PDA

View Full Version : Peterson Strobosoft, gitaartuningsoftware.



SBloke
12 november 2005, 00:13
Ik was weer gezellgi aan het surfen en kwam dit tegen

http://www.strobosoft.com/images/screens/6.jpg


Blijkt dat Peterson, je weet wel, van die extreem dure maar precieze stemapparaatjes nu ook een software versie heeft gemaakt. Je plugt je gitaar in de microfoon port en kunt je gitaar stemmen via je PC. Lijkt me ideaal voor thuisstudio's, laptops.. en iedereen hier die toch als hij achter de PC zit zit te fiedelen op de gitaar (en geef maar toe, dat doen we allemaal.... je maakt mij niet wijs dat je NU geen gitaar op schoot hebt....)

Goed, dus een een stroboscoop tuner in je PC, lijkt mij ideaal. Maar zoals alles van Peterson is dit nogal duur (euro-tje of 50 voor 25 mb aan software).. maar nog altijd beter betaalbaar dan een strobostomp ofzo. Dus......

Wie heeft er al ervaring met dit stukje software...

...en is er misschien iemand waarvan ik een kopietje mag of een gratis download....?

SBloke
12 november 2005, 20:32
Is er echt niemand die hier iets over weet of ervaring mee heeft ofzo??


Een open discussie mag ook hoor... Ik vind dit opzich een best geinig concept. Misschien niet zo handzaam als een pocket tuner maar als hij echt net zo precies is al een "hardware" Peterson lijkt het me toch best fijn om dit op je PC te hebben staan.

Bernie
13 november 2005, 11:16
Ik gebruik AP tuner (zie www.aptuner.com). Weliswaar geen stroboscoop en het ziet er niet zo fancy uit, maar wel gratis.

sjaakies
13 november 2005, 13:12
met zo'n peterson tuner ben je wel wat langer bvezig met stemmen want hij is erg precies en erg goed