PDA

View Full Version : Scalloped guitarnecks ervaringen?



ieme
11 november 2005, 14:10
Wie heeft ervaring met deze necks?
Hoe speelt het?
Hoe klinkt het?
Wat is het verschil met een normale hals?


http://www.guytonguitars.co.uk/images/bmscalloped/brianmayscalloped02.jpg

Anders Destium
11 november 2005, 19:05
Ik vond het niet zo speciaal, maar ik wil wel een Yngwie strat (GAS GAS pompedom) :D

gerrekat
11 november 2005, 19:06
Ja heb ooit wel eens op een strat gespeeld met zo'n neck, ik vond het persoonlijk 3 keer niets!

d'oh
11 november 2005, 19:13
een keer op gespeeld en ik vond het ook niks, maar naar het schijnt moet je er aan wennen,
en dan zou het beter zijn dan een gewone hals :???:

vulvasonic
11 november 2005, 21:35
Je wint er zo weinig mee. Je kunt er een leuk effect mee bereiken, maar het sluit ook een aantal effecten uit.
En als je zoiets wilt, wees er dan zeker van dat je nu niet teveel druk zet op je snaren, anders speel je zo vals als een zojuist bevredigde Gordon met een teveel aan alcohol achter z'n kiezen. Je moet het echt eerst een keer ergens uitproberen om te weten of het je bevalt of niet.

Anders Destium
11 november 2005, 22:40
Er staat nu een gemodde Squier op gitaarmarkt, als er mensen zijn die graag zoiets willen testen voor relatief weinig geld dan is dit dé kans. Degene die die gitaar heeft gemod is een erg goede gitarist en heeft voor de rest ook een leuke verzameling!

Orpheo
12 november 2005, 01:48
ik vind de gematigde scalop wel okay, maar zoals vai en malmsteen t hebben vind ik t niet fijn. ik voel geen fretboard, iets dat ik wel fijn vind. een lichte scallop, zoals ik gedaan heb op mijn arirang (je ziet t bijna niet, kan je nagaan) heeft imo als voordeel dat vibrato's iets makkelijker gaan, het vibreert sterker, zeg maar. maar of het echt superhandig is? voor mij iig niet.

Negative K3 fan
12 november 2005, 12:56
je kunt ook gewoon je gitaar laten refretten met super ultra jumbo frets voor het scallop idee.

ik denk dat een gescallopte hals een beetje het verschil is tussen een gibson fretless wonder en een jackson, maar dan nog weer een stapje verder :)

Dick Wolkendeck
14 november 2005, 15:38
Ik heb mijn strat ook gescallopped (is dat correct NL?). Ik ben ermee begonnen omdat in op mijn charvel model 4 last had van de hiel. De hoge posities zijn wat moeilijk bereikbaar. Een scallop geeft mij de mogelijkheid mijn vingers schuin op de snaar te zetten, opdrukken gaat makkelijker omdat ik dan meer kracht kan zetten. Tegen de snaar aan drukken in plaats van kracht te moeten zetten recht op de hals (is dit nog te volgen? :oops: )

bass blom
14 november 2005, 17:47
wel een onwijs geile foto!

Utreg
14 november 2005, 18:18
wel een onwijs geile foto!

idd :D Het is nu ook mijn wallpaper :lol:

Negative K3 fan
14 november 2005, 18:38
een wallpaper van een foto met zo een lage resolutie?

Utreg
14 november 2005, 18:55
ja, hij is nog gewoon scherp enz.

ieme
14 november 2005, 22:25
en dan te weten dat het model gitaar van BRIAN MAY is!
een scalloped neck speciaal gemaakt voor hem door andrew guyton...