PDA

View Full Version : JCM2000 tsl 122



arunherd@hotmail.com
12 november 2005, 09:51
hallo,

een vriend van me heeft een JCM2000 tsl 122 te koop ca 1.5 jaar uit, is dit een goed versterker, hij vraagt er € 950 voor, wie kan mij advies geven, oja en is de tsl beter dan de dsl!!

gr

arnold

Baker
12 november 2005, 09:58
de tsl heeft meer mogelijkheden dan de DSL, met als grootste onderscheid dat de TSL 3 kanalen heeft (Triple super lead) en de DSL 2 (Double Super lead)

Echter, sommigen vinden dat de DSL beter klinkt dan de TSL. Ik zou zeggen, test dat zelf uit in een winkel.

DREAMMACHINE
12 november 2005, 10:03
prijs is wel wat aan de hoge kant. Ik zou meer richting de 800 gaan, zeker als er de eerste buizen nog in zitten ( hoewel 1,5 jaar nog wel ok is als er niet erg veel mee gespeeld is).

Baker
12 november 2005, 10:06
Ik vind het eigelijk helemaal niet aan de hoge kant,
zeker als je beseft dat de nieuwprijs ruim 2000 euro is...
zie http://www.feedback.nl/?id=55&b=HMACBTSL122

dus, proberen en kopen die handel! :cool:

Helter Skelter
12 november 2005, 11:34
voor €800 wil ik 'm ook wel hebben (nog wel 2 ook :) ) Ik vermoed dat de droommachine een TSL top bedoeld maar het gaat hier over een 2X12 combo

€950 is een nette prijs, als het geluid je aanstaat zou ik 'm nemen

AART
12 november 2005, 14:49
doen als je em lekker vind, voor een combo is het wel ok.

DREAMMACHINE
12 november 2005, 15:20
tja, voor mij aan de hoge kant idd, ik had mn tsl 601 combo voor 500E paar jaar terug....maarreh, tis idd prettige veelzijdige amp hoor!...als je het geld hebt en hij is ok, idd doen!...( 900 moet wel lukken toch, beetje afdingen!)...

stimmt
12 november 2005, 18:33
Ik heb deze jongen...

Met de juiste instellingen en de 25 watt mode NIET aan heb je een geweldige versterker.

Draai de tone van je gitaar half weg en zet de gain helemaal open en je tada, je hebt je smerige hendrix sound.

De clean komt met de juiste single coil gitaren in de buurt van fender, mits je de middle tones vrijwel dicht draait.

Ook mooi is dat (in tegenstelling tot fender bakken) de volume knop niet te gevoelig is en gewoon op volgorde harder wordt naarmate je draait. Op kamervolume klinkt ie trouwens ook lekker.

Het enige minpunt wat ik aan deze bak kan verzinnen is het gebrek aan reverb. Het zit erop, maar het is naar mijn smaak iets te lichtjes (ik heb em altijd helemaal openstaan). Wil je veel reverb kun je altijd nog een pedaaltje kopen.

Het lead kanaal klinkt overigens wel een beetje te 'metalish' voor mij. Met de juiste afstelingen is het fijn om een solo nog wat extra te boosten. Voor de rest is het natuurlijk allemaal smaak.

Het is iig een veelzijdige versterker en ik heb er 2e hands 1250 voor betaald (was een jaar oud) en heb er geen spijt van.

arunherd@hotmail.com
12 november 2005, 18:42
oke bedankt voor de info, ik heb er wil interesse in, ik ga over een halfjaartje optreden met mijn band( is de planning) is het dan verstandig om een combo te kopen!!!

Baker
13 november 2005, 20:00
ja

Speeddemon
18 november 2005, 00:11
ik vind het persoonlijk 1 van de beste Marshalls waar ik ooit op gespeeld heb!

Het clean is namelijk eindelijk ook eens ECHT clean.

En ja 900-950 is een zeer mooie prijs!