PDA

View Full Version : [Jazz?] Scali - Arne's Fat Sister



Scali
13 november 2005, 00:18
Bassist Arne Heessels had een backingtrack gemaakt, en daarover heb ik wat geimproviseerd: http://scali.eu.org/~bohemiq/Arne's%20Fat%20Sister.mp3

Is in 1 take, en er zitten nogal wat schoonheidsfoutjes in, maar het idee komt wel over, denk ik, en ik vond het zelf wel aardig genoeg ;)

talini
13 november 2005, 13:29
Bassist Arne Heessels had een backingtrack gemaakt, en daarover heb ik wat geimproviseerd: http://scali.eu.org/~bohemiq/Arne's%20Fat%20Sister.mp3

Is in 1 take, en er zitten nogal wat schoonheidsfoutjes in, maar het idee komt wel over, denk ik, en ik vond het zelf wel aardig genoeg ;)

Heel mooi gespeeld ! Doet mij denken aan Jan Akkerman

groetjes,
talini

Bosch
13 november 2005, 14:44
Te gek! Mooie Pat Meth-tone. Koele sweeps en vlotte riffs.
Maar ook gewoon mooi om te luisteren!

Opbouwend kritiek puntje; een paar outside noten zou het helemaal afmaken ...

Robin Dorland
13 november 2005, 18:12
Cool!

Ik denk wel dat je beter geluid uit je gitaar krijgt als je werkt aan je aanslag en voorlopig dus ook niet sneller speelt dan je eigenlijk kan (=opbouwende kritiek).

Dus: niet overal even strak, maar 't is zeker een leuke 'dikke zus' riedel :)

ps: waarom die naam? Ruzie met z'n zuster of wat?

Scali
13 november 2005, 19:15
Bedankt voor jullie reacties.
Vooral die van Bosch vind ik zelf wel leuk... Het 'Meth'-geluid is tot stand gekomen door een Epiphone Les Paul Standard uit 1995, waar ik onlangs de hele elektronica van heb vervangen, en voorzien van een set tweedehands elementen uit een Gibson Les Paul Custom (vermoedelijk de 490R en 498T, maar zeker weten doe je het niet, omdat het type er niet op staat).
Ik heb het opgenomen met m'n Zoom 8080 direct in de PC, via de 'JazzyAMP' preset, die kennelijk z'n naam eer aan doet :)

Ben het er ook mee eens dat ik nog wat meer moet zoeken naar outside notes enzo, maargoed, ik ben (nog?) niet zo'n jazz-held, ben voornamelijk een (pop)rocker (zoals jullie misschien gemerkt hebben in eerdere posts).

De 'dikke zus' is trouwens een parodie op de titel "Albert's Fat Sister", een jazztrack van Tony MacAlpine. Ik weet niet waar die titel precies op slaat, maar heb het altijd een hele grappige titel gevonden voor een instrumentaal nummertje.

Das Schaap
14 november 2005, 00:05
Hmm moet beetje aan George Benson denken qua vibe. 8-)
De sound ligt me niet helemaal, hij is niet slecht maar mist wat karakter.
Je hoort wel dat het niet echt je main ding is, maar toch netjes.
Als je meer jazzy wilt gaan spelen enzo, let een beetje dan op dat het vloeiend blijft. :cool:
Maar ach het was ook maar 1 take. :)

taylor
14 november 2005, 12:02
hmm ik kan het niet downe krijg een error.

LuukieRayVaughan
14 november 2005, 14:55
Netjes

Scali
14 november 2005, 20:22
Je hoort wel dat het niet echt je main ding is, maar toch netjes.

Haha, ja... zie je ook dat voorzichtige vraagtekentje in de titel? :)
Ik vond het al heel wat dat ik het durfde te posten ;)


Als je meer jazzy wilt gaan spelen enzo, let een beetje dan op dat het vloeiend blijft.

Ik ga zeker meer/vaker jazzy spelen. Ik vind het erg leuke muziek, maar ik vind het wel heel lastig te spelen. Maar goed, de standaard-rock dingetjes kan ik onderhand wel een beetje, dus probeer ik een beetje het jazz/fusion-terrein te betreden. Qua techniek en theorie kan ik het nu wel redelijk aan... alleen het muzikaal toepassen kan altijd beter he ;)
Ik vind het in ieder geval leuk om te doen, en ik ben blij dat ik toch al positieve reacties erop krijg. Dat geeft me het idee dat ik in de goede richting zit, en dat motiveert me om vooral door te gaan, om met Barry Stevens te spreken ;)