PDA

View Full Version : beginnen met opnemen



deedee
12 november 2005, 23:26
ten eerste, ja, ik heb gezocht :-D

Ik wil thuis gaan opnemen.
Ik heb een computer die het gaat doen. Ik heb een programmaatje waarmee je goed kan opnemen.
Ik wou een mixertje gaan kopen, en dan die aansluiten op m'n hi-fi versterker en op me computer (dus van mixer naar computer).
Zodat ik op de mixer gewoon m'n cd-speler, cassettedeck, m'n pc (dus van pc naar mixer) en m'n platenspeler kan aansluiten.

Als mixer had ik een Behringer Eurorack UB1202 in gedachten. M'n cd-speler, m'n pc en m'n cassettedeck kan ik toch gewoon op de stereo-kanalen aansluiten (die 'willen' line-niveau, dat klopt toch?)?
Maar een platenspeler (stereo) heeft toch een lagere output? Hoe kan ik die op de mixer aansluiten? moet ik die in de mono-kanalen stoppen (dat ik daar 2 kanalen voor gebruik, en met de pan-knoppen het stereo effect instel)?

Dan had ik nog 2 vragen :wink: . Kan ik m'n huidige versterker blijven gebruiken? Dat is gewoon een doorsnee hifi-versterker (wel een los component). Kan ik de output van de mixer dan gewoon op de aux-input van m'n versterker zetten?

Dan de allerlaatste vraag :-D . kan ik sowieso wel 2 outputs op de mixer aansluiten (dus 1 naar m'n pc, voor opnemen, en 1 naar m'n versterker, om gewoon muziek te luisteren)?

Dit waren alle vragen. Ik weet het, het zijn er een heleboel, maar t zou heel erg mooi zijn als jullie ze allemaal kunnen beantwoorden :-D . Alvast bedankt!

harrie-beton
13 november 2005, 01:59
Maar een platenspeler (stereo) heeft toch een lagere output? Hoe kan ik die op de mixer aansluiten? moet ik die in de mono-kanalen stoppen (dat ik daar 2 kanalen voor gebruik, en met de pan-knoppen het stereo effect instel)?

Het kan zoals jij wil behalve dit.

Een platenspeler heeft een aparte voorversterker nodig. Deze zit bijna nooit op mengtafels. Speciale DJ mengtafels hebben dit wel.
Zo'n aparte voorversterkers voor een platenspeler is wel los te koop.

Een goedkope oplossing is er als je een rec out selector hebt op je versterker. Je moet dan je platenspeler gewoon op de hifi zetten. De rec out op platenspeler en deze rec out als line in in je mengtafel.
Zo deed ik het "vroeger" toen ik nog lp's had.

deedee
13 november 2005, 10:45
Maar een platenspeler (stereo) heeft toch een lagere output? Hoe kan ik die op de mixer aansluiten? moet ik die in de mono-kanalen stoppen (dat ik daar 2 kanalen voor gebruik, en met de pan-knoppen het stereo effect instel)?

Het kan zoals jij wil behalve dit.

Een platenspeler heeft een aparte voorversterker nodig. Deze zit bijna nooit op mengtafels. Speciale DJ mengtafels hebben dit wel.
Zo'n aparte voorversterkers voor een platenspeler is wel los te koop.

Een goedkope oplossing is er als je een rec out selector hebt op je versterker. Je moet dan je platenspeler gewoon op de hifi zetten. De rec out op platenspeler en deze rec out als line in in je mengtafel.
Zo deed ik het "vroeger" toen ik nog lp's had.

ok, heel erg bedankt!
Er zit geloof ik geen rec out op mijn versterker, maar dan moet ik de platenspeler als enige niet via de mixer doen.