PDA

View Full Version : Gibson Custom breuk....wie repareert het best?



love_emo
10 november 2005, 22:21
:-( Yep, een nachtmerrie is begonnen :-(

Mijn Gibson LP Custom is gevallen uit de bus tijdens het uitladen en heeft een lelijke smak gemaakt, op twee plaatsen gebroken. Op de allom bekende 'kop'-plek en hij is ingescheurt in de body. Mijn vraag wie de beste reperateur in NL is...????

Iedereen (die dit ooit is overkomen...) zal begrijpen dat ik mijn gitaar zoveel mogelijk in de oude staat weer wil krijgen!!

Ik hoop van jullie te horen!!

x.

Squier4ever
10 november 2005, 22:24
even contact opnemen met de bekendere bouwers in Nederland, bijv. de Gier, van de Haar en evt Vox Humana, maar die schijnen erg duur te zijn

Orpheo
10 november 2005, 22:34
:-( Yep, een nachtmerrie is begonnen :-(

Mijn Gibson LP Custom is gevallen uit de bus tijdens het uitladen en heeft een lelijke smak gemaakt, op twee plaatsen gebroken. Op de allom bekende 'kop'-plek en hij is ingescheurt in de body. Mijn vraag wie de beste reperateur in NL is...????

Iedereen (die dit ooit is overkomen...) zal begrijpen dat ik mijn gitaar zoveel mogelijk in de oude staat weer wil krijgen!!

Ik hoop van jullie te horen!!

x.

ik vind de beste sjak zwiers. maatje van me had ook ooit een ramp met zijn les paul, de hals was afgebroken. ja, echt afgebroken, rond de 8e fret. sjak had de hals vervangen, (verzekering dekte het goddank) maar de reparatie was zo perfect uitgevoerd, de LP speelt nu nog beter dan vroeger, en klinkt ook HEEL veel beter, en hij was al zo goed. kortom: ff sjak bellen, en op het beste hopen. sterkte!!

Mitch
10 november 2005, 22:35
Ja, heel rot voor je, maar beperk je zoekactie naar de beste bouwer/reparateur gerust tot je provincie of zo, want een gebroken LP-kop is nou niet bepaald iets dat zelden voorkomt en slechts door een enkeling kan worden uitgevoerd.

Orpheo
10 november 2005, 22:35
:-( Yep, een nachtmerrie is begonnen :-(

Mijn Gibson LP Custom is gevallen uit de bus tijdens het uitladen en heeft een lelijke smak gemaakt, op twee plaatsen gebroken. Op de allom bekende 'kop'-plek en hij is ingescheurt in de body. Mijn vraag wie de beste reperateur in NL is...????

Iedereen (die dit ooit is overkomen...) zal begrijpen dat ik mijn gitaar zoveel mogelijk in de oude staat weer wil krijgen!!

Ik hoop van jullie te horen!!

x.

ik vind de beste sjak zwiers. maatje van me had ook ooit een ramp met zijn les paul, de hals was afgebroken. ja, echt afgebroken, rond de 8e fret. sjak had de hals vervangen, (verzekering dekte het goddank) maar de reparatie was zo perfect uitgevoerd, de LP speelt nu nog beter dan vroeger, en klinkt ook HEEL veel beter, en hij was al zo goed. kortom: ff sjak bellen, en op het beste hopen. sterkte!!

ieme
10 november 2005, 22:40
vd haar doet dat niet!

Heins, vox en gier wel!

Drew
10 november 2005, 22:40
Weet niet waar je woont...
In Gelderland is Patrick Koopman een goede bouwer/reparateur.
Die zit in regio Nijmegen, ik heb er zeer goede ervaringen mee.

ieme
10 november 2005, 22:44
trouwens wel onwijs kut voor je

love_emo
10 november 2005, 22:50
trouwens wel onwijs kut voor je

dude, doet pijn!! Geloof me ;)
x.

ieme
10 november 2005, 22:57
trouwens wel onwijs kut voor je

dude, doet pijn!! Geloof me ;)
x.

post es een pic van de breuk, hoe oud is die trouwens?

love_emo
10 november 2005, 23:08
trouwens wel onwijs kut voor je

dude, doet pijn!! Geloof me ;)
x.

post es een pic van de breuk, hoe oud is die trouwens?

Daar zijn de geleerde nog niet overuit...mijn nummer is 3 13**
Reactie van Gibson: 'Het nummersysteem wat voor deze Les Paul Custom gebruikt wordt, is voor een Les Paul Classic, met hetzelfde nummer. Het is waarschijnlijk een fout in het systeem, maar dat ie niet uit 1953 komt (wat de enige andere mogelijkheid zou zijn) staat buiten kijf, dus moet het 1993 zijn. De eerste 3 is verwisseld voor een 7 die er had moeten staan.'

En ik maar denken dat ze alles op orde hadden (en hopen op een '53-er ;) ). Ik zal morgen even een pic posten!

x.

bert k
11 november 2005, 00:15
Ik ken het werk van Sander de Gier in Schiedam. Hij heeft de gebroken kop gerepareerd van een Gibson SG (uit 1962!) van Frits van Mourik, (ook hier op het forum te vinden). Reparatie is vlekkeloos uitgevoerd, redelijk onzichtbaar en prima verlijmd. Als je in de buurt van de Randstad zit is De Gier echt een aanrader. www.degiergitaarbouw.nl
O ja, en hij is echt niet duur.

Ibanez RuleZ
11 november 2005, 00:27
Ik ken het werk van Sander de Gier in Schiedam. Hij heeft de gebroken kop gerepareerd van een Gibson SG (uit 1962!) van Frits van Mourik, (ook hier op het forum te vinden). Reparatie is vlekkeloos uitgevoerd, redelijk onzichtbaar en prima verlijmd. Als je in de buurt van de Randstad zit is De Gier echt een aanrader. www.degiergitaarbouw.nl
O ja, en hij is echt niet duur.

ik heb geen id hoe hij repareert, maar dat hij goedkoop is weet ik idd zeker en toen ik daar was had ik echt wel een goede indruk van m; aardige vent, echt hart voor de gitaren en wat hj daar aan werk had staan zag er echt super uit. dus sander is zeker wel een aanrader

Harrald

vulvasonic
11 november 2005, 00:28
Een vriend van me heeft een identiek gevalletje meegemaakt. HIJ heeft 'm toen door Dick Dijkman laten repareren. En ook in ZIJN geval speelde en klonk de Les Paul beter dan ooit!

Ook al eerder genoemd is Patrick Koopmans. Topvent!
En ik weet dat Tom van http://www.itankala.nl/ ook niet onbekend is met het verschijnsel.


Hoedanook. Het blijft kut.

olaf reijnders
11 november 2005, 02:17
Als je in het noorden woont zou ik bij Rikkers gaan kijken. Heeft al heel veel Gibson halsen gelijmd. Heeft 'ie al veel ervaring mee.

Droffie
11 november 2005, 09:17
Een vriend van me heeft een identiek gevalletje meegemaakt. HIJ heeft 'm toen door Dick Dijkman laten repareren. En ook in ZIJN geval speelde en klonk de Les Paul beter dan ooit!

Ook al eerder genoemd is Patrick Koopmans. Topvent!
En ik weet dat Tom van http://www.itankala.nl/ ook niet onbekend is met het verschijnsel.


Hoedanook. Het blijft kut.

Als ik dat zo hoor zou ik bijna m'n Les Paul van 't dak gooien... :D

Tip: reparateur van NL Muziek is ook een goeie. Heeft veel ervaring met LP..

jpb
11 november 2005, 09:17
:-( Yep, een nachtmerrie is begonnen :-(

Mijn Gibson LP Custom is gevallen uit de bus tijdens het uitladen en heeft een lelijke smak gemaakt, op twee plaatsen gebroken. Op de allom bekende 'kop'-plek en hij is ingescheurt in de body. Mijn vraag wie de beste reperateur in NL is...????

Iedereen (die dit ooit is overkomen...) zal begrijpen dat ik mijn gitaar zoveel mogelijk in de oude staat weer wil krijgen!!

Ik hoop van jullie te horen!!

x.
Klote voor je :-( ....ik hoop dat het mij nooit zal overkomen.
De "beste" bestaat niet en als 'ie zou bestaan weten we niet wie :o want er is nooit een 100 meter gitaarreparatiewedstrijd gehouden. Er zijn overal in Nederland goede reparateurs die dit goed voor jou kunnen doen; een aantal is al genoemd. Nogmaals, waar woon je???

ieme
11 november 2005, 11:57
ik heb de fotos van de breuk gezien, bij de kop een lange breuk en gewoon UIT DE BODY gerukt!

Droffie
11 november 2005, 12:01
ik heb de fotos van de breuk gezien, bij de kop een lange breuk en gewoon UIT DE BODY gerukt!

Jesus Christ! Zat ding niet in een koffer toen die viel?

Pierz
11 november 2005, 12:31
Misschien zat de koffer niet goed dicht? Ik heb het eens gehad met mijn Challenge Les Paul. Tas open gedaan, maar voor ik de gitaar er uit pakte werd ik afgeleid. Even later pak ik de tas op met natuurlijk de rits open en daar kletterde hij op de grond :-?

Er zat een barst tussen toets en hals die ik zelf weer heb kunnen lijmen en gelukkig was het geen dure gitaar. Maargoed, dat was wel een leer-moment.

harrie-beton
11 november 2005, 12:44
love_emo


foto?
keuze al gemaakt wie hem mag maken?

love_emo
11 november 2005, 20:59
Ik kom uit Tilburg. Ik heb iedereen gemaild, prijzen lopen een beetje uiteen. Ik heb een goed gevoel bij Patrick en the String in Amsterdam. Patrick hoor ik ook bij de betere muziekzaken en zijn repley was professioneel.

foto's:
http://www.riversidemusic.net/breuk.jpg
http://www.riversidemusic.net/kop.jpg

Maar Gibson is er nog steeds niet uit, hun verhalen worden steeds vager...
x.

love_emo
11 november 2005, 21:02
ik heb de fotos van de breuk gezien, bij de kop een lange breuk en gewoon UIT DE BODY gerukt!

Jesus Christ! Zat ding niet in een koffer toen die viel?

yep, in de koffer! Nogmaals een smerige val van een meter of anderhalf... De 'halshouder' heeft er voor gezorgd dat ie zo mooi inscheurde. En bedankt! Toch maar een flightcase aanschaffen...
x.

Robbert
11 november 2005, 21:03
Wel tijd voor een nieuw setje snaren hoor :o

love_emo
11 november 2005, 21:06
Wel tijd voor een nieuw setje snaren hoor :o

Laatste show in 013 mijn vingers to the bone kapot gespeeld, hahaha.
Rock!

mayniac
11 november 2005, 21:27
Wel tijd voor een nieuw setje snaren hoor :o

Laatste show in 013 mijn vingers to the bone kapot gespeeld, hahaha.
Rock!

Hehe... jij bent toch de gitarist van Awaiting Seasons?

bluegate
11 november 2005, 23:24
Peer Dellen in Den Haag.

Is officiële reparateur voor Gibson in Nederland.
Weet alleen niet of ie goedkoop is.

Anders Destium
11 november 2005, 23:40
Peer Dellen is een prutser en oud, ik zou mijn gitaar iig niet naar hem toebrengen al past zijn aanpak wel bij het kwaliteitsbeginsel dat Gibson tegenwoordig hanteert LOL.

Orpheo
12 november 2005, 01:39
Peer Dellen is een prutser en oud, ik zou mijn gitaar iig niet naar hem toebrengen al past zijn aanpak wel bij het kwaliteitsbeginsel dat Gibson tegenwoordig hanteert LOL.

helaas... +1. ik ben t helaas met je eens, aangezien hij vroeger heel mooie dingen produceerde.

love_emo
12 november 2005, 08:22
Hehe... jij bent toch de gitarist van Awaiting Seasons?[/quote]

yep!

bluegate
12 november 2005, 09:54
Peer is misschien oud, maar qua kwaliteit zit het volgens mij nog
wel goed.

Aan de muur hangen altijd gitaren die hij aan het bouwen is en
dat ziet er prima uit.
Afgewerkt expemplaren worden in de etalage gezet waar ik regelmatig
even bij ga kijken.

harrie-beton
12 november 2005, 09:55
het ziet er nasty uit. Een bouwer heeft daar een flinke kluif aan.
Daar gaat je kerstbonus...

succes

Stratman70
12 november 2005, 10:38
Ik kom uit Tilburg. x.
Ga in dat geval beslist naar Hans Maust in Breda. Breng 'm naar muziekhandel Sol en via hen wordt hij door Hans vakkundig gerepareerd. Echt, hij is waanzinnig goed. Is ook internationaal bekend en heeft een zeer uitgebreid boek geschreven over Guild gitaren. Die man IS gewoon gitaar!

Hans is Tha Man!!!!!! Echt!!!!!!

Falcon
12 november 2005, 11:48
Klote, ik ken het gevoel :-( .

Zo te zien zijn het wel "nette" breuken en die zijn zeer goed en bijna onzichtbaar te repareren.
Ik heb een zelfde kopbreuk bij mijn Les Paul gehad (ingescheurd en niet helemaal afgebroken) en die is zeer professioneel gemaakt via Nederland Muziek'in Almere. Als je het niet weet zie je het niet. Alleen bij bepaalde lichtinval kun je een dun breuklijntje zien (en dat bij een blankgelakte hals).

De reparatie heeft NM trouwens niet zelf gedaan maar hij is naar een bouwer gebracht. Ik weet alleen niet meer wie, dus dat zou je ze moeten vragen.

O ja, kosten voor reparatie was toen fl 297,50 (guldens dus).

Orpheo
12 november 2005, 12:07
Klote, ik ken het gevoel :-( .

Zo te zien zijn het wel "nette" breuken en die zijn zeer goed en bijna onzichtbaar te repareren.
Ik heb een zelfde kopbreuk bij mijn Les Paul gehad (ingescheurd en niet helemaal afgebroken) en die is zeer professioneel gemaakt via Nederland Muziek'in Almere. Als je het niet weet zie je het niet. Alleen bij bepaalde lichtinval kun je een dun breuklijntje zien (en dat bij een blankgelakte hals).

De reparatie heeft NM trouwens niet zelf gedaan maar hij is naar een bouwer gebracht. Ik weet alleen niet meer wie, dus dat zou je ze moeten vragen.

O ja, kosten voor reparatie was toen fl 297,50 (guldens dus).

mag ik vragen hoe lang geleden dat is? niet om bot of lullig over te komen, maar dan heb ik/wij een idee hoeveel het nu zou kunnen zijn, beetje gokken natuurlijk, rekening houden met prijsstijgingen en loonstijgingen van de afgelopen jaren, vandaar.

jpb
12 november 2005, 12:31
Ik kom uit Tilburg. x.
Ga in dat geval beslist naar Hans Maust in Breda. Breng 'm naar muziekhandel Sol en via hen wordt hij door Hans vakkundig gerepareerd. Echt, hij is waanzinnig goed. Is ook internationaal bekend en heeft een zeer uitgebreid boek geschreven over Guild gitaren. Die man IS gewoon gitaar!

Hans is Tha Man!!!!!! Echt!!!!!!
+1: Goed, betrouwbaar en ervaren. Als er iemand is die heel veel weet en absoluut geen praatjes heeft is Hans het wel :)

Agent_Smith
12 november 2005, 15:01
foto's:
http://www.riversidemusic.net/breuk.jpg
http://www.riversidemusic.net/kop.jpg


Auuww!!! Dat doet pijn! :-(
Die kopbreuk lijkt me geen enkel probleem. Is een nette breuk (sucks anyway hoor). Maar die body-neck joint is een serieuze klus denk ik. Dat zie je toch niet vaak. Wel laten repareren hoor, want dat is-ie altijd waard.
Even uit belangstelling: hou oud is die Custom? (kzag het zo snel niet staan in de thread).

vester86
12 november 2005, 18:27
tering, gecondoleerd man, dat lijkt mij echt het ergste, als ie er zo bij hangt... hoop dat nooit mee te hoeven maken

Falcon
12 november 2005, 23:28
Klote, ik ken het gevoel :-( .

Zo te zien zijn het wel "nette" breuken en die zijn zeer goed en bijna onzichtbaar te repareren.
Ik heb een zelfde kopbreuk bij mijn Les Paul gehad (ingescheurd en niet helemaal afgebroken) en die is zeer professioneel gemaakt via Nederland Muziek'in Almere. Als je het niet weet zie je het niet. Alleen bij bepaalde lichtinval kun je een dun breuklijntje zien (en dat bij een blankgelakte hals).

De reparatie heeft NM trouwens niet zelf gedaan maar hij is naar een bouwer gebracht. Ik weet alleen niet meer wie, dus dat zou je ze moeten vragen.

O ja, kosten voor reparatie was toen fl 297,50 (guldens dus).

mag ik vragen hoe lang geleden dat is? niet om bot of lullig over te komen, maar dan heb ik/wij een idee hoeveel het nu zou kunnen zijn, beetje gokken natuurlijk, rekening houden met prijsstijgingen en loonstijgingen van de afgelopen jaren, vandaar.

Dat was in 2001. Zal nu wel iets duurder zijn.

Orpheo
12 november 2005, 23:40
Klote, ik ken het gevoel :-( .

Zo te zien zijn het wel "nette" breuken en die zijn zeer goed en bijna onzichtbaar te repareren.
Ik heb een zelfde kopbreuk bij mijn Les Paul gehad (ingescheurd en niet helemaal afgebroken) en die is zeer professioneel gemaakt via Nederland Muziek'in Almere. Als je het niet weet zie je het niet. Alleen bij bepaalde lichtinval kun je een dun breuklijntje zien (en dat bij een blankgelakte hals).

De reparatie heeft NM trouwens niet zelf gedaan maar hij is naar een bouwer gebracht. Ik weet alleen niet meer wie, dus dat zou je ze moeten vragen.

O ja, kosten voor reparatie was toen fl 297,50 (guldens dus).

mag ik vragen hoe lang geleden dat is? niet om bot of lullig over te komen, maar dan heb ik/wij een idee hoeveel het nu zou kunnen zijn, beetje gokken natuurlijk, rekening houden met prijsstijgingen en loonstijgingen van de afgelopen jaren, vandaar.

Dat was in 2001. Zal nu wel iets duurder zijn.

ja, 300 euro denk ik :D

maatje van me had een breuk die hier op leek. zelfde headbreuk, en zelfde als bij de body, maar ook nog een breuk in het midden van de hals. zwiers had die gerepareerd, kosten: 1500 euro.

love_emo
13 november 2005, 10:26
Even uit belangstelling: hou oud is die Custom? (kzag het zo snel niet staan in de thread).

Nogmaals, daar zijn de geleerden nog niet over uit. Ik hoop maandag meer te horen van Gibson. Ik denk en verwacht '93, kan '91 zijn. Het nummer geeft '53 aan. Dus werkelijk een soap. Schijnt verwisseld met het nummer van een LP Classic. Wordt vervolgd...

Ik heb me suf gemaild naar gitaarbouwers en sterwinkels (als jukebox) en de prijzen verschillen mega. Van 100 euro tot 275 voor de breuken tot 460 wanneer de hals ook opnieuw gefret moet worden.
Ik ben erg benieuwd naar de breuken van de 1500,- euro gitaar, Orpheo. Zijn daar nog foto's van? Daar kun je een nieuwe gitaar voor kopen ;)

x.

Agent_Smith
13 november 2005, 10:38
Even uit belangstelling: hou oud is die Custom? (kzag het zo snel niet staan in de thread).

Nogmaals, daar zijn de geleerden nog niet over uit. Ik hoop maandag meer te horen van Gibson. Ik denk en verwacht '93, kan '91 zijn. Het nummer geeft '53 aan. Dus werkelijk een soap. Schijnt verwisseld met het nummer van een LP Classic. Wordt vervolgd...

x.

Oja, excuus. Dat had je al verteld idd. :oops:

love_emo
13 november 2005, 10:41
Even uit belangstelling: hou oud is die Custom? (kzag het zo snel niet staan in de thread).

Nogmaals, daar zijn de geleerden nog niet over uit. Ik hoop maandag meer te horen van Gibson. Ik denk en verwacht '93, kan '91 zijn. Het nummer geeft '53 aan. Dus werkelijk een soap. Schijnt verwisseld met het nummer van een LP Classic. Wordt vervolgd...

x.

Oja, excuus. Dat had je al verteld idd. :oops:

Dude, ik hoop dat ik meer duidelijkheid krijg van Gibson. Uit verhalen weet ik dat ze niet zo happig zijn om veel uit de doeken te doen. Maar dat ze hier met een fout te maken hebben is duidelijk! Nogmaal, misschien later meer voor de liefhebbers!!
x.

Agent_Smith
13 november 2005, 15:32
Even uit belangstelling: hou oud is die Custom? (kzag het zo snel niet staan in de thread).

Nogmaals, daar zijn de geleerden nog niet over uit. Ik hoop maandag meer te horen van Gibson. Ik denk en verwacht '93, kan '91 zijn. Het nummer geeft '53 aan. Dus werkelijk een soap. Schijnt verwisseld met het nummer van een LP Classic. Wordt vervolgd...

x.

Oja, excuus. Dat had je al verteld idd. :oops:

Dude, ik hoop dat ik meer duidelijkheid krijg van Gibson. Uit verhalen weet ik dat ze niet zo happig zijn om veel uit de doeken te doen. Maar dat ze hier met een fout te maken hebben is duidelijk! Nogmaal, misschien later meer voor de liefhebbers!!
x.

Nou, ik denk niet dat het een fout is hoor. Ik zie nu dat je s/n 3 13xx is. Ik heb echt meer LPs (toevalligerwijs allemaal customs) met een dergelijk s/n gezien. Het is absoluut een classic-style s/n. Maar volgens mij komen deze customs met een dergelijk nummer uit de customshop. De customshop houdt (of iig hield toendertijd) er een eigen nummering op na.
Hier staat er bijvoorbeeld ook 1:
http://cgi.benl.ebay.be/GIBSON-Les-Paul-57-Custom-Black-Beauty-reissue_W0QQitemZ7365168905QQcategoryZ2384QQrdZ1QQ cmdZViewItem

Kortom: het is volgens mij een '93-er :cool:

love_emo
14 november 2005, 19:32
Nou, ik denk niet dat het een fout is hoor. Ik zie nu dat je s/n 3 13xx is. Ik heb echt meer LPs (toevalligerwijs allemaal customs) met een dergelijk s/n gezien. Het is absoluut een classic-style s/n. Maar volgens mij komen deze customs met een dergelijk nummer uit de customshop. De customshop houdt (of iig hield toendertijd) er een eigen nummering op na.
Hier staat er bijvoorbeeld ook 1:
http://cgi.benl.ebay.be/GIBSON-Les-Paul-57-Custom-Black-Beauty-reissue_W0QQitemZ7365168905QQcategoryZ2384QQrdZ1QQ cmdZViewItem

Kortom: het is volgens mij een '93-er :cool:

Dat zou best eens kunnen, ik heb Gibson gemaild maar daar worden we niet echt wijzer van ;) Ze zijn overtuigd dat de vorige eigenaar het nummer er op heeft geverfd (right!). Toen heb ik je uitleg voorgelegd, maar toen werd het stil...
Die nummering van de ebay-link is precies dezelfde idd!!

ROCK!

Falcon
14 november 2005, 22:48
Klote, ik ken het gevoel :-( .

Zo te zien zijn het wel "nette" breuken en die zijn zeer goed en bijna onzichtbaar te repareren.
Ik heb een zelfde kopbreuk bij mijn Les Paul gehad (ingescheurd en niet helemaal afgebroken) en die is zeer professioneel gemaakt via Nederland Muziek'in Almere. Als je het niet weet zie je het niet. Alleen bij bepaalde lichtinval kun je een dun breuklijntje zien (en dat bij een blankgelakte hals).

De reparatie heeft NM trouwens niet zelf gedaan maar hij is naar een bouwer gebracht. Ik weet alleen niet meer wie, dus dat zou je ze moeten vragen.

O ja, kosten voor reparatie was toen fl 297,50 (guldens dus).

mag ik vragen hoe lang geleden dat is? niet om bot of lullig over te komen, maar dan heb ik/wij een idee hoeveel het nu zou kunnen zijn, beetje gokken natuurlijk, rekening houden met prijsstijgingen en loonstijgingen van de afgelopen jaren, vandaar.

Dat was in 2001. Zal nu wel iets duurder zijn.

ja, 300 euro denk ik :D

maatje van me had een breuk die hier op leek. zelfde headbreuk, en zelfde als bij de body, maar ook nog een breuk in het midden van de hals. zwiers had die gerepareerd, kosten: 1500 euro.

Heeft ie een nieuwe gitaar om de breuken heen gebouwd? :-D

Orpheo
14 november 2005, 22:49
compleet nieuwe hals erin gemaakt. :)

love_emo
15 november 2005, 11:28
Was dat de jouwe?
Foto's??
x.

Raytheman
22 november 2005, 10:45
http://www.timeelect.com/hdstrepair.htm