PDA

View Full Version : The Hellacopters



mdb
12 november 2005, 22:24
Uitstekende gitaristen, zeker maar eens wat van beluisteren :) www.hellacopters.com check it ;)!

waayer
13 november 2005, 16:57
heb ze al eens gehoord en zij zijn echt goed

Harry
13 november 2005, 23:28
beetje hyper, maar wel komisch.... (en goed inderdaad)

Set Wenker
15 november 2005, 12:01
Ik heb die laatste cd van ze: Rock and Roll is Dead. Is wel een gaaf album met mooi sleazy gitaarwerk. De twee gitaristen spelen daar van die in elkaar hakende ritmepartijen, ongeveer zoals de Stones. Ook het afwisselen van de leads klinkt gaaf.

De band is overigens in de loop der jaren flink veranderd. Vergelijk de mp3's van de vroegste albums maar eens met die van dat laatste album. Het klinkt op laatsgenoemde allemaal een stuk cleaner. De zang is ook constant gedubbed, waardoor die veel zuiverder, maar ook sterieler klinkt. Een deel van de fans van het eerste uur zijn daarom ondertussen afgehaakt. Ik vind het allebei wel wat hebben.

treblemaster
16 november 2005, 20:26
Super band! Ook al luister ik normaal gesproken meer naar rauwe punk rock 'n roll.....ik moet eerlijk toegeven dat ik de laatste 2 cd's van de Hellacopters net iets beter vind dan hun oudere werk (wat ik overigens ook erg goed vind).

Kent iemand trouwens ook het project van Nick Royale (zanger) met Scott Morgan; The Solution? Echt geweldige jaren 60 soul! De beste soulplaat sinds de jaren 60....