PDA

View Full Version : ik zoek een leslie achtig pedaaltje



aram
11 november 2005, 20:33
Ik zoek een compact en betaalbaar vet/warm klinkend pedaaltje met leslie-achtig effect.
Het mag ook wat dichter bij een univibe liggen qua sound. Liefs 9 volt voor in de pedalenbak.

Ik heb al een danelectro Rocky Road die na wat mods wel klonk maar die is echt te onbetrouwbaar om mee op te treden.

Iemand suggsties? Is dat nieuwe Line 6 en Boss RT-20 spul wat?

ateng
11 november 2005, 20:58
Wat voor mods heb je gedaan dan en hoezo is ie onbetrouwbaar? Ik zat er aan te denken om m te kopen maar weet niet of het in de buurt komt van een echte rotary/leslie sound.

Een DOD Vibrothang klinkt ook wel aardig maar alleen issie een beetje tonesucking maar voor de rest best wel te gek.

mayniac
11 november 2005, 21:37
De nieuwe Line 6 Roto Machine??

http://www.line6.com/tonecore/rotomachine.html

Ik moet 'm zelf nog uitproberen, maar hij lijkt mij enorm vet!

Bouke
11 november 2005, 21:43
Ik heb al een danelectro Rocky Road die na wat mods wel klonk maar die is echt te onbetrouwbaar om mee op te treden.

Wat is er onbetrouwbaar aan?

Helter Skelter
12 november 2005, 00:15
Ik gebruik een Small Stone Phaser voor Leslie-achtige effecten en bij een juiste instelling klinkt dat erg overtuigend. Bijkomend voordeel is dat je 'm ook gewoon als Phaser kan gebruiken, 2 voor de prijs van 1 :)

aram
12 november 2005, 00:18
Als je de dano rocky road koopt zit er een enorme hoeveelheid boost in het effectsignaal in de "aan" stand, zelfs met de volume regelaar op nul.
Je moet een draadje doorsolderen, dan wordt de hoeveelheid gain acceptabel.

Het pedaaltje klinkt eigenlijk best goed voor cold shot achtige riffs. Alleen na een jaar ging hij soms niet meer aan, of in een soort half aan stand. Oh, ja, hij zuigt toon in de 'aan' stand.

Heb ik al bij meerdere dano pedaaltjes gehad. Ik koop die zooi nooit meer.

Bouke
12 november 2005, 17:34
Mijn rocky roads heeft die kuren nog niet, maar hij zit momenteel ook even niet op m'n board :D

Ik heb die gain mod ook gedaan meteen nadit 'm binnen had, was anders inderdaad niet echt bruikbaar. Maar na de mod werkte 'ie prima. Paar jaar mee gespeeld. Nadeel van het ding is de trage ramp-up/down speed en de verrot kleine schakelaars, speciaal voor dwergen met maatje 24 ofzo, ik raakte altijd vanalles en nogwat om de schakelaar heen :D Tone zuigen vond ik meevallen, maar het ding geeft wel een hoop ruis. Dat vond ik dan weer geen probleem, daar hoor je live toch geen ruk van. Voor zo'n klein en goedkoop pedaaltje heeft 'ie behoorlijk wat ballen en voegt gewoon leslie toe. Best oke. 't Is dan wel geen Rotoshpere, maar die kost ok het 7-voudige ofzo...

Nu ben ik aan het exeprimenteren met de L6 Tonecore Rotomachine en ik weet nog even niet precies wat ik daarvan vind. Redelijk wat instelmogelijkheden, maar de tone staat me nog niet echt aan. Het is of te dun of te dik zonder top, sweetspot komt heel secuur.

Groets,

Bouke