PDA

View Full Version : Hulp bij koop deze Stratocaster !



liq
10 november 2005, 13:27
Goedendag,

Als jullie er weinig op aan te merken hebben koop ik vanavond deze stratocaster.

even een quote van de man waarvan ik m ga kopen

"Fender stratocaster staat op de head maar volgens mij is er een decal op
geplakt
the coins/elementen blijken wel van fender te zijn volgens een kenner
de hals en de body zijn niet te herkennen van herkomst.
hij is namelijk al enkele jaren oud ergens jaren tachtig
en gemaakt door een zelfbouwer"

Hier heb ik wat plaatjes van de strat, kijk goed naar de hals ik zie daar een beetje zwarte plekken :???:


http://www.geocities.com/arjanbunt/fender1.JPG
http://www.geocities.com/arjanbunt/fender3.JPG

Weten jullie of deze nog er goed uitziet, ik ga m sowieso proberen kwa geluid enzo...

Meneer wil er € 200,- voor hebben incl. koffer.

Alvast Bedankt !!!

ieme
10 november 2005, 13:33
das geen fender!

Droffie
10 november 2005, 13:38
100% geen Fender.

die headstock klopt van geen kant qua afmeting. Het probleem is dat je niet weet wat je koopt. zo te zien zijn de toetsen behoorlijk versleten. Hoe is het fretwerk?

Mijn tip: als je toch geen geen Fender koopt, ga voor een London City Strat. Dat weet je praktisch zeker dat je prijs/kwaliteit verhouding wel goed zit. En ze klinken gewoon goed.

Succes verder...

Bobbel
10 november 2005, 13:38
lol...

maaruh het is denk ik moeilijk voor ons om dit te beoordelen... maar zoals ieme als zei het is geen fender... en die hals ziet er al aardig gebruikt uit... ik zou je geld bewaren...

d'oh
10 november 2005, 13:41
je kan het ook zo zien aan de headstock ,want die bestaat uit twee delen, net als bij squier

Dirk W
10 november 2005, 13:42
Zie die sunburst, das ook duidelijk niet in de fabriek gedaan.

d'oh
10 november 2005, 13:53
Die sunburst lijkt wat op de sunburst op de stagg's en jim harley's

ik zou niet voor die gitaar gaan wat een wannabe strat

ieme
10 november 2005, 13:57
idd gewoon je geld houden, zoiets vind je ook voor 50 euro!

Negative K3 fan
10 november 2005, 14:20
tja inclusief koffer zou je het wel kunnen overwegen om hem eens uit te proberen. als het fretwerk etc nog goed is heb je gewoon een goedkope gitaar, met fender elementen een een flame maple nek :)

Kaboemba
10 november 2005, 14:32
Knap dat iedereen ziet dat het geen fender is, maar daar was de topic strater ook al achter.
Ook knap dat je meteen kan zien dat je beter een LC strat kan kopen, dat is natuurlijk onzin, ik zou duizend keer liever een 2ehands strat kopen die okee is dan een nieuwe lowbudget ding. Aangezien die oude gewoon goed is als hij goed is, met andere woorden een 2ehndas van 5 of meer jaren oud blijft zoals die is en dat kan je van een nieuwe lowbudget niet zeggen.

Zolas Negk3fan al zegt hij heb een flame maple neck en als het verhaal klopt fender elementen, is hij verder okee (alles recht, knoppen okee enz enz) dan is een vraagprijs van 200 euro incl koffer niet eens verkeerd, lul er 50 euro vanaf en het is best okee.

Kaboemba
10 november 2005, 14:33
idd gewoon je geld houden, zoiets vind je ook voor 50 euro!

Laat ze nu zien, NUUUUUUUUUU

olaf reijnders
10 november 2005, 14:33
De manier hoe de sunburst gespoten is zegt dat de body niet massief is. Aan de afschuining voor je arm zie je dat deze helemaal zwart is gespoten. Dit is om de niet massieve hout (multiplex?) te verhullen. Overigens maakte Ibanez in de 70er jaren 7ender kopieen met dezelfde kenmerken en die hadden een mahonie body met een laminaat van berkenhout. Maar een Ibanez is het zeker niet.

Ik zou 'm lekker links laten liggen.

Anavrin
10 november 2005, 14:43
zegt de verkoper... Voor hetzelfde geld is het een Dreamotion (of een ander prutmerk), waar een nieuwe decal op geplakt is:
http://members.home.nl/100procentmafkees/IMAG0467.JPG

Let niet op de humbucker in de middenpos. Die heb ik er zelf ingezet.

Hier heb ik 11 jaar geleden 200 GULDEN voor betaald, dus stel dat ie je wil naaien, dan geef jij 200 euro voor een gitaar van 200 Gulden...

Raytheman
10 november 2005, 15:22
In eerste instantie liet de verkoper in het midden of het al dan niet een Fender zou zijn. Daar het overduidelijk niet zo is zegt hij maar dat de decal er misschien later opgeplakt is ( door wie dan? want het los kopen van decals is eigenlijk pas korte tijd makkelijk-in de 80er jaren in ieder geval zo goed als onmogelijk)
Dit is een overduidelijk geval van oplichting in mijn optiek; 200 euro (440 guldens!!) is écht veel te veel geld. Zou er nog geen 25 voor geven..

Superhero
10 november 2005, 15:26
Hij is door een of ander gozer zelf gebouwd.. hoe kan het dan een fender zijn?? Maar niet doen, kvertrouwe et niet zo.

olaf reijnders
10 november 2005, 15:37
Het feit dat het waarschijnlijk multiplex is, maakt die prijs van 200 Euro veel te hoog.

Tupelo
10 november 2005, 15:40
Gewoon proberen en kijken of je er 200 voor over hebt. Vraag/kijk even of je hem mag openschroeven kun je meteen checken of het elementenverhaal klopt & als het mee zit zie je of het multiplex of echt hout is.

dejohan
10 november 2005, 16:15
idd gewoon je geld houden, zoiets vind je ook voor 50 euro!

Laat ze nu zien, NUUUUUUUUUU


Met alle respect, maar kan je je berichtjes niet wat beleefder formuleren?

BartL
10 november 2005, 16:16
Ik heb hem ook gemaild...lijkt me geen geweldig ding (van dichtbij)

BartL
10 november 2005, 16:18
dan is een vraagprijs van 200 euro incl koffer niet eens verkeerd, lul er 50 euro vanaf en het is best okee.
Tuurlijk joh...je krijgt zomaar bij iedereen 25% van de prijs af :-?

Maargoed. Dan zou ik inderdaad liever voor een Richwood Tele gaan ofzo :)

ddx1975
10 november 2005, 16:27
ik had ook op de advert gereageerd
hij zij dat het wel een fakey was maar dat deze gitaar al 20 jaar oud is
ik vroeg of hij me kon vertellen of er stempels in zaten
zijn reactie was......... nee
groetjes

Ibanez RuleZ
10 november 2005, 18:43
kijk eens naar die hals... dat is wel een flame maple hals. het is fishy dat er geen stempel in staat, maar als een bouwer flame maple heeft gebruikt, heeft hij bewust een duurdere houtsoort genomen, dus is het geen slechte neck... denk ik

tenzij het een fotoflame is natuurlijk

Harrald

olaf reijnders
10 november 2005, 18:46
Nog nooit een neck gezien met fotoflame afwerking.

Kaboemba
11 november 2005, 08:50
dan is een vraagprijs van 200 euro incl koffer niet eens verkeerd, lul er 50 euro vanaf en het is best okee.
Tuurlijk joh...je krijgt zomaar bij iedereen 25% van de prijs af :-?

Maargoed. Dan zou ik inderdaad liever voor een Richwood Tele gaan ofzo :)

25% is het minimale wat er bij mij van de prijs af moet en als de verkoper nogal onzeker is over zijn produkt dan lukt dat echt wel in 8 van de 10 gevallen, weet jij wel hoe moeilijk het op het moment is om je spullen te verkopen ?
Zelf in de winkel moet er minimaal 10/15%vanaf kunnen, probeer het is.

Dick Wolkendeck
11 november 2005, 09:07
En? Heb je hem nog geprobeerd? Ben wel benieuwd. Los van alle commentaren: hij zou zomaar per ongeluk goed kunnen klinken. Dus???

BartL
11 november 2005, 10:15
25% is het minimale wat er bij mij van de prijs af moet
Beetje vreemd...vind ik. Dus al zijn vraagprijs hoger was geweest zou je hem wel voor 200 will hebben. Volgens mij is het o.a. hierdoor dat er 2dehands nog maar zo weinig verkocht wordt. Je zet een fatsoenlijke prijs en dan denkt iedereen: "Och, daar krijgen we nog wel 1/4 vanaf." Waardoor iedereen een hogere prijs gaat vragen...etc. etc.


weet jij wel hoe moeilijk het op het moment is om je spullen te verkopen ?
Dat hangt helemaal van het product af wat je weg doet. Bij zo een onbekende gitaar waar nietmand de afkomst van weet is het nogal logisch dat die moeilijk weggaat.


Zelf in de winkel moet er minimaal 10/15%vanaf kunnen, probeer het is.
Dit durf ik zelf eigenlijk nooit te proberen :oops: :oops: Toch echt maar eens doen denk ik.

harrie-beton
11 november 2005, 10:20
meneer de topicstarter,

don't do it


Deze versleten hals lijkt me ellende, herfretten / schoonmaken / nieuwe hals en je bent 150 euro verder.
Dan de rest.. Voor 200 is er beter te vinden. Staar je niet zo blind op Fender. Er zijn slechte Fenders en goede Fenders.

Kaboemba
11 november 2005, 11:29
25% is het minimale wat er bij mij van de prijs af moet
Beetje vreemd...vind ik. Dus al zijn vraagprijs hoger was geweest zou je hem wel voor 200 will hebben. Volgens mij is het o.a. hierdoor dat er 2dehands nog maar zo weinig verkocht wordt. Je zet een fatsoenlijke prijs en dan denkt iedereen: "Och, daar krijgen we nog wel 1/4 vanaf." Waardoor iedereen een hogere prijs gaat vragen...etc. etc.


weet jij wel hoe moeilijk het op het moment is om je spullen te verkopen ?
Dat hangt helemaal van het product af wat je weg doet. Bij zo een onbekende gitaar waar nietmand de afkomst van weet is het nogal logisch dat die moeilijk weggaat.


Zelf in de winkel moet er minimaal 10/15%vanaf kunnen, probeer het is.
Dit durf ik zelf eigenlijk nooit te proberen :oops: :oops: Toch echt maar eens doen denk ik.

Nee tuurlijk bepaal je wel eerst wat iets waard is en pas dan bepaal je zelf wat je er voor wil geven, dus wat eraf gaat in procenten verschilt nog wel is. Ik wilde hiermee alleen maar aangeven dat een vraagprijs dus een prijs waar je over kan handelen en vaak gaat dat prima.
Mankeren er kleine dingen aan een gitaar, schakelaartjes dat soort spul dan kan je dat best ter sprake brengen en de kosten van de vraagprijs afhandelen.

Brutale mensen hebben de halve wereld is niet voor niets een gezegde dus ik zou zeggen probeer er maar is wat af te pingelen in de winkel. Het lukt bijna altijd. En als je er niks kan af pingelen dan kan je er vaak wel wat bij regelen (extra setjes snaren of andere dingen bij een gitaar tot aan een koffer aan toe).

liq
11 november 2005, 11:56
Ik heb bert om een slotje gevraagd.

@TS sorry, ik hoop dat je toch voldoende tips een aanwijzingen kreeg waar je wat aan had.

Ja ik heb genoeg tips gehad, ik ben uiteindelijk niet naar de beste man toegegaan was tenslotte ook 90 km rijden.

Ik ga op zoek naar een mooie u.s.a. fender in het wit, en spaar wel tot ik hem kan kopen :D

Kaboemba gaf btw gewoon een goede reactie op mensen die wel heel snel te oordelen hebben, en wil geen bitchfight of whatever op een forum.

Maar alvast bedankt iedereen!