PDA

View Full Version : G3 live in Tokyo



MusicManMaestro
12 november 2005, 18:39
De set van Petrucci is toch wel erg kort maar 2 nummers en die nummers vind ik niet erg sterk maar mischien moet ik ze vaker horen.
Wel is zijn sound weer erg lekker en persoonlijk vind ik zijn sound toch wel de mooiste van de 3.
Bij Vai is het zoals gewoonlijk weer een freakshow waar ik weer met bewondering naar heb zitten kijken 8-) Satch zijn set was natuurlijk weer zoals altijd van een grote klasse al vond ik zijn songkeuze iets minder geslaagd deze keer , op het nummer "War" na dan.

De G3 jam vond ik wel een beetje tegenvallen.
En Satch moet zeker niet gaan zingen want dat was tenenkrommend slecht. Voor een nummer zoals " Foxey Lady " moet je er een gitarist bij hebben ala Steve Lukather die wel kan zingen.

En dan denk je dat je het vocale dieptepunt wel hebt gehad dan komen ze met het nummer " La Grange" , met op zang Billy Sheenan :o :-?
Ik snap ook niet dat er eigenlijk gezongen moet worden tijdens zo'n jam wanneer je 3 van zulke topgitaristen er hebt staan.
Al moeten ze natuurlijk niet gelijktijdig gaan shredden want dat klinkt natuurlijk voor geen meter :roll:
Maar goed op de "vocals" na dan wel een lekkere DVD al blijft het jammer dat Petrucci maar 2 nummmer op deze DVD heeft staan.

DivisionBell
12 november 2005, 19:02
Ik heb de dvd gister gekocht en bekeken en toch vond ik hem wel gaaf, ik kijk niet meer zo naar kleine dingen.. maar meer naar de zonnige kant en ik heb toch behoorlijk genoten 8-).

Die melodische lickjes van petrucci waren best gaaf, dat turbo speedpicken ook wel (afentoe). V
Ik moest ook kei hard lachen om Billy Sheehan en Steve Vai, en ook toen Sheehan begon te zingen.. kwam niet meer bij. Ik vind de dvd leuk, en het is maar goed dat het iedere keer 'anders' is :D

Mvgr, Sherwin

Thijs G
12 november 2005, 22:12
Petrucci's set had een ritme gitarist nodig :-(

edit : Sheenan zong het nummer goed. Zo vaag wordt het origineel ook gezongen, hieruit blijkt dus dat jullie het origineel nog niet hebbe gehoord. Maarja, idd niet echt mijn favorite stijl zingen :razz:

Satriani
15 november 2005, 18:44
Voor mij blijft satch de man, en was de G3 met Eric Johnson vlgns mij 97 ofzo de beste g3

DivisionBell
17 november 2005, 00:03
Voor mij blijft satch de man, en was de G3 met Eric Johnson vlgns mij 97 ofzo de beste g3

Ik heb alle G3's origineel en ik vind ze allemaal gaaf. De eerste zijn alle 3 de gitaristen echt 'de man' met hun spel. De tweede G3 is ook erg gaaf, en daar heeft Steve Vai weer een heel leuk repertoir (met zang), en Voodoo Child met Ingwie Malmsteen erbij blaast het dak er echt vet af.. erg gaaf. Ja en de laatste, vind ik Satch en Vai gewoon nog het beste. Petrucci speelt ook erg goed, heeft vette melodische licks (pluspunt) -> alleen vind ik hem wat killer van persoonlijk in vergelijking met Satch en Vai.. maarja ieder heeft zo zijn kwaliteiten en zijn tegenovergestelde.

Als het maar 'rocked' 8-)

Als ik er geen vertrouwen in had had ik die dvd ook niet gekocht :wink:

Mvgr, Sherwin

Scali
4 december 2005, 00:51
Ik heb nu ook alle 3 de G3s...
Ik vond zelf ook Satriani het beste in de eerste G3. Bij de tweede vond ik de songs niet echt goed, en de tone was ook vervelend schel (schuld van Peavey JSX?). Starry Night vond ik wel goed, maar dat was het dan wel.
Bij de derde vind ik het weer niet heel boeiend. War vind ik een aardig nummer, maar de live-versie is nogal anders, en vind ik zelf minder. Searching vind ik ook zo'n nummer dat live niet heel goed overkomt. En Up In Flames is zo'n 12-bar dingetje waar ik sowieso niet echt van hou.

Steve Vai vond ik ook op z'n best in de eerste G3. For The Love Of God is een van de beste instrumentale gitaarballads ooit, wat mij betreft, en ik vond deze live-uitvoering veel beter dan de studio-versie. Answers is ook een leuk deuntje.
Bij de tweede was het stukje met de gitaar met 3 halzen wel geinig. En een aantal nummers was ook erg leuk, vooral Juice is een favoriet van mij. Verder iets te veel gepiel, met al die gitaristen die op elkaars gitaar staan te spelen enzo.
De derde gaat wel... niet echt mijn favoriete nummers, maar Building The Church heeft wel aardige stukjes erin.

Van de gasten... Eric Johnson vind ik echt fantastisch. Al zijn nummers luisteren heerlijk, en zijn spel en tone zijn echt tot in perfectie uitgewerkt. Ik ken niemand die gitaar speelt zoals hij, die zo vloeiend solos, akkoorden, slide, en allerlei geluiden en aanslagtechnieken tot een nummer verweeft.
Malmsteen, ook top. Wat speelt die kerel snel, en wat doet ie het allemaal makkelijk, live. En dan nog die over-the-top show erbij. Erg leuk om te zien.
Petrucci... zijn werk met Dream Theater vind ik niet zo geweldig... komt op mij altijd over als moeilijk-doen-om-het-moeilijk-doen, en niet veel melodie of gevoel of tone oid.
Vandaar dat deze G3 mij 100% meeviel. Hij speelt twee nummers, en die vind ik allebei erg leuk om te luisteren, en ook qua tone en gevoel doet hij het erg goed. Ik vind hem zelfs de beste van deze G3.

De jams vind ik zelf niet zo. Als je 3 gitaristen bij elkaar zet, wordt het al gauw een kakafonie. Ik heb ze eigenlijk niet vaak genoeg bekeken om ze te beoordelen.

Ik ben benieuwd wie de volgende gitarist gaat worden die ze uitnodigen.

Thijs G
4 december 2005, 18:35
Petrucci geen goeie toon bij dream theater ? :lol:

Lol dat gaat me msn naam in :D

Scali
4 december 2005, 20:48
Ik zal ook onthouden dat jij mensen uitlacht om hun persoonlijke smaak, vind ik niet bepaald respectvol.

MusicManMaestro
4 december 2005, 22:30
Ik ben benieuwd wie de volgende gitarist gaat worden die ze uitnodigen.



Daar ben ik ook wel benieuwd naar , ik zou graag EVH wel eens willen zien bij een G3. Al zal dat nooit gebeuren want hij treedt alleen maar op met zijn eigen bandje. Het gerucht gaat dat Satch hem wel gevraagd heeft hiervoor maar dat EVH er geen intresse in had.

Ik zal ook Lukather wel eens willen zijn in een G3 setting of Steve Morse dat lijkt mij wel wat :)

Scali
4 december 2005, 22:38
Robert Fripp en Paul Gilbert zijn ook al eens geweest, al hebben ze die nooit op DVD gehad. Misschien komt dat nog.
Idd, Lukather is altijd erg fijn om te horen, en Steve Morse is ook leuk.
Neil Zaza zou ik ook leuk vinden, of Neal Schon... en er zijn vast nog veel meer gitaristen waar ik zo gauw even niet op kom...
Of wat te denken van onze eigen helden, zoals bv Marcel Coenen of Joop Wolters...

Thijs G
5 december 2005, 15:50
Gilbert is nog nooit bij G3 geweest

Ik zou Brett Garsed, Al Di Meola of Bumblefoot wel cool vinden ( Wel grappig om Vai en Satriani compleet weggespeelt te zien worden )

:lol:

Ritch
7 december 2005, 17:14
Al Di Meola heeft al een gesprek met Satriani gehad over eventuele G3-samenstelling. (Heb ik van AdM-forum, waar de man zelf ook nog wel eens actief is :o )

Thijs G
7 december 2005, 18:57
Ik zal ook onthouden dat jij mensen uitlacht om hun persoonlijke smaak, vind ik niet bepaald respectvol.

Lol achtjee :lol:

Scali
7 december 2005, 19:00
Gilbert is nog nooit bij G3 geweest

Jawel, als special guest. Net als Steve Lukather trouwens: http://www.satriani.com/G3/2001.html

Thijs G
7 december 2005, 19:17
Ja maar elk jaar zijn er special guests. Haha.

Maar ik begrijp wat je bedoelt, bij G3 2001 was trouwnens een overvloed aan special guests tijdens de jam. Ook Vinnie Moore was erbij.

Zino Z
14 juli 2006, 19:47
Ik vind alle drie de DVD's geweldig, Searching is juist mooi live en knap gedaan met dat whammy pedaal enzo.
Dat gedeelte met Malmsteen vond ik minder, hij is een goede gitarist maar hij kan heel knap met een paar noten de hele sfeer uit een nummer halen (van de jam dan). Neem bijvoorbeeld Little Wing, mooie intro, best aardig gezongen door Vai en dan begint Malmsteen... Eerste stukje aardig en dan begint ie weer zo onzettend snel te spelen... jammer.
Van Petrucci vond ik alleen zijn eerste nummer echt mooi, de tweede was minder.
Van Eric Johnson was alles mooi, zelfs tot aan Red House toe. En hij is ook totaal geen showman wat ook wel wat heeft.

ssj3goku
14 juli 2006, 20:31
Ik had deze dvd gekocht (tokyo dus) en toen ik Foxy Lady ging kijken kreeg ik ineens een halfnaakte vrouw in het bos te zien die werd gefilmd door noorse/finse (?) mensen en even later zaten ze met flessen te spelen :|

Tjah deze G3 was wel ERG apart moet ik zeggen :D