PDA

View Full Version : Guitarport?



mdb
12 november 2005, 17:26
Ik heb ong. een jaar een gutiarport en ik vroeg me af of meerdere zo'n geweldige dingetje hebben. Ik zit namelijk met een klein probleem: heb moeite met mooie effecten te maken en vroeg me af of iemand die wat leuke heeft deze online te gooien :P

BTW voor de mensen die nie tweten wat een guitarport is:
Guitaport is een soort van versterker, alleen dan via je computer. Je plugt je gitaar in je guitarport en installeert de software. Nu heb je beschikking over 100en geluiden en tientallen amps, je kan je eigen geluid maken, liedjes van internet halen zonder gitaar erbij (kost wel geld, je moet abonnee zijn :() zodat je zelf mee kunt rocken.

Echt een aanrader :o.

vettavillenl
14 november 2005, 23:39
In guitarport zit de Tonelocker, vervolgens "all users" selecteren.

Daar vindt (op alfabet) van vele guitarport gebruikers de 'online' gepubliceerde 'tones'

Wellicht wist je dit al, misschien niet...

mdb
15 november 2005, 18:15
Moet je daar geen abonnee voor zijn? Ik ben dat namelijk niet :(

guvnor
16 november 2005, 08:48
Dan moet je inderdaad een abo hebben...

Is op zich de moeite waard als je het leuk vind met kant en klare presets te werken. Ik vond het leuker om daar zelf mee te klooien. Op internet uitzoeken waarmee je idool speelt, dezelfde hardware selecteren en net zolang tweaken totdat de sound overeenkomt.

Is echt heeeeel leuk om te doen....





En toen kwam ik erachter dat ik daar te veel tijd aan besteedde en vergat echt gitaar te spelen. Heb toen meteen de GuitarPort verkocht.
Vond het toch al teveel gedoe om steeds m'n kleptop aan te moeten zwengelen.