PDA

View Full Version : Dunlop Jimi Hendrix wah ineens een stuk beter gemaakt



Speeddemon
10 november 2005, 19:01
:)

Speeddemon
10 november 2005, 19:08
deze wah is op 3 componenten na exact gelijk aan de Crybaby GBC-95.
Maar deze 3 componenten zorgen ervoor dat ie 'smoother' en rustiger klinkt. Het probleem is alleen dat ze 'm TE smooth hebben gemaakt en bass-heavy.

-eerst TB gemaakt
-volume mod om TB te compenseren
-vocal mod voor Vox achtig karakter

getest. Klinkt beter en meer 'vowel-like', maar nog steeds te bassig.
Toen een sweep-condensator swap (er zat origineel 0.022uF in, daarna 0.01uF), waardoor de wah meer een treble-sweep krijgt.
Nu klonk ie op zich goed, maar te tam en iets te weinig laag.

Daarna een gain/basboost mod gedaan (390 Ohm->330Ohm), en nu is ie HEEL lekker geworden.

(overigens hij is niet van mij, maar voor iemand anders. Mijn eigen wahs blijf ik veel beter vinden (Tech 21 Killerwail, Teese WOF, Colorsound wah)

dano
10 november 2005, 21:17
mm ik heb er ook een, is het moeilijk om te modden en klinkt hij nu beter icm overdrive?

Speeddemon
10 november 2005, 21:36
mm ik heb er ook een, is het moeilijk om te modden en klinkt hij nu beter icm overdrive?
Klinkt zeker beter met overdrive! Dat was ook de vereiste van de eigenaar.
Het modden is niet heel moeilijk. Het irritantste is nog de printplaat loskrijgen.

http://homepage.ntlworld.com/s.castledine/greenfuz/wah.html

AoDf
15 november 2005, 19:37
-eerst TB gemaakt
-volume mod om TB te compenseren
-vocal mod voor Vox achtig karakter

getest. Klinkt beter en meer 'vowel-like', maar nog steeds te bassig.
Toen een sweep-condensator swap (er zat origineel 0.022uF in, daarna 0.01uF), waardoor de wah meer een treble-sweep krijgt.
Nu klonk ie op zich goed, maar te tam en iets te weinig laag.


Voor de sweep-condensator heb ik in mijn GCB-95 een 0.015uF waarde gebruikt. De 0.022 vond ik inderdaad ook iets te bassig, de 0.010 te trebly.

0.015uF is voor mij de ideale waarde.

Welke weerstandswaarde heb je voor de vocal mod gebruikt? 68k?

Speeddemon
16 november 2005, 00:10
68k idd.

Ik kan me voorstellen dat 0.01uF als sweepcap te klein is, maar icm met de gain/bass boost (390 Ohm--->270-330 Ohm) is 't ideaal.