PDA

View Full Version : Goedkope/goede wahwah



Willemjan13
10 november 2005, 07:13
hallo ik zoek een goedkope en ook goede wahwah het liefst met zo´n terugveer mechanisme. welke raden jullie mij aan?
ik heb al op dit forum gezocht maar kon nog niet echt een goed topic vinden van wat ik zoek. mijn budget ligt bij 70 euro. het hoeft natuurlijk niet de top te wezen want ik ben nog maar een beginner.

ik heb zelf ook al wat zitten zoeken en heb een behringer wahwah gevonden voor € 39, heeft iemand hier ook ervaring mee ?

armageddon
10 november 2005, 12:04
Nja, die Hellbaby van Behringer ken ik niet, maar die goedkope Behringer zooi is óf wel aardig óf complete rotzooi. Misschien moet je even in het Behringer Stompbox topic vragen over die wah.

Voor die prijsklasse: Ik heb een Dunlop Crybaby GCB95 gekocht voor €55 op Marktplaats.nl. Alom gerespecteerde wah, dus daar kan je mee uit de voeten. Overigens snap ik niet wat je bedoelt met een terugveermechanisme?

Willemjan13
10 november 2005, 12:27
met dat terugveer systeem bedoel ik dat als je hem intrapt dat hij dan weer naar de beginpositie terugveert.

Dirk_Hendrik
10 november 2005, 12:34
Grappig dat hier geregeld wordt gesproken over wahs met een veermechanisme. Uit eigen ervaring heb ik nog nooit met een wah met zo'n mechanisme gespeeld, kan me nier herinneren er ooit één te hebben gezien en heb er ook nooit behoefte aangehad. Integendeel, ik zou me heftig irriteren als ik m'n wah niet in een bepaalde stand kan laten staan.

Willemjan13
10 november 2005, 12:36
het lijkt mij juist handig ik had een par maanden geleden een wah op mijn multieffect maar die heb ik verkocht en die wah had geen veer en dat vond ik wel iritant.
ik meende dat die behringer ook een veermechanisme heeft.

guvnor
10 november 2005, 13:17
Hebben die George Dennis wahs ook niet dat systeem? Lijken mij grotendeels gekopieerd van de Morleys en zijn niet duur.
Heb volgens mij een GD-30 in een advertentie gezien deze week.

Persoonlijk zou ook niet zo'n veer willen. Ik laat ook wel eens de wah in een bepaalde stand staan...