PDA

View Full Version : Epiphone, richwood, stagg?!??!



mdb
10 november 2005, 20:42
Hoi,

Ben net nieuw op forum en zal maar meteen wat vragen, want zelf heb ik er weinig ervaring mee.

Ik wil een nieuwe gitaar, ik speel al zo'n 3 jaar en heb nu een yamaha pacifica.
Mijn oog is gevallen op de gibson les paul soort van gitaren alleen schrok ik toen ik het prijskaartje zag. Toen heb ik wel veel gehoord van andere merken gitaren die deze namaken alleen weet ik hier totaal niks van af en of het slim is. Zijn die gitaren wel beter dan een pacifica?
Waarom is de een beter dan de ander, en is het het wel waard om een nieuwe te kopen?

(p.s. heb al gekeken onder: "Gitaren onder 250 euro" maar daar werd ik niet veel wijzer van :dontgeti: )

Dank :D,

mdb.

scholier
10 november 2005, 20:47
hmm, ik denk dat je zeker niet voor stagg moet gaan, die zijn zeker kut. Ikzelf heb een richwood bas, en die speelt lekker, maar ik denk zelf dat je beter voor een epiphone, of een 2e hand gibson les paul studio zou gaan, schijnen goede dingen te zijn.

episua
10 november 2005, 20:48
Welkom op het forum.
Wat is je budget?
Stagg zou kan ik je afraden en ik denk vele andere forummers hier ook.
Richwood is natuurlijk erg goed voor dat geld, let op de humbuckers (pickups) zijn gewoon beduidend minder mooi van klank dan die van een Gibson, of zelfs een Epiphone.
Epiphone, zijn meningen over verdeeld maar als je een nieuwe epiphone koopt zit je eigenlijk altijd wel goed. Je krijgt natuurlijk niet een exacte kopie van een gibson, de houtsoorten, precisie en hardware is anders. Epiphone's zijn wel goed.

Hoop dat je er wat aan hebt.

mdb
10 november 2005, 20:52
Ja thanks.

Stagg wordt het dan in ieder geval niet.

Budget heb ik eigenlijk ook niet want tjah, sinterklaas komt er aan en daarmee wil ik een nieuwe vragen. Maar iets duurder kan wel, dan betaal ik zelf nog wat mee (heb namelijk nog een erfenis van ~200 euri liggen).

Bedankt voor de snelle replies !