PDA

View Full Version : William Leavitīs A modern method for guitar



SBloke
10 november 2005, 23:55
Hoihoi,

Ik ben dat boek maar eens begonnen door te werken maar vat iets niet helemaal..

Het begint al in oefening 4 en komt nog een aantal keren terug met dezelfde noot.
De noot staat op een F. 4e snaar.. dus je zou denken dat je dan op de 3e fret zou moeten zitten... maar er staat een 4tje bij.... terwijl het toch echt geen Fis is... (noten lezen kan ik al langer... 6 jaar klassiek dwarsfluit)

Is het een foutje in het boek? of doe ik echt iets fout hier...

komt terug in oefening 8, weer een 4e positie, maar nu op de 2e snaar (staat een D geschreven) en tot twee keer toe een F geschreven maar een 4e positie....
Heeft iemand hier het boek en kan die mij dit even verhelderen?

taylor
11 november 2005, 11:11
weet niet ,misschien dat stuk in Emin etc staat dat je dus een f# moet pakken in plaats van F?

staat er niks in het begin van stuk van welke toonaard?

veder weet ik eigenlijk ook niet ken dat boek ook niet dus misschien iemand anders een idee?

savecracker85
11 november 2005, 11:24
ik heb het boek er even bij gepakt en denk dat je wat dingen door elkaar haalt.. Die kleine cijferts die naast(!) de noten staan (bij een akkoord in dit geval) geven aan welke vinger je moet gebruiker, dus met die 4 wordt je pink bedoeld ipv de 4de fret..

SBloke
11 november 2005, 13:51
ik heb het boek er even bij gepakt en denk dat je wat dingen door elkaar haalt.. Die kleine cijferts die naast(!) de noten staan (bij een akkoord in dit geval) geven aan welke vinger je moet gebruiker, dus met die 4 wordt je pink bedoeld ipv de 4de fret..


*slaat zelf voor voorhoofd*

is eigenlijk nog logisch ook, dankjewel voor het verlossende antwoord... Ik kon nergens vinden wat ze er nu mee bedoelden maar het klopte telkens met de posities..

:roll:

taylor
12 november 2005, 01:24
jaaa 6 jaar klassiek dwarsfluit pays of :lol:

SBloke
12 november 2005, 14:44
jaaa 6 jaar klassiek dwarsfluit pays of :lol:


Daar hebben de vingers en noten allemaal een vaste plek... en heb je geen accoorden... Verschil moet er zijn he


(ow wat hap ik lekker, ja ik heb trek :D )



Maar ik heb er wel een voordeel van.... ik kan tenminste noten lezen.

waayer
12 november 2005, 22:52
jaaa 6 jaar klassiek dwarsfluit pays of :lol:


Daar hebben de vingers en noten allemaal een vaste plek... en heb je geen accoorden... Verschil moet er zijn he


(ow wat hap ik lekker, ja ik heb trek :D )



Maar ik heb er wel een voordeel van.... ik kan tenminste noten lezen.

Ik speel gitaar en ook bij mij zitten de vingers en noten op dezelfde plek :razz:

Das Schaap
12 november 2005, 23:34
Bij mij niet.

waayer
12 november 2005, 23:49
ach een zak met vingers is weer eens wat anders