PDA

View Full Version : Vox Humana?



tomswaelen
12 november 2005, 02:12
Ik heb al 2 gitaren en 1 nek gekocht bij Warmoth, maar nu merk ik bij het lezen op dit forum dat er in Nederland een soortgelijke winkel is die custom gitaren maakt (nu ja zo zijn er wel meer denk ik).

Hoeveel betaal je bij VH ongeveer voor zeg maar een standaard Strato- of Telecaster?

Helter Skelter
12 november 2005, 02:41
staan de prijzen niet op de site dan? Ik heb bij Vox een jaar of 13 geleden een strat laten bouwen exclusief hardware en dat kostte me dik 1200 gulden wat zeker voor een 'kale' gitaar behoorlijk veel geld was in die tijd. De strat is nu trouwens in het bezit van Bert K die er een mooie gitaar van heeft gemaakt.

tomswaelen
12 november 2005, 03:26
staan de prijzen niet op de site dan? Ik heb bij Vox een jaar of 13 geleden een strat laten bouwen exclusief hardware en dat kostte me dik 1200 gulden wat zeker voor een 'kale' gitaar behoorlijk veel geld was in die tijd. De strat is nu trouwens in het bezit van Bert K die er een mooie gitaar van heeft gemaakt.

Ja, maar dat is allemaal afzonderlijk voor de onderdelen, ik neem aan dat ze ook volledige complete gitaren bouwen?

Maw: ze zijn nog altijd duurder dan Warmoth, zelfs als je de importkosten bijrekent? :)

tomswaelen
2 december 2005, 16:54
Bump.

Nog iemand die iets weet?

Ik kan wel in de onlineshop gaan, maar daar staat niets over volledige gitaren...

frekie
2 december 2005, 17:02
Rockinger in Duitsland heeft zg. 5 minute kits, kan je binnen 5 minuten je strat of tele speel klaar hebben. www. Rockinger.com

Ganjaman
2 december 2005, 17:07
Bump.

Nog iemand die iets weet?

Ik kan wel in de onlineshop gaan, maar daar staat niets over volledige gitaren...
zal vast een tel nr op de site staan, ze weten daar vast meer over hun eigen gitaren dan wij hier...

Eko
2 december 2005, 19:32
Een prijs opgeven blijft moeilijk volgens mij. Ik heb er strats gezien van ongeveer 1900 Euries. Het waren dan wel instrumenten met prachtige birdseye maplenecks en met top off the line Kinman P.U.`s.
Tele voor ongeveer 1600,-.
Het hangt echter er vanaf of je wel zo je instrument wilt hebben. Al of niet birdseye of flamed maple of een kunstmatig verouderde hals ( in kleur) maakt heel wat uit.
Vergeet ook niet dat je pas een goede prijs kunt maken als je exact weet wat je wilt hebben. Ook kun je er een favo Strat of Tele exact laten kopieren. Dus jouw favo hals of body precies nagemaakt. kost iets meer maar spaart je misschien 10 jaar zoeken.
Dus probeer eerst uit te vinden wat je wilt hebben, dan kunnen ze er wel een prijs aan hangen. Vergeet niet dat een Customshop Fender of Gibson wellicht eens tot meerdere keren zo duur is.

Dude
2 december 2005, 21:08
Vox maakt mooie spullen. Al mn nieuwe gitaren komen daar vandan. Goeie service enzo, ga dr gewoon een keer langs