie zijn heb ik gehoord zijn die oude EQ van Ibanez.
Succes

Antal
13 november 2005, 14:09
Ibanez!!!


(zie sig. :oops: )

Vickman
13 november 2005, 17:15
Ik heb een oudere MXR 6 band EQ (de blauwe) en die kan ik zeker aanraden. Ik heb hem via Marktplaats eens gekocht. Deze EQ is vervangen door de MXR M-109 EQ. Die is gewoon in de handel maar daar heb ik geen ervaringen mee. Het enige dat ik wel klote vind, is dat de batterijen bij mij zeer snel leeg gaan.

Fuhgawz
13 november 2005, 17:26
Dat Danelectro mini pedaaltje is ook een erg goede EQ! En helemaal niet duur.

JvD.
13 november 2005, 19:22
ik heb een 6bands van MXR, die is erg vet, de tien bands is helemaal vet!

vinni
14 november 2005, 08:57
Ik heb zelf ook de nieuwe MXR M-109 EQ.
6 bands....doet het erg goed.

Vinni

Izegrim
14 november 2005, 11:31
Dat vind ik wel een mooi bakkie. Even zien of ik er 2e hands een kan krijgen.

telecastermaster
14 november 2005, 18:15
http://www.amptone.com/g124.htm

Ik ga zelf voor een parametrische EQ. Aria heeft een goedkope parametrische Eq:

http://filters.muziq.be/files/pics/aria_aeq-1_001.jpg

ik heb ze gezien voor 35 euro

Izegrim
14 november 2005, 19:50
Parametrische EQ's zijn erg sterk als je er mee om kunt gaan. Ik wil graag een grafische EQ omdat er al een parametrische midboost/-cut op m'n Tri Metal zit. Amptone is trouwens een vette site. Heb ik al uitvoerig bestudeerd. :)

Don Olivier
14 november 2005, 23:24
[quote="Izegrim"]Parametrische EQ's zijn erg sterk als je er mee om kunt gaan. quote]


Als je em kunt vinden: tc electronic parametic eq in pedaal vorm: BRILJANTE SOUND!

Izegrim
24 november 2005, 10:33
Shit, ik bedenk me net dat ik misschien niet helemaal goed zit met een standaard pedaaltje! Ik speel in B en vraag me af of het bereik van een M-109 of een GE7 wel genoeg is. Ik heb eigenlijk geen zin om er voor een 10 band ofzo superveel geld aan uit te geven... :(

Speeddemon
24 november 2005, 10:39
je zou dan ook naar de Boss GE-7B kunnen kijken, de Bass EQ.
Die begint nl. een stuk lager qua frequentie.

up-guitarman
24 november 2005, 16:05
je zou dan ook naar de Boss GE-7B kunnen kijken, de Bass EQ.
Die begint nl. een stuk lager qua frequentie.

En werkt die goed voor de hogetonen eigenlijk ???

@ Izegrim: Danelectro mini EQ is heel goed en nie duur (zoals Fuhgawz al zei), weet enkel niet of die het voor jou nodige frequentiegebied aankan ...

Jeroenvanhulsteijn
24 november 2005, 22:45
ik heb ooit eens de Boss GE10 (10 bands) gekocht voor 35 euro. Maar dat was geloof ik wel erg goedkoop voor dat ding. Wel goed pedaal trouwens.

Je zou mss ook zo'n half 19" ding kunnen proberen.

BartL
24 november 2005, 23:12
Ibanez!!!


(zie sig. :oops: )
Of gewoon een Japaneese GE-7 8-)



Maar wat je serieus kunt gebruiken voor zo een lage stemming :???: Ik zou ook eerder in de richting van de Bass-eq's gaan kijken.

Izegrim
25 november 2005, 02:00
Klopt het dat als ik mijn gitaar naar A zou stemmen dat 110 Hz (B=123,5 Hz?) zou zijn? Als dat zo is, dan heb ik aan een gewoon EQ-pedaal toch voldoende? Of zie ik iets over het hoofd... :???:

Speeddemon
25 november 2005, 02:33
Klopt het dat als ik mijn gitaar naar A zou stemmen dat 110 Hz (B=123,5 Hz?) zou zijn? Als dat zo is, dan heb ik aan een gewoon EQ-pedaal toch voldoende? Of zie ik iets over het hoofd... :???:
Die A is 55Hz. Normale lage E van een gitaar ligt op 82Hz.

Izegrim
25 november 2005, 02:41
Juist. Ik zat dus nog een octaaf te hoog. Maar dat zit wel meer in de buurt van een bas-EQ aangezien die bij 50 Hz begint...

The Chief
25 november 2005, 07:23
parametric!!!

Izegrim
25 november 2005, 08:40
Er zit al een parametrische midboost-/cut op m'n tri-metal. Daarom wil ik graag een grafische EQ. :wink: