PDA

View Full Version : mesa boogie recording pre-amp



bobby
9 november 2005, 21:47
http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Rectifier_Series/RectoPreAmps/RectoPreAmp.html

MP3:

http://home.online.no/~mstra/rectifier.mp3


Iemand hier ervaring mee? lijkt mij een prachtig apparaat in plaats van een POD XT.. die klinkt toch wel wat minder...

Ze zijn te koop hier in nederland.. maar al snel voor 1700/1800 euro en niet minder.. zelfde in duitsland.. :( terwijl ze in amerika voor 999 dollar over de toonbank gaan.. scheelt wel even..

BartL
9 november 2005, 21:50
'k wordt niet echt heel vrolijk van het geluid eerlijk gezegd. Maar het kan ook zijn dat ik gewoon niet weet hoe een vette metalsound moet klinken :razz:

Aad-d-h-d
10 november 2005, 12:35
Sorry maar ik vind dat MP3'tje bagger klinken...

AART
10 november 2005, 15:13
ik vind het wel wat hebben.

armageddon
10 november 2005, 16:15
Hmm, ik denk dat het gewoon niet helemaal goed afgesteld is. De achterliggende tone is echt wel beter dan uit een niet-buizenbak. Al moet ik zeggen dat mensen met de PodXT en GuitarRig ook wel hele mooie dingen kunnen maken.

Maar ik denk dat als je een beetje kut met die recording preamp (zo te zien is ie aardig tweakable), dat je er wel handige sounds uit kan krijgen).

Nocki
11 november 2005, 12:43
De recto/recording preamp van mesa klinkt wel heel goed moet ik zeggen. heb m toen hij net uit was op de music messe gehoord en dat klonk echt niet verkeerd. veel beter dan hier het mp3tje. maar toch blijf je veel betalen voor mesa en als je niet aan mesa gewend bent krijg je op een uur of 2 testen ok niet het juiste geluid eruit. ik heb mn mark Iv nu wel al een jaar of 2 maar nog hoor ik nieuwe geluiden als ik draai!

dat zal met de recto ook zo zijn... je moet ook niet het doel vergeten van die amps... recording preamp.

Nocki

Rewind
11 november 2005, 21:41
... je moet ook niet het doel vergeten van die amps... recording preamp.


Hoezo dit? zou je deze versterker niet met een willekeurige eindtrap live kunnen gebruiken? Zodat je het geluid van een mesa-pre kan combineren met een eintrap met een ander geluid of een lager wattage?

AART
11 november 2005, 22:41
... je moet ook niet het doel vergeten van die amps... recording preamp.


Hoezo dit? zou je deze versterker niet met een willekeurige eindtrap live kunnen gebruiken? Zodat je het geluid van een mesa-pre kan combineren met een eintrap met een ander geluid of een lager wattage?

kan prima, maar hij heeft nog wat extra functies die in de studio handig zijn.

Nocki
12 november 2005, 08:22
Tuurlij kan je hem live gebruiken maar het is en ontwerp voor in de studio. net als de boogie studio sereis zijn dat ok amps waar je live geen ruk aan hebt. je moet voor clean en overdrive steeds je amp afstellen... niet 2 aparte kanalen...is tie gewoon niet voor gemaakt. de recording preamp is daar gelukkig beter in!

Bins
12 november 2005, 10:19
Ik vind die mp3 best vet. Voor deze stijl is het een prima sound, maar je hebt hier imo geen dure mesa pre-amp voor nodig. Ik heb clips gehoord van een pod xt die ook zo klonken, misschien nog wel beter.
Doe voor de gein eens een search op Harmony-Central naar een gast die Zorram/Zorran ofzo heet. Die maakt echt hele brute shit met de pod.

Dude
12 november 2005, 11:48
kuch kuch koch studiotone kuch kuch



:cool:


(die kan dat ook.... mesa is een rippoff !! koch was eerst :wink: )

Bins
12 november 2005, 12:09
Krijg je daar zo'n heavy sound uit? Dat zou ik wel indrukwekkend vinden. (Dit klinkt sarcastisch, maar is serieus bedoeld)

Rewind
13 november 2005, 14:44
Tuurlij kan je hem live gebruiken maar het is en ontwerp voor in de studio. net als de boogie studio sereis zijn dat ok amps waar je live geen ruk aan hebt. je moet voor clean en overdrive steeds je amp afstellen... niet 2 aparte kanalen...is tie gewoon niet voor gemaakt. de recording preamp is daar gelukkig beter in!

kan je me vertellen wat dan het precieze verschil is tussen bijvoorbeeld deze rectifier recording pre, en een live pre-amp, of bijvoorbeeld de voortrap van een dual rectifier ofzo?

Iceman
14 november 2005, 00:04
Verschil tussen een voortrap van een Rectifier en de Recording Preamp is er eigenlijk niet. Alleen heeft de Rec Preamp nog een "recording out" aan de achterkant waarmee je rechtstreeks in de tafel op zou kunnen nemen.

Rewind
14 november 2005, 00:06
hmm, best interessant eigenlijk :)

jammer dat het iig een stuk boven mijn buget ligt, maar zo'n soort idee zou voor mij iig wel goed werken.

armageddon
14 november 2005, 08:47
Volgens mij is de Mesa/Boogie wel erg hoog kwa prijs. Dan kan je beter een Sansamp (ja, ik ben er gek op) of een andere buizenamp kopen met een Palmer Speakersim (Junction, is iets van €89 en werkt precies zo).

Ik weet bijna wel zeker dat die Mesa beter is, maar of je nou echt veel minder heb voor een lagere prijs....

Ibanez RuleZ
14 november 2005, 10:34
ik ben zelf niet zo van die gesimuleerde directe output. ik heb dr ook een op mn quad zitten (natuurlijk zal die wel ietsje minder zijn dan die van de recto), maar je mist naar mijn bescheiden mening gewoon 2 stukken in je geluid: je eindversterker en de kleuring van de speakerkast, die voor mij een onmisbaar deel zijn van mijn geluid.

als preamp, ik geloof dat John Petrucci dr een versie van heeft gebruikt voor het touren met de 6DOIT tour en dat klonk best vet bij the glass prison.

Harrald

thomas_houdini
16 november 2005, 01:01
heb zo'n preamp,
moet zeggen, hij mist gain-power voor harde muziek!
vind het een uitstekende rock-versterker, maar voor high-gain toestanden mist hij wat.
clean is fantastisch mooi.
wel: ik speel hem door een marshall 9200
als je hem door een simul-class jaagt, schijnt het dat je hetzelfde circuit bekomt als een dual rectifier...met idem sound..heb dit nog niet kunnen testen...

thomas

Rewind
16 november 2005, 01:33
interessant!
Heb je 'm wel eens vergeleken met de gain-power van een gewone rectifier?

Geronimo
16 november 2005, 14:04
Ik vind het wel vet klinken die sample. Doe mij d'r maar een!
Ik moet wel zeggen die drums klinken er vet ook die verhullen een hoop natuurlijk.

En ik weet niet of de eindtrap wat uitmaakt, het enige aparte aan de "echte" recto-eindtrap is dat ie in "red" mode geen feedback heeft, waardoor het allemaal wat heftiger klinkt. Maar je krijgt er niet meer scheur door ofzo.

(Jaa misschien wel een soort van, zonder feedback gaat de eindtrap wel eerder vervormen, maar dan moet ie wel loeihard staan, dus ja misschien ook wel dammed ik weet het ook niet ook zit ik mezelf weer tegen te spreken godver. Probeer het maar gewoon. Wel hard zetten dan)

thomas_houdini
18 november 2005, 10:47
heb hem zeker vergeleken want heb me een dual rectifier gekocht omdat ik de gain wat onvoldoende vond..
er is duidelijk een verschil!
we hebben met mijn band opnames gedaan...
heb alles opnieuw mogen/moeten inspelen met de dual rec...manman wat een verschil.
de dual blaast heel het spel weg!!!

heb het al gezegd...de pre-amp is een echte rockversterker..
en kan dus inderdaad niet met zekerheid zeggen of er effectief meer gain bijkomt als je hem door simul-class speelt, want nog nooit geprobeerd..

thomas

Rewind
18 november 2005, 12:49
wat voor muziek speel jij met die dual rectifier waarvoor de rec preamp te weinig gain had? En tot hoe ver zou die preamp het redden qua gain (muziek stijl)?

thomas_houdini
18 november 2005, 22:46
wij spelen hardcore-metal- toestanden

preamp is voor rock...weet niet goed wat groepen erop te zetten:
foo fighters, QOUTSA;
sommige grunge toestanden misschien
of old-school hardcore/punk.

zeker geen slechte amp hé!
dit is ook maar volgens mijn gevoel..voor de duidelijkheid!

thomas

Rewind
18 november 2005, 22:49
Dubbel na edit, zie volgende post

Rewind
18 november 2005, 22:49
Ok, nou iig hartelijk bedankt voor je omschrijving!

Ik begin hier nu eigenlijk best te gassen op zo'n pre-amp. En jah, ik ben toch niet zo'n gain-monster:P

Nu maar sparen... en moet ook nog een nieuwe gitaar :(

Nog andere mensen met nuttige info?

Nocki
18 november 2005, 22:55
Over de Recto preamp kan ik niet meer zeggen dan ik al gedaan heb. wel kan ik zeggen (ja daar komt ie weer met zn oude mark IV) dat de instellingen van mn mark IV eindtrap het geluid erg veranderen. pentode of triode. simul class of class a maakt heel veel uit voor het uiteindelijke geluid!

NOcki

thomas_houdini
18 november 2005, 23:55
wel rewind,

je mag het altijd eens uitproberen...ik doe hem wel nog niet weg..
ik woon ergens in belgië :P (deinze)

thomas

Rewind
19 november 2005, 15:30
Haha dat is wel een eind fietsten! :P Ik woon in Rijswijk, bij Den Haag. Maar ik ga zeker eens een keer op zoek naar waar ik een keer zo'n pre-amp kan uitproberen. Misschien pm ik wel eens als ik een keer toch in België ben...

thomas_houdini
19 november 2005, 22:26
safe :P