PDA

View Full Version : Welk effect wordt hier gebruikt?



Shifty
10 november 2005, 14:53
Ik hoorde gister dit nummer... wat een gave sound! Ontzettend laag gestemd met een vette fuzz/distortion (??) eroverheen... leuk :P

Weet iemand welk effect hier wordt gebruikt? Klinkt niet als een overdrive/distortion van een amp...

Hier een sound sample Begin Everlasting Gaze - Smashing Pumpkins (http://www.explicit-quotes.com/muziek/begin_everlasting_gaze.mp3)

Alvast bedankt voor jullie input :wink:

idno
10 november 2005, 14:55
zal wel een big muff zijn.
billy corgan gebruikt die op zo ongeveer elk pumpkins album, behalve adore

Bl44t44p
10 november 2005, 17:08
Misschien een Fuzz Factory?

Random_hero
10 november 2005, 18:09
Je kan het iig wel met een fuzzfactory.
Maar het klinkt idd als een big muff + eq

Fuhgawz
10 november 2005, 18:26
Op dat album stemt hij ook naar C geloof ik. Dit is iig een hele duchtige fuzz! Misschien dat deze site kan helpen: http://www.spfc.org/band/equipment.html

AlterEgo
10 november 2005, 19:00
Ik neem aan dat het een Big Muff is en een Gibson Les Paul Junior (heb aantal fimpjes waar hij dit nummer speelt met die gibson). Smashing Pumpkins zijn trouwens echt geweldig, maar liefst de Siamese Dream en Mellon Collie periode..

idno
10 november 2005, 19:05
Smashing Pumpkins zijn trouwens echt geweldig, maar liefst de Siamese Dream en Mellon Collie periode..

+ heel veel
smashing pumpkins zijn echt onwijs, echt goed hoe ze elk album weer een geheel andere sound hebben, maar het toch als de pumpkins blijft klinken

Robbert
10 november 2005, 20:17
Pumpkins laatste optreden live gezien in Ahoy, enige optreden in Nederland van Zwan gezien en een maand of wat geleden Billy Corgan gezien. Ik kan zijn muziek wel waarderen, jammer dat zijn stem live niet helemaal zuiver is :D

Anyway. Het verhaal gaat dat voor sommige gitaarstukken een track of 50 gebruikt is in de studio. Dus om dat geluid 1-2-3 te reproduceren, knappe jongen :razz:

De Big muff staat mij ook bij als graag gebruikt pedaal, of eigenlijk de Creamy dreamer, een opgevoerde clone van de Big muff. Best prijzig overigens, want niet meer gemaakt geloof ik.

Shifty
10 november 2005, 20:45
Opgevoerde Big Muff... klinkt goed!

Ik vind dit echt een waanzinnige goede sound. Die toonhoogte + die fuzz/distortion komen samen echt goed tot z'n recht...

Ik zit nog steeds te twijfelen tussen sparen voor een Fuzz Factory of een Big Muff halen... Misschien toch maar beide op 't pedalboard? :razz:

phx
10 november 2005, 21:34
[quote="Robbert"]Het verhaal gaat dat voor sommige gitaarstukken een track of 50 gebruikt is in de studio. Dus om dat geluid 1-2-3 te reproduceren, knappe jongen :razz:
quote]

idd dat klopt, luister maar eens naar de gitaarsolo tijdens het nummer Cherub Rock, is meer dan 1 keer ingespeeld (dus je hoort meerdere Billy solo's door elkaar heen), omdat je een solo nooit precies nauwkeurig na kan spelen klinken die solo's vetter dan met 1 gitaar.

Solo van Everlasting Gaze is een big muff pie, ten minste daar speelt hij dit nummer life mee. Ik w8 nog steeds tot de SP weer bij elkaar komt, net zoals ik vandaag weer verenigd ben met oude bandleden (en een nieuwe band ga beginnen).

Mitch
10 november 2005, 22:56
Wat een ongelofelijk suf-geproduceerd geluid zeg :lol:
Dit haal je echt nooit uit een pedaal, is inderdaad intensief studiowerk.

idno
11 november 2005, 12:58
bij zo ongeveer elk album tegenwoordig wordt er wel gedubt. ik heb eens een interview met de gitarist van Linkin Park gelezen over zijn geluid op Hybrid Theory.
Dat zijn dus vier gitaarpartijen. twee met panning links en twee met panning rechts. vind je het gek dat een band met een gitarist op het album toch nog onwijs vet klinkt