PDA

View Full Version : Reverbtank originele Vibroverb



Jeanken
10 november 2005, 19:06
Ik vond bij mijn oom nog de reverbtank van zijn originele Vibroverb, hij had de kast er 'in zijn tijd' vanaf gehaald en daarmee was die tank apart, hij heeft even geleden de amp zelf waar iets mee scheelde meegegeven aan een kennis om eens naar te kijken maar na allerlei afwimpelverhalen van diens zijde blijkt hij plots verdwenen. Deze reverbtank schiet echter over.
Aangezien hij niet weet van wanneer zijn Vibroverb was en die nu weg is zou ik graag weten of ik via de tank zelf kan dateren en of die wat waard is, zoja, wat zou ik er voor kunnen vangen en iemand tips waar ik het kan aanbieden, ik denk dat er maar een heel beperkte markt is voor dit soort dingen, toch als je een beetje de prijs wil krijgen..
Oja, hoe kan ik hem testen? Hij ziet er nog erg goed uit, maar dat wil natuurlijk niets zeggen..

nicoverduin
10 november 2005, 19:24
Ik dacht niet dat er een datering op de tank zelf staat. Met betrekking tot de waarde is dat afhankelijk wat een gek ervoor geeft. Een nieuwe ligt meestal rond de 35-40 euro. Een originele oude kan evt. meer opbrengen. Maar dan heb je een echte vintage liefhebber of een die niet weet wat ie koopt.
Bij zo'n oude veer kunnen wel de veren wat gaan 'uithangen'.
Verkoop:
- ebay, marktplaats etc
Nico

Jeanken
10 november 2005, 19:38
Tsjah, dat is niet erg veel.. Dan hou ik hem geloof ik liever zelf en maak ik er een leuke reverbunit van.
Toch bedankt.

nicoverduin
10 november 2005, 19:46
Tsjah, dat is niet erg veel.. Dan hou ik hem geloof ik liever zelf en maak ik er een leuke reverbunit van.
Toch bedankt.Nou horen we al maanden van allerlei mogelijk aankopen en vragen van bouwprojecten (ik, pleun) maar heb je nu ook foto's? :-D :-D :-D Of is het allemaal niet zover?

Jeanken
11 november 2005, 11:29
Meer dan enkele aankopen mislopen wegens te laat gewoonweg, op ampgebied toch, heb een '57RI Stratje uit de jaren '80 gekocht voor een mooie prijs, en God wat een player.
Maar de Bassman is binnen bij iemand uit de buurt die binnen 2 weken naar Australië vertrekt om 'de puntjes op de i te zetten' bij zijn herstelling/restauratie en zelfbouwprojecten, hij vroeg me of die ooit geretolexed was omdat het schema er niet uitzag als degene die hij uiterlijk zou vermoeden, kom ik bij hem aan een bekijkt hem eens goed, krabt eens aan de tolex en blijkt die ouwe knakker van een oom die zwart geverfd te hebben maar is het een bruintje!
Hij heeft er zelf grote interesse in vanwege de relatieve zeldzaamheid en wil me omdat ik interesse had in een van zijn Super Reverbs (60s volledig op orde gezet) 250EUR korting geven, heel aanlokkelijk natuurlijk, maar die Bassman is een familiestuk, en ik krijg hem van mijn oom omdat ik hem zou laten maken, als ik hem verkoop gaat het natuurlijk naar hem, daarmee weegt de balans stevig door naar houden en een geldschieter zoeken voor die Super (want die is echt Superrrr) om hem te betalen later van een verkochte Gibbie.
Ik heb al een uurtje met die jongen gepraat toen ik hem ging afzetten en ik mag komen als hij hem repareert, hij wil me alles uitleggen, maar vertrekt die dus binnen 2 weken naar Australië wat het contact een jaar wat 'vermoeilijkt'.. Anders had ik even een mooie mentor gehad natuurlijk..
Die Vibroverb is op een laffe, smerige wijze verdwenen, dat was een heel mooi stuk geweest, ondanks de kast, die was zo weer bijgebouwd voor eigen gebruik.