PDA

View Full Version : Beginnen met SHREDDEN



°plectrum°
10 november 2005, 20:34
Hey,

Ik vroeg me af hoe je eigenlijk begint met shredden, ik heb er helemaal geen ervaring mee en ik zou graag wel wat shred dingen leren voor in solos te gebruiken enzo...

TMKXL
10 november 2005, 20:50
Koop John Petrucci's Rock Discipline, en een metronome.

JER00N
10 november 2005, 22:17
http://www.guitarshredshow.com/ :-D

JER00N
10 november 2005, 22:18
http://www.guitarshredshow.com/ :-D

JER00N
10 november 2005, 22:21
http://www.guitarshredshow.com/ :-D

koella
11 november 2005, 00:05
Er is ook een video van Malmsteen.

En koop een strakke leren broek waarin je kunt zien of je links- of rechtsdragend bent. :-D :-D

Gitaro
11 november 2005, 00:21
Koop John Petrucci's Rock Discipline, en een metronome.

Die vond ik echt helemaal niet behulpzaam.

Maar ik heb dan ook geen discipline. Dood aan john petrucci. Het is zijn schuld dat ik geen discipline heb. Ik vraag me soms ook af hoe ik moet beginnen! En dan ga ik riffen en komt het er weer niet van. Allemaal zijn schuld

°plectrum°
11 november 2005, 08:19
kan je het niet leren zonder een boek te kopen?

Scali
11 november 2005, 11:17
Ik denk het wel.
Snel spelen is niet moeilijk, het is gewoon veel oefenen, en er komt inderdaad discipline bij kijken. Hoever kun jij jezelf pushen om nog sneller en nog zuiverder te spelen?
Als je een beetje logisch nadenkt over hoe je speelt, dan kom je waarschijnlijk vanzelf tot een goede techniek om snel te spelen. Zoals bv: gitaarhals omhoog richten zodat je hand er goed onder kan, waardoor je je niet hoeft te forceren om een bereik van 5 frets te halen op 1 snaar (pols onder de hals, duim erachter).
Toonladders opdelen in reeksen van 3 noten per snaar.
Snaren die je niet speelt, dempen met linker en rechterhand, zodat ze ook geen bijgeluiden geven.
Zowel upstrokes als downstrokes gebruiken.
Etc.
Het ligt redelijk voor de hand allemaal, als je erover nadenkt, lijkt me.

SBloke