PDA

View Full Version : heeft iemand een schema van de Crowther Hot Cake?



Speeddemon
11 november 2005, 13:43
zie titel. Ben benieuwd hoe complex of simpel dat ding is.

Heb zelf een idee voor een 3 knops 'natuurlijke overdrive', maar dat is een behoorlijk complex iets (85 componenten).

Robbert
11 november 2005, 19:06
:roll:



:-D

Speeddemon
12 november 2005, 19:35
:???:

Speeddemon
12 november 2005, 19:36
:???:

Lucluc
14 november 2005, 19:08
http://www.runoffgroove.com/odie.html

Qua klank zou het zoiets kunnen zijn, afgaande op wat ik heb gehoord op deze site. Ik overweeg deze eens te gaan maken, al overweeg ik de laatste tijd iets te veel effecten die ik nog wil gaan maken. :oops:

Speeddemon
14 november 2005, 21:00
[url]al overweeg ik de laatste tijd iets te veel effecten die ik nog wil gaan maken. :oops:
:lol:
ken 't gevoel ja.

Lucluc
14 november 2005, 22:08
Ik zag het schema van de FA-1 ook nog ergens opduiken...

Wat vind je nou van die Odie?

Enterprice
15 november 2005, 07:42
Ik heb de Odie wel eens eens gebouwd maar dan met 2N5457 Fets, het geluid viel me tegen en was me te schel.
Zal de schakeling eens uit de la halen en dan proberen met J201 Fets, kijken of ik er dan wel een goede sound uit kan halen.

Speeddemon
15 november 2005, 11:35
Ik zag het schema van de FA-1 ook nog ergens opduiken...

Wat vind je nou van die Odie?
afgaande op de soundsamples wel aardig, maar idd beetje fel.

Als ik kijk naar het schema van de Boss OD-3, zit volgens mij het geheim van een natuurlijk klinkende overdrive in 'cascaded gainstages'. Allemaal licht oversturende gainstages die samen een complexere manier van oversturing teweeg brengen...

Mijn doel is dan: maak iets wat op de OD-3 en Hot Cake lijkt, maar als 't effe kan simpeler (OD-3 heeft meer dan 80 componenten).

jack to the bone
15 november 2005, 16:19
Ik ben toevallig ook op zoek naar een schema van de hotcake, maar helaas niets kunnen vinden. Heb wel een keer een hotcake van mn bandmaat opengehad, maar buiten dat ik weet dat het qua onderdelen weinig voorsteld ben ik er niet wijzer van geworden.
Er zit een lekker laagje gesmolten zooi overheen....

het zijn in ieder geval weinig onderdelen.. zeg een stuk of 20 ofso

Ritch
15 november 2005, 16:28
Ik ben toevallig ook op zoek naar een schema van de hotcake, maar helaas niets kunnen vinden. Heb wel een keer een hotcake van mn bandmaat opengehad, maar buiten dat ik weet dat het qua onderdelen weinig voorsteld ben ik er niet wijzer van geworden.
Er zit een lekker laagje gesmolten zooi overheen....

het zijn in ieder geval weinig onderdelen.. zeg een stuk of 20 ofso

Sorry voor off-topic, maar erg originele nickname heb je :D

Lucluc
15 november 2005, 17:21
Er zit een lekker laagje gesmolten zooi overheen....

OCD heeft hetzelfde. Zal wel bang voor inkomstenderving zijn.

Rock&Roll
19 november 2005, 10:07
Ik meen mij te herinneren dat de red snapper niet besproeid is met dat zwarte spul... Is toch ook een goeie overdrive, niet?
Op het eerste gezicht was die ptp ook niet zo heel ingewikkeld.

:cool:

Speeddemon
19 november 2005, 20:49
Ik meen mij te herinneren dat de red snapper niet besproeid is met dat zwarte spul... Is toch ook een goeie overdrive, niet?
Op het eerste gezicht was die ptp ook niet zo heel ingewikkeld.

:cool:
maar een Red Snapper is toch meer een dirty boost dan een goeie stand-alone overdrive, of niet? :???:

Lucluc
19 november 2005, 20:56
Nee, het is een echte overdrive. Onder een booster wordt toch zoiets verstaan als een RC, Micro-amp, etc?

Rock&Roll
21 november 2005, 11:11
Ik dacht toch ook dat de snapper een overdrive was, en nog een goeie ook.
Speedy, mocht je een kloon/verbetering van de red snapper kunnen maken, dan denk ik zeker dat daar geïnteresseerden voor zouden zijn (met mij op stip 1)

:cool:

Dirk_Hendrik
21 november 2005, 11:18
Ik dacht dat de red snapper een "betere versie" van een TS was?


Maak een "betere versie" van een "betere versie"...... :roll:

Rock&Roll
21 november 2005, 13:25
Ik heb gehoord dat de snapper te veel hoog toevoegt, zelfs met de bite knop helemaal toe...Misschien kan de toonregeling van de snapper dus nog verbeterd worden? Anders zie ik ook niet direct een echte verbetering van het pedaal.

Antal
21 november 2005, 17:34
Ik heb gehoord dat de snapper te veel hoog toevoegt, zelfs met de bite knop helemaal toe...Misschien kan de toonregeling van de snapper dus nog verbeterd worden? Anders zie ik ook niet direct een echte verbetering van het pedaal.

Klopt. Ik heb er zelf alleen geen last van (les paul/marshall). Maar ik hoor dat probleem wel vaker. Het is echter een kwestie van 1 condensator aanpassen om het probleem op te lossen hoor.