PDA

View Full Version : Versterker-advies gevraagd



haye
11 november 2005, 12:33
Hoi,
Ik speel blues- en rockmuziek op een strat en ben op zoek naar een goede versterker. Ik zoek er een met een breed geluid, met een clean- en overdrivekanaal maar niet met een overdosis aan effect- en andere mogelijkheden - dat haal ik liever uit een aparte effectbak. Ik moet er een lekker bluesy geluid uit kunnen halen, maar ook flink kunnen scheuren.
Heb nu alleen een klein huis-tuin-en-keuken Marshall 15 W-versterkertje, maar zoek iets waarmee ik in oefenruimte en op kleine podia mee uit de voeten kan. Iemand een goed en redelijk betaalbaar advies?
Dank!

wytz
11 november 2005, 13:50
koch twintone/multitone/studiotone !

spanky_franky
11 november 2005, 15:14
koch twintone/multitone/studiotone !+1

jorrit
11 november 2005, 16:10
pfff die vraag is al zoooooo vaak gesteld.... gebruik ff de search functie, dan zul je voornamelijk op koch uitkomen. brunetti maranello etc...

Satriani
11 november 2005, 16:58
koch twintone/multitone/studiotone !+1

Kvind de multitone nou niet bepaald betaalbaar

gitarist17
11 november 2005, 20:42
fender hot rod deluxe... perhaps...

groeten erice en succes met zoeken

Little Jay
15 november 2005, 21:18
yep, Fender Hot Rod Deluxe (1x12") of Deville (2x12") does the trick. heb zelf de eerder versie, een blues deluxe (de hot rod's overdrive heeft veel meer gain) en die kan alle stijlen aan. 40 watt, maar harder dan je ooit nodig hebt :-). Vol geluid, responsief, aanslag gevoelig. En wat het mooiste is: nu 2e hands goed te krijgen voor een fractie van de prijs van Marshall, Koch, Guyatone etc. De Stones gebruiken 'm tegenwoordig ook!

Ik gebruik zelf een V-Twin pedaal voor de hi-gain sounds, maar de hot rod ook heeft dat niet nodig

Little Jay
15 november 2005, 21:18
yep, Fender Hot Rod Deluxe (1x12") of Deville (2x12") does the trick. heb zelf de eerder versie, een blues deluxe (de hot rod's overdrive heeft veel meer gain) en die kan alle stijlen aan. 40 watt, maar harder dan je ooit nodig hebt :-). Vol geluid, responsief, aanslag gevoelig. En wat het mooiste is: nu 2e hands goed te krijgen voor een fractie van de prijs van Marshall, Koch, Guyatone etc. De Stones gebruiken 'm tegenwoordig ook!

Ik gebruik zelf een V-Twin pedaal voor de hi-gain sounds, maar de hot rod heeft dat niet nodig