PDA

View Full Version : Typen stratocaster's, alle merken soorten : :)



liq
12 november 2005, 10:52
Oke laat ik me even voorstellen om te beginnen, ik ben arjan en speel een jaartje gitaar en ben daar veel mee bezig.

Ik kan nu wat dingetjes spelen, beetje licks enzo kleine solo'tjes ( fade to black ) je kent het wel.

Nu zie ik zoveel verschillende stratocasters ( u.s.a, mexican, re-issue )
En verschillende merken ( squirr ) .

Kan iemand mij nu echt het verschil uitleggen tussen de verschillende strats, en dan met name de kwaliteit en de sound.

Tevens zoek ik een soort strat, het liefst een witte ( jimi @ woodstock ) die gewoon echt een vet strat geluid heeft, en waarmee ik zeg maar bluesy sounds uitkrijg.

Ik bezit nu een jackson dxmg, en dat is een scheurijzer maar geen blues gitaar :razz:

Wat ik ook heel mooi vindt zijn die california kleuren van fender.

Alvast bedankt :cool:

vulvasonic
12 november 2005, 12:36
Vertel ons eerst even wat je budget is, dan kunnen we je beter helpen.

Er zit zoveel verschil in de onnoemelijke hoeveelheid strats (merk, soort, wannabees) dat het onmogelijk is hier een fatsoenlijk en toereikend antwoord op te geven.

liq
12 november 2005, 13:21
Een budget maakt niet zoveel het liefst rond de 800 euro ongeveer.

Stratman70
12 november 2005, 13:29
tja, er is al zoveel gezegd over Strats. Kijk eens in de zoekfunctie. Typ dan ook eens voor de gein "Tokai" in.

Ik overweeg trouwens om een erg sjieke (lees "goeie") Squier JV (typ ook eens "Squier JV" in :D ) te verkopen, maar ben daar nog niet over uit. Heb het geld hard nodig, maar om afstand van die gitaar te doen zal me veel pijn doen. Dus ben ik er ook nog niet over uit of ik het daadwerkeijk doe.

En verder is het gewoon een kwestie van veel strats uitproberen in muziekzaken, zodat je zelf een beeld kunt ontwikkelen over het aanbod van Strats.

vulvasonic
13 november 2005, 14:35
Met een budget van 800 euro zou ik gaan voor een 2de hands Fender American Series of anders voor een Highway strat (plus wat extra's voor eventuele mods).
Je zou ook nog kunnen kijken naar de Mexicaanse Vintage ReIssue series.

Als je minder merkengeil bent als ik, kun je ook nog altijd kijken naar het merk 'Blade'.

Kijk voor de lol eens op www.fender.com (als je dat al niet gedaan hebt).

Ibanez RuleZ
13 november 2005, 14:46
op zich zou een goed stratoverzicht geen kwaad kunnen!

Harrald

Jax
13 november 2005, 14:56
tja, er is al zoveel gezegd over Strats. Kijk eens in de zoekfunctie. Typ dan ook eens voor de gein "Tokai" in.

Ik overweeg trouwens om een erg sjieke (lees "goeie") Squier JV (typ ook eens "Squier JV" in :D ) te verkopen, maar ben daar nog niet over uit. Heb het geld hard nodig, maar om afstand van die gitaar te doen zal me veel pijn doen. Dus ben ik er ook nog niet over uit of ik het daadwerkeijk doe.



Hehe, je gaat het toch niet doen, let maar op... :wink: