PDA

View Full Version : Koch DJ-1 ??



SimonS
12 november 2005, 17:12
Koch DJ-1

Max Guitar heeft īm. klik op equipment, Koch. (http://www.maxguitar.nl)

iemand ervaring mee? Hij staat niet op de Koch website, en is sporadisch op internet te vinden voor een schappelijke prijs. Wie weet er wat van, ervaringen, enz.?

grtz Simon

dml
13 november 2005, 12:41
Voor een schappelijke prijs? Dan zelf maken, ben je een stuk goedkoper uit. Het is zelfs niet nodig alles in een Hammond-box te proppen (maar wel netjes), je kan ook volstaan met een 7-polige (contra)DIN-plug, vier jack-pluggen en wat tweelingsnoer. En natuurlijk een soldeerbout en -tin en enige soldeerervaring.

Ter info:
Pin 2 = aarde
Pin 6 en 7 moet je met elkaar verbinden om de channelswitch op de amp te overrulen (indien het een Koch is!!).
Elke overgebleven pin soldeer je aan de tip van een jack, de aarde gaat naar de sleave van elke jack. Welke jack waarvoor is moet je maar even uitvogelen.

morris
13 november 2005, 19:30
tja, ik vraag me eigenlijk ook af, wat doet die DJ1 eigenlijk?
Vreemd ding, volgens mij is het geen echte midi switcher of wel?

srv-man
13 november 2005, 21:21
Hij staat wel degelijk op de Koch site (onder accessoires), maar het is alleen een kabel en een interface van de Koch footswitch aansluiting naar 4 jacks. Zit verder geen midi of wat dan ook in en je moet er dus nog een midiswitcher bij kopen.

Koop dan een CFX4 van Axess, het verloopkabeltje daarbij kost je "slechts" $ 30. Heb je wel gelijk goed spul.

SimonS
13 november 2005, 22:47
oooh oke, ik was in de gedachte dat het een soort Nobels MS4 achtig apparaat was... helaas :)