PDA

View Full Version : MI Audio Blues Pro



Mike McCready
11 november 2005, 20:20
Ik heb vanwege een "store-credit" een MI Audio Blues Pro aangeschaft. Deze was nog niet binnen dus het duurt nog een paar weken voordat ik hem heb. Ik heb ooit al eens over de Blue Boy gespeeld en die klonk fantastisch!
Helaas worden die niet meer gemaakt.
Heeft iemand al ervaring met de opvolger (of met de Blues Prototype, de voorloper van de Blues Pro)?

jpb
11 november 2005, 20:44
Doe eens een search op www.thegearpage.com want daar zijn ze er zeer enthousiast over

Les Paul
11 november 2005, 22:45
Sinds kort heb ik een Blues Pro. Het doet precies wat je van een pedaal met die naam kan verwachten. Een hele lekkere Bluesy overdrive. Echt zo'n pedaaltje wat je liever niet uit zet.....

Mike McCready
12 november 2005, 18:15
Ik wil hem als boost pedaal gaan gebruiken, bovenop mijn Carl Martin Plexitone.

Mike McCready
13 december 2005, 19:34
Vandaag binnen gekregen. Ik sta er van te kijken hoe goed ie al klinkt over mijn oefenamp! Echt een stuk veelzijdiger en een veel groter bereik dan een TS808! Echt een werelddeal voor zijn prijs!
Ben benieuwd hoe ie over mijn buizenamp +plexitone klinkt...

Lucluc
13 december 2005, 20:03
Hmmm, ik begin nou juist weer uitgekeken te raken op de Blue Boy. Ik heb al flink met opamps lopen experimenteren en met de interne trimpots, maar ik krijg er niet meer de kick van als eerder. Op de pedalendag hield ie het op zich prima tussen de andere overdrives. Ik ga maar eens iets nieuws solderen....

fullorder
15 december 2005, 12:41
Ik heb vanwege een "store-credit" een MI Audio Blues Pro aangeschaft. Deze was nog niet binnen dus het duurt nog een paar weken voordat ik hem heb. Ik heb ooit al eens over de Blue Boy gespeeld en die klonk fantastisch!
Helaas worden die niet meer gemaakt.
Heeft iemand al ervaring met de opvolger (of met de Blues Prototype, de voorloper van de Blues Pro)?

Ik was gisteren bij Erik vd Haar en heb daar ook even de blues pro gehoord. Mooie overdrive inderdaad! En dat voor 105 euro. Eindelijk een pedaal met ballen voor een fatsoenlijke prijs.

Wat betreft die Blue Boy. Ik lees overal dat ie nergens meer te krijgen is, maar ik kan je verzekeren dat er bij Erik vd Haar nog een hele stapel ligt die allemaal te koop zijn. ;)

Mike McCready
15 december 2005, 20:09
Wat betreft die Blue Boy. Ik lees overal dat ie nergens meer te krijgen is, maar ik kan je verzekeren dat er bij Erik vd Haar nog een hele stapel ligt die allemaal te koop zijn. ;)

En dat vertel je me nu pas? :wink:

Nouja, de prijs van 137 euro weegt niet op tegen en prijs van $89 (incl. verzendkosten) die ik heb betaald voor een nieuwe Blues Pro...

Rutger
20 december 2005, 09:20
Is dit weer een TS9 Clone, of iets heel anders?

En hoe doet ie het met humbuckers?

fullorder
20 december 2005, 13:39
Wat betreft die Blue Boy. Ik lees overal dat ie nergens meer te krijgen is, maar ik kan je verzekeren dat er bij Erik vd Haar nog een hele stapel ligt die allemaal te koop zijn. ;)

En dat vertel je me nu pas? :wink:

Nouja, de prijs van 137 euro weegt niet op tegen en prijs van $89 (incl. verzendkosten) die ik heb betaald voor een nieuwe Blues Pro...

Goeie deal hoor! Ik heb zelf niet zo lang geleden een OCD gekocht. Ben er erg blij mee, maar als ik van de blues pro had geweten, had ik misschien nog even gewacht.

Ché
20 december 2005, 15:59
ik was na 3 weken al uitgespeeld op de blue boy, in het begin ben je er zot van omdat je er zoveel mogelijkheden mee hebt, maar eens je het pedaal kent begin je er ook de minpunten van te horen...

ik vond het oa veel te 'gesloten' klinken, geef mij maar een tubescreamertje, een beetje solderen en de klus is geklaard.

blues pro nog nooit gehoord maar ben wel benieuwd...

Rutger
20 december 2005, 21:55
De mijne is onderweg!

k Heb er een nodig dus ik had haast. :)

jero
21 december 2005, 19:05
Hmmm, ik begin nou juist weer uitgekeken te raken op de Blue Boy. Ik heb al flink met opamps lopen experimenteren en met de interne trimpots, maar ik krijg er niet meer de kick van als eerder. Op de pedalendag hield ie het op zich prima tussen de andere overdrives. Ik ga maar eens iets nieuws solderen....

ook mijn ervaring, prima ding, maar niet echt inspirerend. Ben benieuwd naar de Blues Pro

Rutger
22 december 2005, 23:53
De Blues Pro is binnen. :)

Ik heb er nog maar heel even op kunnen spelen vanwege de visite... Daarom alleen een eerste indruk.

Ten eerste geil ik echt op die kleine, compacte en lichte doosjes. :P Vrapant dat iedereen toch zoveel geld wil neerleggen voor een JRC4558, een paar transistors, weerstandjes en condensators. In dit geval valt het geld erg mee... ;)

Mn setup is een Fender BF Bandmaster en een Tokai Strat met Van Zandts. Eerste indruk van de sound: een groots, vol TS808 geluid. Genoeg bas, niet veel transparanter dan een normale TS (wat voor mij ook niet hoeft). Lekker! :)
Veel gain onder de knop en de od blijft staan. Met de toneknop kun je prima de sound op je setup afstellen, zoals het hoort.

Daarna mn verbouwde Ibanez LP ingeplugd. Resultaten vallen wat tegen voor de HB in de brug. Hij snoert wat dicht en de hoge frequenties worden teveel overstuurd. Met de toneknop kun je dat wat corrigeren. Ik zal er nog wat meer mee moeten spelen om er een goede sound mee te krijgen, maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad.
Op de P90 in de neck is het resultaat al een stuk beter! Maar ja, da's ook een grote singlecoil natuurlijk...

Anyway, nog even mee spelen, maar het lijkt erop dat het is wat ik nodig heb! :)

jpb
23 december 2005, 16:31
Mooi die Blues Pro! Ben benieuwd; geef je nog een uitgebreid review?

Rutger
30 april 2006, 23:09
Beter laat dan nooit :)


k heb de Blues Pro nu een tijdje, dus ik zal er wat meer over zeggen.

Hij valt me toch wat tegen om eerlijk te zijn. Wat ik vooral mis is sustain en transarantie. Ik heb het idee dat het pedaal teveel op zichzelf staat, de sound komt vooral uit het boxje, en laat te weinig door van mn gitaar zelf. Daarnaast heeft ie veel bas, maar naar mijn idee net een tikkie teveel.

Het is een heel basic en nuttig pedaal, dat wel, maar ik zoek toch iets dat enerzijds wat transpranter is, en anderszijds iets meer compressie geeft. hij 'zingt' niet, zeg maar, verliest de toon wat te snel.
Dat kan btw wel liggen aan het feit dat ik meestal mijn amp niet op het randje krijg vanwege het volume (BF Fender amp), ik denk dat hij dan wellicht meer op de amp zal leunen en je dan wel het gewenste resultaat krijgt. Da's dan weer het nadeel van met PA werken... :(

Iemand anders meer ervaringen met dit pedaal?

cosmos
1 mei 2006, 10:00
Nou, wat mij vooral opvalt, is dat zo'n 6 maanden geleden IEDEREEN ineens een blues pro of crunchbox moest en zou hebben, omdat dat zo'n beetje de holy grail van de overdrive-pedalen zou zijn. Maar ze staan nu ineens in grote getalen weer op eBay/Marktplaats, dus je bent waarschijnlijk niet de enige!

Rutger
1 mei 2006, 12:47
het is een handmade pedaal voor weinig, dus dat maakt het interessant.

en het is ook een heel goed pedaal voor het geld, maar ik denk dat de mensen die hem kochten er iets meer van hadden verwacht.

Daddy-O
2 mei 2006, 09:45
tegenwoordig 3 overdrives op mn pedal board
MI Audio Blues Pro
Barber LTD
Okko Diablo
moet zeggen dat ik de blues pro meest gebruik, zowel voor lead sounds, als akoordjes pingelen, hij klinkt iets voller, romiger dan andere 2

Bram+
2 mei 2006, 10:38
Dit is wat ik zo'n drie maanden geleden over de Blues Pro zei toen ik 'm binnenkreeg, en daar sta ik nog steeds wel achter:


En hij is binnen, de MI Audio Blues Pro! Serial#BP050217, dus dat zal wel nummer 217 zijn, hehe. Wat kan ik zeggen? Perfecte clean booster met de Gainknop op nul, en met de gainknop op 3 uur wordt het een pittig beestje. Toneknop reageert zeer goed, maar die houd ik bij voorkeur rond 12 uur. Met de Gain gemaxed m.i. nog steeds transparant, met genoeg laag en mid. Als de volumeknop dan ook nog eens verder opengedraaid wordt, begint hij te klinken als een stock DS1 over een overdrivekanaal, maar zonder het 'net niet' idee dat ik normaal heb. Zowat bruikbaar in alle standen. Niet moeders mooiste met die drie grote zwarte knoppen op dat kleine blauwe kastje, maar wel robuust en, niet onbelangrijk, doeltreffend.

LordRiffenstein
2 mei 2006, 10:39
Nou, wat mij vooral opvalt, is dat zo'n 6 maanden geleden IEDEREEN ineens een blues pro of crunchbox moest en zou hebben, omdat dat zo'n beetje de holy grail van de overdrive-pedalen zou zijn. Maar ze staan nu ineens in grote getalen weer op eBay/Marktplaats, dus je bent waarschijnlijk niet de enige!

Heb jij een speciale Marktplaats want noch daar noch op Gitaarmarkt vind ik een van deze 2 pedalen te koop staan.

Mike McCready
2 mei 2006, 19:04
Heb jij een speciale Marktplaats want noch daar noch op Gitaarmarkt vind ik een van deze 2 pedalen te koop staan.
De Blue Boy staat 2x op mp (waarvan 1x gezocht). Ik denk dat hij die bedoelt.

cosmos
2 mei 2006, 20:48
Overigens ook veelvuldig op de verkoop-site van The Gear Page te vinden, zowel de BP als de CB. (nou goed, nu niet meer, ze hebben een crash gehad, en zijn alle data, incl. users, kwijt!)

interessander
3 mei 2006, 11:54
Er staat nu wel een blues pro op MP:

http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/effecten/33160697.html?return=eJwlykEOwiAQheG7NKFLKDRuhhBTb 4JKAgHLhBlj1Xh3abp5%2F7d4HjR8E0yWQBsDAwXfbtFGZgSlc sWwyodvmbF4zyTXoo6LxIjnrTg93snll5iXa3kGEuZkJmxVzBf us%2BiOwh2fhDu3zr3vo5VShxnR6cH%2B%2FtjjLFM%3D&df=1

Bram+
3 mei 2006, 12:18
Zou ik, als ik 'm nog niet gehad had, niet laten schieten.

Daddy-O
5 mei 2006, 00:50
Zou ik, als ik 'm nog niet gehad had, niet laten schieten.

dito
als ik ooit die vrunch box zie passeren ...

Rock&Roll
5 mei 2006, 10:43
Er staat ergens wel een MI Audio tube zone te koop. Die levert naar het schijnt ook een hele vette overdrive... :chicken:

Rutger
10 juni 2006, 14:40
Ik wil op mijn vorige post terugkomen... :roll:


Ik heb de afgelopen week mn strat weer ns van de muur geplukt, en de Blues Pro werkt gewoon fantastisch voor waar ie voor bedoeld is: blues! Ik denk dat je m ook niet voor meer moet willen gebruiken. :)

ik hou m

BadBoysBlues
28 augustus 2010, 16:01
hey,
Ik heb het pedaal zelf en ik ben er niet zo enthausiast over ik vind hem beetje schel klinken en niet echt smooth.
Ik speel er mee over een Fender Deluxe Reverb met een fender 57 RI strat.
Ik denk er ook over hem op marktplaats te zetten ivm het aanschaffen van een zendrive.


greetz,
Azim

Fireburst
28 augustus 2010, 18:02
hey,
Ik heb het pedaal zelf en ik ben er niet zo enthausiast over ik vind hem beetje schel klinken en niet echt smooth.
Ik speel er mee over een Fender Deluxe Reverb met een fender 57 RI strat.
Ik denk er ook over hem op marktplaats te zetten ivm het aanschaffen van een zendrive.

greetz,
Azim

Welkom op het forum, maar om hiervoor een topic van 4 jaar oud te bumpen ?

Gebruik de rubriek "stel je even voor" om jezelf en je gear even voor te stellen (duh) en daarin kun je dingen als dit ook wel kwijt.