PDA

View Full Version : FX-unit en channel switchen



armageddon
12 november 2005, 16:30
Nou heb ik dus een 2e hands Digitech GSP2102 op het oog, maar vroeg ik me af hoe ik in hemelsnaam de 3 channels op mijn Engl kan switchen. Het lijkt me wat onlogisch om rond te gaan huppelen op twee pedalen namelijk. En Engl die heeft dan zo'n mooie Midi-switcher, maar dat ding is €230 en dat vind ik toch een beetje gortig.

Ik weet dat de G-Major het wel kan en de Boss GT-8, maar de G-Major is wat prijzig (voor mij dan, ik zoek meer in het prijsgebied €200-270) en van de Boss GT-8 ben ik afgestapt omdat ie gewoon té overkill is aan effecten etc. Weet iemand misschien een goedkope oplossing of een andere FX-unit die voldoet aan gewoon de standaard dingen als delay+reverb+chorus (eventueel pitch-shifter) en dus kan channelswitchen?

armageddon
12 november 2005, 19:12
Ieks, ik zie nu net de de Behringer FCB1010 dat allemaal kan :D

skabouter
13 november 2005, 15:30
tja dat klopt idd:) maar verder schijnt t geen super pedaal te zijn toch?

maar die G-major past wel in je budget hoor, die zie je voor 250/275 op internet! en die schakelt je amp ook. handig ding hoor, en goeie FX`s !

armageddon
13 november 2005, 15:53
Hmm..die Behringer FCB1010 is nou één van de weinige Behringer dingen waar ik wél goede verhalen over hoor.

skabouter
13 november 2005, 19:15
achja, het gaat nie om tone verder enzo, dus zoveel kan er idd nie slecht aan zijn. het is idd een heel uitgebreid midipedaal, voor heel weinig geld. ik hoor alleen dat ie gewoon nie zo goed gebouwd is, nie super stevig........
tja, een midi-pedaal moet wel wat aankunnen. maar als je beetje (extra) voorzichtig zult zijn kan t wss best goed gaan!

srv-man
13 november 2005, 21:29
Die Behringer werkt prima hoor. Natuurlijk, het is geen Skrydstrup, maar laten we wel wezen: als hij kapot mocht gaan koop je gewoon een andere. 2ehands heb je ze al voor € 100!

skabouter
13 november 2005, 23:30
tja, dat is waar..............ook voor 75 heb ik ze wel eens gezien

maar voor 150/175 heb je wel een FC200, en die zou wel wat langer mee moeten gaan, betere kwaliteit toch? en ik zou liever 1x die kopen, dan 2x een behringer.............

srv-man
13 november 2005, 23:35
Klopt, kwalitatief een stuk beter, maar die kan weer geen amp switchen, dus ben je uiteindelijk weer wat duurder uit. Maar nogmaals: alle waar naar zijn geld en voor de genoemde prijzen zijn het beiden prima apparaten.

armageddon
13 november 2005, 23:48
Okee, weet dan iemand of ik een Digitech Controller (die bij de GSP2101 zit) nog een beetje kan verkopen? :razz:

Rewind
13 november 2005, 23:58
hey, arjan, jij blijft ook maar spullen kopen hè :P

Hey hoe zit het nu met de schakeltijd van de g-major, is die echt zo lang als dat ik er over gehoord heb? Ik weet dat de topicstarter het daar ook eens over gehad heeft.


-Erwin

armageddon
14 november 2005, 08:55
Ik heb het nooit over schakeltijd gehad hoor :)

En Erwin, ik had die GT-8 verkocht he, en nu hoef ik alleen dus nog maar een fx-dingetje te hebben :D dus zo gek doe ik niet. Overigens koop ik vaak dingen 2e hands waarvan ik zeker weet dat ik ze met weinig verlies of met winst kan verkopen.

Rewind
14 november 2005, 14:15
het is je vergeven :wink:
zolang ik het maar te horen krijg :P

maargoed, Back on-topic, geen slowchat hier

Ibanez RuleZ
29 november 2005, 02:29
ook Nobels heeft een midipedaal met switcher (mf2)

kan je ook nog naar kijken

harrald

kokeleko
29 november 2005, 08:48
Lexicon R-1 kan het ook( 4 kanalen ), kom je wel eens tegen voor een zacht prijsje.

Ibanez RuleZ
29 november 2005, 12:10
die lexicon is inderdaad ook best een boeiende (ik ben zelf ook aan het zoeken naar een mogelijkheid om mijn apparaten te switchen).

Harrald