PDA

View Full Version : Mendel bij de Leij - Pachabel canon D Majeur



Bloodline
10 november 2005, 18:03
hey gozers ! ( en dames )

ik was laatst wat aan het prutsen met canon van mozart en
ben benieuwd wat jullie er tot nu to van vinden.

het is nog niet helemaal af :D hier de video:

http://members.chello.nl/j.leijbijde/canond.wmv

Negative K3 fan
10 november 2005, 18:57
leuk...

°plectrum°
10 november 2005, 20:26
ik vind het wel mooi klinken

Scali
10 november 2005, 22:19
Er wordt weer flink neo-klassiek geshred in het pittoreske Heerenveen, zie ik ;)
Deze wordt weer heel aardig.

Oh... even een off-topic opmerking... Ik bedoel er niets racistisch mee... maar jij ziet er niet bepaald blank uit. Je bent van Surinaamse afkomst oid?
Wat me altijd is opgevallen is dat klassiek/shred nogal 'blanke' muzieksoorten zijn. Ik ken naast Tony MacAlpine eigenlijk geen enkele donkere shredder. Ik heb me altijd afgevraagd hoe dat toch komt.
Naar mijn idee spelen donkere muzikanten eerder basgitaar dan gewone gitaar. En ze lijken ook meer een voorkeur te hebben voor jazz en blues. Hooguit rock, maar metal niet. Zit zeker in de genen ofzo :) Blanken spelen wel jazz en blues, maar toch meestal heel anders dan donkere muzikanten.

koella
10 november 2005, 22:38
Klinkt leuk.

twee vragen:

1. Is het een backing track of is het gewoon de complete canon waar je overheen speelt.

2. Wie is dat op die foto rechts :D

Bloodline
10 november 2005, 23:06
Er wordt weer flink neo-klassiek geshred in het pittoreske Heerenveen, zie ik ;)
Deze wordt weer heel aardig.

Oh... even een off-topic opmerking... Ik bedoel er niets racistisch mee... maar jij ziet er niet bepaald blank uit. Je bent van Surinaamse afkomst oid?
Wat me altijd is opgevallen is dat klassiek/shred nogal 'blanke' muzieksoorten zijn. Ik ken naast Tony MacAlpine eigenlijk geen enkele donkere shredder. Ik heb me altijd afgevraagd hoe dat toch komt.
Naar mijn idee spelen donkere muzikanten eerder basgitaar dan gewone gitaar. En ze lijken ook meer een voorkeur te hebben voor jazz en blues. Hooguit rock, maar metal niet. Zit zeker in de genen ofzo :) Blanken spelen wel jazz en blues, maar toch meestal heel anders dan donkere muzikanten.

haha ik vondt het wel grappig toen je zei "je ziet er niet bepaald blank uit" goh nee joh echt :D ! haha ok:

ik ken naast Tony mac. ook geen echte neo klassieke shredder behalve Greg Howe natuurlijk !! dat je zegt dat donkere muzikanten eerder bas spelen is waar ik ie het ook zo vaak. mischien de reden dat ik zoveel va metal houd en shred en zulke dingen kan komen dat ik door mijn vader opgevoed ben ( die dus blank is ) en tjah me pa luister accordeon enzo en me moeder veel rap en Rnb ( die surinaams is ) en omdat accordeon muziek geen enkel kind aanspreek die mentaal gezond is en Rnb en rap enzo wel, denk ik dus dat ik daarom niet van rap enzo houdt, maar van metal meer :D ! dus ik denk dat het voornamelijk aan de opvoeding ligt. als ik alleen door me moeder opgevoed zou zijn denk ik dat ik hier niet zou posten :D.

Bloodline
10 november 2005, 23:08
Er wordt weer flink neo-klassiek geshred in het pittoreske Heerenveen, zie ik ;)
Deze wordt weer heel aardig.

Oh... even een off-topic opmerking... Ik bedoel er niets racistisch mee... maar jij ziet er niet bepaald blank uit. Je bent van Surinaamse afkomst oid?
Wat me altijd is opgevallen is dat klassiek/shred nogal 'blanke' muzieksoorten zijn. Ik ken naast Tony MacAlpine eigenlijk geen enkele donkere shredder. Ik heb me altijd afgevraagd hoe dat toch komt.
Naar mijn idee spelen donkere muzikanten eerder basgitaar dan gewone gitaar. En ze lijken ook meer een voorkeur te hebben voor jazz en blues. Hooguit rock, maar metal niet. Zit zeker in de genen ofzo :) Blanken spelen wel jazz en blues, maar toch meestal heel anders dan donkere muzikanten.

haha ik vondt het wel grappig toen je zei "je ziet er niet bepaald blank uit" goh nee joh echt :D ! haha ok:

ik ken naast Tony mac. ook geen echte neo klassieke shredder behalve Greg Howe natuurlijk !! dat je zegt dat donkere muzikanten eerder bas spelen is waar ik ie het ook zo vaak. mischien de reden dat ik zoveel va metal houd en shred en zulke dingen kan komen dat ik door mijn vader opgevoed ben ( die dus blank is ) en tjah me pa luister accordeon enzo en me moeder veel rap en Rnb ( die surinaams is ) en omdat accordeon muziek geen enkel kind aanspreek die mentaal gezond is en Rnb en rap enzo wel, denk ik dus dat ik daarom niet van rap enzo houdt, maar van metal meer :D ! dus ik denk dat het voornamelijk aan de opvoeding ligt. als ik alleen door me moeder opgevoed zou zijn denk ik dat ik hier niet zou posten :D.

Bloodline
10 november 2005, 23:10
Klinkt leuk.

twee vragen:

1. Is het een backing track of is het gewoon de complete canon waar je overheen speelt.

2. Wie is dat op die foto rechts :D

1: ik ben er bezig mee in guitar po dus wat je hoort is owk van guitarpro ( midi )

2: dat ben ik toen ik nog heeeeeel klein was :D!

Scali
10 november 2005, 23:34
Haha, Greg Howe... die heb ik nog nooit gezien, wist niet dat ie donker was. Maar nu je het zegt... z'n muziek heeft idd ook wel een bepaalde swing erin die zeker niet blank is (hoewel Vai dat ook wel een beetje heeft eigenlijk).
Verder Prince, die is ook een beetje donker, en kan ook een beetje shredden :)
Nou je het zegt... Rap/R&B is nou juist weer een muzieksoort waar je zelden blanken ziet... en de blanken die je ziet, zijn echt een aanfluiting (Vanilla Ice en Eminem? Alsjeblieft zeg :)).
Wat dat betreft doen donkere gitaristen het een stuk beter, MacAlpine, Howe en jou kun je rustig serieus nemen, itt blanke rappers :)

koella
11 november 2005, 00:47
2: dat ben ik toen ik nog heeeeeel klein was :D!

Dat dacht ik al :cool:

VHsologitarist
11 november 2005, 12:01
hey klinkt goed hoor..

:D

heb je dat zelf verzonnen die sweeps hierop??

greetz
Fer

Bloodline
11 november 2005, 13:33
haha jah, beweging is opzich wel simpel :D!

urezna
11 november 2005, 16:20
erg leuk! hebbie nog meer? ;-)

Gitaro
11 november 2005, 17:00
Tof hoor! Ik wou dat ik zo kon spelen. Check Canon Rock van JerryC (http://www.wretch.cc/blog/miau&article_id=2307945) ook eens :D

armageddon
11 november 2005, 17:15
Griebels Bloodline, of Mendel, wat heb jij toch fantastische opnames altijd. Ik ben helemaal fan van die fragmenten van je site.
Hoe lang speel je al gitaar?

Overigens vind ik die gitaar dan weer niet zo heel mooi (understatement), maar dat zal met mijn persoonlijke voorkeur van V's te maken hebben :D

Bl44t44p
11 november 2005, 18:58
Leuk hoor, geinspireerd door Canon Rock van JerryC?

Bloodline
11 november 2005, 20:11
dat zeggen velen, maar eigelijk meer geinspieerd door marcel coenen met anthem

Noid
11 november 2005, 20:36
Klinkt mooi, lekkere sweeps, passen goed in de muziek (alhoewel de backing wel wat hard staat in vergelijking met de gitaar). Ik ben benieuwd hoe het nummer verder wordt.


Ik ken naast Tony MacAlpine eigenlijk geen enkele donkere shredder.

Nou ... ene Vernon Reid (Living Colour) kan ook aardig notenpoepen, tenminste als ie niet te druk is met veel weirde geluidjes te maken op de gitaar.

AlterEgo
11 november 2005, 21:47
Doetut niet :(

Gitaro
11 november 2005, 23:48
Anthem heerst 8)

Thijs G
12 november 2005, 18:14
ik was laatst wat aan het prutsen met canon van mozart

Zoals de titel van dit topic al zei, het origineel is van johann pachabell :)

Gave toon :D Lekker spel. Alleen die metal riff na het begin thema vind ik een beetje overbodig :lol:

Bloodline
12 november 2005, 19:21
ik was laatst wat aan het prutsen met canon van mozart

Zoals de titel van dit topic al zei, het origineel is van johann pachabell :)

Gave toon :D Lekker spel. Alleen die metal riff na het begin thema vind ik een beetje overbodig :lol:

haha achjah das mijn metal geval :P!

tot morgen btw ! zal een leuke dag worden