PDA

View Full Version : Ik heb weer eens geen GAS, dus krijg ik GAS (Boss ME-50)



amon
13 november 2005, 02:00
Nou goed, het gaat dit keer over de Boss ME-50.
Ik heb nu: Colorsound Supa Tonebender - T-Rex Alberta - Boss OC2 - EHX Small Clone - Korg DL301 - Boss TU2.
Ik gebruik de colorsound als mijn distortion. Het clean kanaal (overstuurd) van mijn versterker (jcm800 2205) als overdrive/crunch en de T-Rex alls boost. De DL301 gebuik ik niet erg veel en ruist nogal (maar zit in een loop, dus merk er niets van als hij uit staat). De OC2 vind ik een erg vet geluid voor slide-solo's ed en de EHX is gewoon dè chorus.
Maargoed, ik ben ook altijd nog op zoek naar een Wah pedaal, maar kan niet echt kiezen en heb nu het liefst gewoon de goedkope Dunlop Crybaby, lekker schel en schreeuwend.
Echter, nu begin ik me toch steeds meer te interesseren in de Boss ME-50: delay, wah, boost en tuner heb ik dan ineen en ik kan mijn DL301, T-Rex en TU2 weer verkopen. Maja, wil ik wel eerst weten of ik erop vooruit ga. De DL301 heeft ducking effect, maar gebruik ik eigenlijk niet; de T-Rex is lekker, maar word nu enkel als boost gebruikt en de tuner is op de ME-50 gewoon ingebouwd.

ME-50 kost 2dehands zo'n 200 euro(?)

Setup met ME-50 zou er dan als volgt uit zien:
Colorsound Supa Tonebender - Boss OC2 - EHX Small Clone - Boss ME50.

Heeft die ME-50 trouwens de mogelijkheid om de volgorde van effecten te bepalen. Bijvoorbeeld, ik wil: Colorsound -> overdrive van ME50 -> EHX Small Clone -> delay van ME50 -> etc. Kan dat?

amon
13 november 2005, 18:22
waar is mijn topic?

edit: ah, hij staat er weer.

Helter Skelter
13 november 2005, 18:30
Heeft die ME-50 trouwens de mogelijkheid om de volgorde van effecten te bepalen. Bijvoorbeeld, ik wil: Colorsound -> overdrive van ME50 -> EHX Small Clone -> delay van ME50 -> etc. Kan dat?

nee, dat kan niet

Wilbert
13 november 2005, 18:31
De ME-50 heeft geen effectsloop om de small clone in te hangen, dus nee, dat gaat niet. Met een GT-8 gaat het wel, trouwens...

amon
13 november 2005, 18:37
ja, maar dat kost mij iets te veel van het goede...

renier
14 november 2005, 09:29
ik heb nog wel een ME-50 te koop staan.. als je interesse hebt in een ruil: een aantal van de pedaaltjes die je opnoemt vindt ik ook wel erg interessant..