PDA

View Full Version : acoustische gitaar --> nickel snaren van d'addario



elie
10 november 2005, 09:56
kan ik nickel snaren op een acoustische gitaar spannen want ik heb ergens gelezen dat dat een slechte klank geeft

piezo
10 november 2005, 11:31
Ik heb een dreadnaught die standaard bespannen is met nickelwound snaren. Oorspronkelijk omdat ik er een klankgat humbucker in had, maar daarna is het zo gebleven omdat ze qua klank goed pasten bij de betreffende gitaar en het een contrast geeft met mijn andere staalsnarige akoestische die wel met brons bespannen is.
Nickelwounds geven een meer middelige klank. Tenzij je voor jouw geluid nieuwe snaren nodig hebt bieden ze bovendien het voordeel dat hun klank na de eerste dagen veel minder verloopt dan die van brons of fosforbrons, die meer beinvloed worden door corrosie.
En waarom zou je het niet gewoon proberen?

elie
10 november 2005, 16:45
bedankt voor je reactie ik heb naar mijn gitaarboer geweest en daar vond ik toch bronzen snaren in de 5EUR bak van het merk DARCO heb ze gelijk meegenomen

M.A.W ik heb er toch geen nickels opgelegd

Janne
10 november 2005, 17:18
Hoi elie,

Als die darco snaren je bevallen, je kan ze online bestellen bij lordofthestrings.nl voor 2,90 (ik gebruik ze zelf ook).

elie
10 november 2005, 17:47
bedankt, maar ik woon in Belgie dus met verzendingskosten erbij zal dat wel wat duurder zijn

Janne
11 november 2005, 12:42
In Nederland verzenden ze alles boven de 25 euro gratis, ik weet niet of dat voor België ook geldt.