PDA

View Full Version : draadje?



GibsonDC
12 november 2005, 18:13
Ik zit een gitaar op te knappen, een squier stratocaster(het is niet veel maarja) het is een gitaar van me zus die me broer kapot heeft gemaakt d.m.v overspuiten en de draadjes van de elementen er uitgehaald om het te verven en nu weet die niet meer hoe het in elkaar moet komen.
en nu mijn vraag aan jullie is:
Hoort dit draadje wel aan die veer te zitten :???:
http://img369.imageshack.us/my.php?image=p10100255fd.jpg
Mvg,
Erwin.
P.S ik ben zelf meer gibson :wink:

JvD.
12 november 2005, 18:20
draatje is waarschijnlijk aarde, en als ik het goed zie, zat ie aan dat stukje metaal waar de veren naartoe gaan, omdat dat allemaal in contact staat me de brug, met andere woorden het deel waar je je gitaar aan aard.

Raytheman
12 november 2005, 19:05
Draadje is zeker aarde en moet naar die klont soldeer links op de foto; tussen die 2 schroeven in.. :D

Dirk W
12 november 2005, 19:06
Het is misschien handig als je het bij één thread houdt in plaats van het forum te spammen. In je andere thread heb je dezelfde vraag al gesteld en ook al antwoord gekregen,
Dat moet inderdaad aan die "claw" aan dat gedeelte zitten meestal 3 veren die met het andere uiteinde aan het tremelo block vast zitten, Dan moeten ze in de kleine gaatjes, niet in de grote waar deze nu in zit
Ik weet niet in hoeverre het verstandig was om deze veer ook te spuiten, het is duidelijk dat die "broer" niet helemaal wist waar hij mee bezig was.
Dirk

GibsonDC
12 november 2005, 22:19
Dat kwam omdat, ik eerst op die andere dat erbij wou zetten maar dat lukte niet dus moest ik weer een ander maken maar hij stond er wel op zag ik later sorry.
en nog bedankt voor alle antwoorden